Suami Aku,Boss Aku #49

69.8K 1.8K 35
                                    

Genap sudah 8 bulan usia kandungan Hawa. Setiap hari begitu indah baginya. Kerjanya sekarang sudah berkurangan. Kata Datin, dia mahu Hawa berhenti kerja buat sementara apabila kandungannya mencecah usia 5 bulan. Tetapi Hawa tetap berdegil. Dia tidak mahu lagi melihat suaminya keseorangan. Datin akur dan menghormati keputusan menantunya itu.

Masih ada satu lagi berita baik yang mendatangi mereka. Mereka berjaya menerima tawara dari syarikat luar negara setelah projek tanah yang telah dikerjakan bulan lepas berjaya.

Setelah mendapat berita kejayaan mereka bulan lepas....
"Tahniah bro!!!!Aku tumpang gembira dengan kau!!! " kata Syakim yang tiba-tiba meluru ke dalam pejabat Mikail.

"Alhamdulillah bang... kita berjaya. Kita dapat shareholder dan persetujuan dari semua pengarah bang... " kata Hawa setelah mengucap syukur dan meraup mukanya.

"Alhamdulillah sayang. Ni semua berkat usaha abang dan sayang. Mungkin rezeki anak. Allah adalah sebaik-baik perancang sayang. Semua ini berbalik kepadaNya. Abang bersyukur sangat-sangat. Abang dapat isteri yang taat macam sayang. Anak, kejayan dan kebahagiaan Yang sedang abang kecapi sekarang ni. " ucap Mikail.

Mereka berdua yang berada didalam pejabat itu tersenyum puas. Hawa tahu yang mereka pasti akan membincangkan hal-hal isu semasa. Laaa sangat kannn...

"Bro, ape perkembangan kau dengan Hawa tu? " tanya Syakim lantas menarik kerusi dan duduk berhadapan dengan Mikail.

"Takkan kau tak nampak? Yang budak tu badan dia dah mengembang..." malas Mikail berkata.

"It's a twin dude!!! " kata Mikail yang menayangkan muka terujanya. Syakim yang melihat berasa cemburu.Eleh dia pun boleh la. Bukan setakat twin tapi triplet pun boleh laaa...

"Jealous nya akuuuu. Kongsi la rasa dengan aku sikit. Tak baik wei, kedekut ilmu. " bisik Syakim yang menantika jawapan dari Mikail.

"Dekat la sikit. Meh sini aku gitau kau... ada dua je. Katil dengan bilik air. Aku harap kau faham la ye. " kata Mikail yang sudah tersengih seorang diri.Sesekali dia mengerling ke arah Hawa yang sibuk menyusun fail.Syakim langsung tidak mengerti sebenarnya. Tak sangka suci pulak otak dia kali ni. Baru lepas masuk dobi ke hape ni?

"Lepas tu? " tanya Syakim lagi.

"Kau bila nak masuk meminang Hani?" soalan spontan Mikail mengejutkan Syakim.

"Erm...erm...krik krik... ala sabarla bang. Duit bang belum mencukupi. Persediaan belum rapi lagi bangggg... " kata Syakim lagaknya seperti maknyah jual sayur.

"Dah lah...balik pejabat kau sekarang jugak!!!" Kata Mikail yang sudah malas melayan Syakim dengan perangai tiga suku dia tu. Geli hatinya. Beruntung dapat sahabat pak lawak macam dia.

"Adik balik dulu ye bang...tata titi tutu. Muah. " sumpah Mikail mahu mencari plastik setelah melihat lagak Syakim. Setelah keluar dari pejabat, Syakim kembali ke watak asalnya yang serius dann digeruni.Poyo je lebih mamat ni.Mikail sambung melakukan kerjanya.

Bersambung cerita tadi...soal Datin menyuruh Hawa berhenti kerja di usia kandungannya 5 bulan ditolak lembut. Namun, dia juga bersetuju mahu rehat dirumah mamanya tetapi apabila usia kandungannya menginjak usia 8 bulan. Lagi beberapa hari sahaja Hawa mahu bercuti rehat.

Hari ini adalah hari pertama Hawa bercuti. Hatinya sungguh sedih melihat Mikail yang kerja berseorangan. Tambahan pula, projek kali ini lagi besar dari yang sebelumnya. Almaklumlah, syarikat itu asalnya dari China. Dia perlu memberikan komitmen dan perhatian sepenuhnya kepada projek itu.

Hari berganti hari... Mikail terlalu sibuk dengan kerjanya membuatkan Hawa tidak selesa.Semakin hari, kemesraan mereka semakin menghilang. Manakan tidak. Apabila Mikail pulang sahaja, Hawa sudah terlena. Apabila Hawa terjaga, melihat Mikail tiada di sisi. Mikail keluar ke pejabat pada awal pagi dan pulang lewat ke rumah sampaikan pada suatu hari tu, pada jam tepat pukul 2:30 pagi Hawa terjaga,Mikail masih belum pulang. Runtun hatinya. Kasih sayang kepada Hawa sudah tidak diberikan secukupnya.

SUAMI AKU,BOSS AKU!Where stories live. Discover now