Bab 15

8.1K 465 97
                                    


Aris POV

Aku masih menanti dengan penuh debaran soalan yang bakal dituju padaku. Aku rasa macam tengah jawab exam je sekarang ni.

"Hantar saya balik boleh tak?"tanya Irsa. Aku menghela nafas lega. Aku ingatkan apa la tadi.

"Jom".jawabku. Kami menapak ke arah kereta. Aku memandu pulang ke rumah setelah menghantar Irsa.

Aku melangkah masuk ke dalam. Suasana di dalam rumah kini berbeza dengan sebelumnya. Makin meriah. Makin bising. Dan aku makin stress.

Aku naik ke atas. Pintu bilik dikuak lalu aku masuk ke dalam. Aku baru teringat something. Aku terus mencapai Iphone dan membuka laptop milikku. Masa untuk menggodam sistem.

Aku menelefon Aiman dengan menggunakan nombor telefon Rafiq. Itu lah kelebihan aku. Aku memberitahu yang aku mahu berjumpa dengannya malam ni. Dia sangkakan itu ialah Rafiq jadi dia bersetuju.

Laptopku disimpan kembali. Abah menapak masuk ke dalam bilikku. Aku tidak memandangnya langsung. Abah duduk di birai katil.

"Abah ada perkara nak bincang dengan Aris".ujar abah.

"Apa dia?"tanyaku biasa.

"Boleh tak Aris layan diorang semua tu macam keluarga Aris sendiri? Susah sangat ke? Kenapa Aris tak boleh terima diorang tu sebagai keluarga baru Aris? Boleh tak dengar cakap abah kali ni".keluh abah.

"Abah? Heh..Aris tak kenal siapa abah Aris. Tinggalkan Aris. Aris boleh berdikari".jawabku. Abah agak terkejut dengan jawapanku.

"Aris..."

"Please. Get out".gumamku. Abah mengeluh berat lalu keluar dari bilik. Aku mengunci pintu bilikku.

Aku mengunci jamku tepat pada pukul 12:30 malam. Badanku dihempaskan ke atas katil. Perlahan lahan mataku ditutup. Aku lena dibuai mimpi.

******

Jam locengku berdering. Aku mencucuk(?)jamku dengan pisau. Senyap pun. Baju hoodyku dicapai lalu disarungkan ke badan. Serba hitam. Aku memakai mask hitam. Pisauku dicapai.

"Mission begin".

Tingkap bilikku dibuka luas agar tubuhku muat untuk melalui tingkap itu. Aku terjun ke bawah. Aku terus keluar lalu ke taman.

Dari jauh aku dah nampak susuk tubuh seseorang di bawah sinaran tiang lampu. Dia bermain dengan handphonenya.

Aku menapak ke arahnya dengan perlahan lahan. Kehadiranku langsung tidak diketahui olehnya. Derapan kasutku langsung tidak berbunyi.

Semakin hampir.


Lagi beberapa cm sahaja.



Aku berhenti seketika.



Aku mengeluarkan pisau dari poketku lalu mengerat lehernya sehingga kepalanya terputus daripada badan. Darah terpancut keluar.

Aku menarik senyuman jahatku di sebalik mask yang aku pakai. Aku membawa kepalanya pulang ke rumah. Badannya dibiarkan di situ.

Aku duduk di dalam bilikku. Dan di dalam bilik itu terdapat sebuah lagi bilik yang kecil. Itu lah tempat aku menyimpan segala harta benda aku.

Luar nampak kecil tetapi di dalamnya agak luas. Hanya aku sahaja yang mengetahui kewujudan bilik ini. Sebab apa? Sebab bilik ni aku yang bina sendiri. Tiada siapa dibenarkan masuk kecuali aku.

Aku mencungkil matanya keluar lalu diletakkan ke dalam sebuah balang. Balang itu diletakkan pada rak bersama balang yang lain.

Aku membelah kepalanya kepada dua. Otaknya aku merasa sedikit. Lama kelamaan aku ketagih. Aku makan otaknya sehingga licin.

Darah yang keluar aku tadah menggunakan mangkuk. Darah tu nak buat apa? Minum ar beb. Buat apa lagi.

Aku meneguk darah itu dengan rakus sekali. Licin mangkuk itu. Aku mengelap bibirku dengan lengan bajuku.

"4 died....3 left. Wait and see".

******

Boyfriend Aku Psycho (1)Where stories live. Discover now