Bab 29

4.1K 298 36
                                    

Hari ini adalah hari paling bahagia untuk Rian dan Zahira.Hari mereka disatukan menjadi pasangan yang sah.

Aku mengatur langkah masuk kedalam banglo yang pernah aku jejak kan kaki sebelum ini.Aku berdiri bersebelahan dengan Amsyar.

Ya allah,walau macam manapun perjalanan majlis Rian hari  ini janganlah ada setitik pun air mata aku yang jatuh dari tubir mata ku.Aku tak minta simpati orang lain.

"Muhd Adrian Dafrieq."

"Aku nikahkan dikau dengan Zahira Azrina Binti Abiddin dengan mas kahwinnya Rm 500 tunai."

"Aku terima nikahnya Nur Nabella Fariesya..."

Semua mata-mata yang mengenaliku memandang tepat kearah ku Begitu juga dengan Amsyar disebelahku.Aku mengawal muka ku seperti biasa.

"Sekali lagi ya?"Rian mengangguk apabila tok kadi itu bertanya.

"Aku nikahkan dikau dengan Zahira Azrina Binti Abiddin dengan mas kahwinnya 500 ringgit tunai."

"Aku terima nikahnya Zahira Azrina Binti Abiddin dengan mas kahwinnya 500 ringgit tunai."

"Sah?"

"Sah!"

"Sah!"

Langkah kaki diatur meninggalkan banglo itu.Aku keluar lalu menapakjan kaki ku di kolam ikan yang ada di situ.Air mata yang aku tahan akhirnya keluar juga daripada tubir mata ini.

"Awak okay?"Lamunanku pecah apabila Amsyar bertanya.Aku mengelap air mata ku sedikit.

"Okay.Just saya rasa tak sedap badan.Saya nak balik."Bohongku.

"Kita tunggu Rian dengan Zahira dulu boleh?Nanti apa pulak diorang cakap kalau kita balik macamtu je."Kata Amsyar.Betul jugak kata Amsyar tu.Aku datang majlis orang diundang tapi aku balik tanpa mintak izin.

"Okeyh."

Tidak lama selepas itu,susuk tubuh yang tegap datang menghampiri aku dan Amsyar.Susuk tubuh yang aku tunggu dari tadi akhirnya muncul.Zahira disebelahnya memeluk lengan sasa milik Rian dihadapanku.Jujur aku kata,hati aku sakit.Tapi aku redha.Hanya allah sahaja yang tahu perjalanan hidup aku selepas ini.Aku tahu ini semua ada hikmahnya.

"Thanks sebah sudi datang."Zahira memelukku lalu tersenyum manis.Aku hanya membalas sahaja senyuman itu.Aku tak tahu nak kata apa dengan Zahira.Kaku!

"Congrats.Kau dah ada life kau sendiri.So,aku harap kau tak kacau life orang lain."Kata Amsyar sambil menepuk lembut bahu Rian.

"Don't worry.Aku tak akan kacau life BAKAL ISTERI kau."Perkataan 'Bakal Isteri' itu sengaja ditekankan oleh Rian.Tepat mata Rian memandang mataku.

"That's good."

"Awak,saya nak jumpa kawan-kawan saya sekejap tau."Tiba-tiba Zahira menyampuk.

"Okeyh sayang."Lembut sahaja butir bicara yang keluar daripada mulut Rian.Lain daripada dia bercakap dengan aku sebelum ini.

"Boleh aku cakap dengan Bella sekejap?"Kata Rian kepada Amsyar.

Amsyar hanya menurut sahaja.Langkah kakinya diatur meninggalkan aku dan Rian.Kami berdua senyap seketika.Rian memerhatikan orang-orang disekeliling sebelum memulakan kata-katanya.

"Kau cintakan Amsyar?"Dengan tiba-tiba soalan cepumas itu keluar daripada mulut Rian.

"Awak cintakan Zahira?"Tanyaku kembali ingin melarikan diri daripada soalan cepumas Rian.Aku tak tahu apa permainan Rian sekarang ni.

Miss Kpopers & Mr.HatersWhere stories live. Discover now