#6#Yeongdeok House

1.8K 151 8
                                    

(Author tktau yg ats ni gmbar btul ke tak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Author tktau yg ats ni gmbar btul ke tak.tapi yg bwh yg btul)



Yeongdeok house terkenal dengan rumah yang seram di Korea Selatan,,malah ia menjadi buah mulut penduduk di situ.

Dari hasil penyelidikan, terungkap rumah Yengdeok diduga kuat merupakan lokasi pemakaman ratusan tentara pelajar. Mereka tewas karena dikorbankan oleh tentara sekutu yang berusaha mengalihkan perhatian pasukan lawan mereka, Korea Utara.

Mereka yang tewas dikubur ala kadarnya di bukit tersebut. Hingga kini, jenazah-jenazah malang tersebut tidak dipindahkan ke taman makam pahlawan. Bahkan seakan-akan mereka tidak berperan penting atas kemenangan pasukan Korea Selatan.

Inilah yang membuat arwah-arwah tentera pelajar ini disinyalir merasa tidak tenang dan kerap menampakkan diri. Ini diperkuat oleh kesaksian seorang paranormal yang mengaku didatangi dua sosok muda berpakaian tentara saat bertapa di rumah Yeongdeok.

Mengenai kisah wanita muda yang gantung diri di basement rumah? dari cerita sejumlah warga setempat, tidak pernah ada kejadian tragis seperti itu di rumah Yeongdeok. Alhasil, kisah itu hanya menjadi bumbu cerita warga pendatang.

#Korang boleh research pasal Yeongdeok house ni^^

The End..

[×Miey_Hopieu×]

Night Story Where stories live. Discover now