Bab 23

7K 390 11
                                    


Aku tidak ke kolej. Aku memandu keretaku terus ke satu tempat. Aku nak balas dendam untuk Irsa. Kereta diparkir di belakang sebuah bangunan.

Aku menapak masuk ke dalam bangunan itu. Pintu lif terbuka aku terus masuk ke dalam. Aku melangkah keluar dari lif tatkala pintu terbuka.

Semua orang memandang pelik ke arahku. Aku anggap saje yang mereka semua tu tak wujud. Aku ternampak seseorang sedang mengacau air. Aku menapak ke arahnya.

"Excuse me,air tu untuk boss ke?"tegurku.

"Yes".jawab perempuan itu sambil memberi senyuman manis.

"Biar saya beri pada boss".ujarku. Dia akur lalu berlalu ke mejanya. Aku mengeluarkan racun dari dalam poket seluarku.

Aku meletakkan bukan sedikit,tapi semua ke dalam air itu. Aku kacau hingga sebati. Aku membawa air itu masuk ke dalam bilik.

"Awak siapa? Saya pernah nampak ke sebelum ni?"tanya Tan Sri Luqman.

"Air Tan Sri". Aku menghulurkan secawan air padanya. Dia menyambut lalu terus minum.Dahaga sangat tu bang.

Dia terus rebah ke lantai. Mulutnya berbuih. Aku tersenyum jahat. Aku pakai mask okay. So orang tak kan cam aku. Dan cctv di dalam bilik ni aku dah godam. Pengawal yang jaga cctv ni aku dah bunuh. Nampak tak?

Sediakan payung sebelum hujan. Heh...ada kena mengena ke tak tahu. Aku terus melarikan diri tanpa pengetahuan orang di dalam pejabat itu.

Aku masuk ke dalam perut kereta. Puas hati aku. Tapi tak psycho mana pun aku bunuh Tan Sri tu kan. Setakat racun je. Niat aku nak buat lebih teruk lagi. Tapi aku simpan je niat tu. Aku akan buat pada orang yang lebih berhak kena. Dan aku masih mencari orang itu.

Ting!

Aku mengelurkan Iphone dari poket seluarku. Aplikasi whatsapp dibuka. Irsa.

Irsa♥
Aris,mn awk? Imy..dtg la sini√√3:45pm
I feel alone here..√√3:45pm

Aris♥
Sun is alone too but it still shines..remember that..√√3:47pm

Aku menghela nafas berat. Sudah tiga hari aku tak berjumpa dengan dia. Aku tahu dia masih belum lupakan aku. Begitu juga denganku. Aku masih sayangkan dia.

Aku memandu ke hospital. Terdapat sebuah ambulans yang baru tiba di hospital. Seseorang dibawa keluar dari ambulans itu. Aku mengekori mereka.

"Daddy!! Daddy!!"raung seseorang. Aku kenal suara tu. Aku mencuri dengar di sebalik dinding.

"Layla,bawa bersabar".pujuk Naim. Aku dah agak. Confirm diorang. Heh..padan muka kau Layla. Kau nak sangat main dengan api. Nasib kau la. Salah bapak kau yang pergi langgar arwah mak ayah mertua aku tu fasal apa?! Irsa,saya dah tolong balas dendam.

******

Seminggu berlalu pergi begitu sahaja. Fikiranku semakin kusut. Aku rindukan dia. Ya. Irsa!!

Mataku tertangkap pada susuk tubuh seseorang yang aku kenali. Aku memerhati gerak gerinya. Dia nampak gembira. Dia bersama dengan kawannya. Aku rasa. Dia dah dapat lupakan aku.

Aku ingin bertanyakan khabar padanya tapi aku rasa better jangan. Aku tak nak dia cedera disebabkan aku lagi dah lepas ni.

Aku pulang ke rumah. Kasut dicampak ke rak. Pintu dihempas kuat. Iqbal tersentak. Dia memandangku. Aku menjelingnya.

Aku naik ke tingkat atas. Badanku dihempaskan ke atas katil. Aku meraup wajahku.

"I lost her".

******



Boyfriend Aku Psycho (1)Where stories live. Discover now