Suami Aku,Boss Aku #14

80.7K 2.6K 31
                                    

"Kenapa?"Tegas Mikail.

"Awak mengantuk ke? "Kata Hawa .

"Mana ada! Dah jangan bercakap rehat je! "Hawa  ditegahnya.

"Please,kau jangan tambah risiko untuk kita kemalangan semakin besar. " makin perlahan suaranya.

"Rehatla empat -lima minit! Aku tahu kau penat! "Pinta Hawa.

"Okay lah. "Jawab dengan keluhan benarnya yg membuktikan kepenatannya. 'Mana tak nya dia lepas balik dri Office terus drive ke kampung nenek dan ambil aku then trus pergi kubur, tak ade  rehat langsung. Jadi aku bagi chance dekat dia' Hawa memandang Mikail yang sudah melelapkan matanya.

'Dia dah tolong berhentikan darah aku dari mengalir, Sekarang turn aku pula nak bgi chance dan dri tadi aku asyik je tidur nyenyak padahal dia drive je dari tadi.'

Selepas 15 minit, Hawa kejutkan Mikail. Walaupun Hawa  cakap pada  Mikail  empat-lima minit untuk berehat tapi Hawa  tak sampai hati pulak. Tapi kalau Hawa  biarkan dia tidur lagi, mungkin tengah malam la sampai dan esok trus Mikail  dah kerja. Jadi boleh la Mikail tidur dengan selesa dekat biliknya.

"Mikail! Mikail! Muhammad Mikail! Ariff!? "HAWA  mencuit dan menggoncangkan badan Mikail  sedikit takut ditengkingnya Hawa  nanti.

"Mikail.Bangun dah pukul berapa ni? " tanya Hawa supaya Mikail  tidak lupa yang perjalanan mereka agak tergendala sebentar.
"Maaf! "Mikail menonyoh matanya dan dihulurkan Hawa  sebotol air yg Hawa ambil dari tas tangannya.

"Nah!Basuh dulu muka. " kata Hawa sambil menghalakan botol air kepada Mikail.

Selepas Mikail membasuh muka dan mengelap dengan sapu tangan yang juga datang dari tas Hawa . Dia memulakan pemanduan dengan pecutan yang selari dengan keretanya iaitu kereta 'sport ' mewah.Hawa sempat berpesan bahawa keretanya jangan dilajukan sangat. Lalu Hawa berkata dengan keras.
"Tak de, luka kau tu bukannya dah sembuh sepenuhnya pun, and kau tak tahu pun baju aku tu ade kuman ke tak? "

Hawa cuma tertunduk terharu. 'Kenapalah mamat ni baik sangat, jangan lah buat aku jatuh cinta dengan kau lagi. 'Hati Hawa  bersuara.

Tanpa Hawa  sedari, dia  terlena kerana sakit  plus pening.Kepala Hawa  baik punya dia lentokkan kebahu Mikail yang sedang drive.

HAWA  tidak mempedulikan apa yang terjadi kerana jika dia  lentokkan pun, sekurang-kurangnya berlapik dengan tudung yang dipakainya.Malah,Mikail  juga tidak memprotes. 'Suka agaknya?. Yelah wanita cantik sebelah dia ni bakal  future dia. Hahahha.' Sempat pula Hawa sedangkan kepalanya  tengah pening.

"Minah! Minah! " keras betul bahasa mamat ceo ni. Hawa yg separuh sedar mengangguk sahaja.Lalu aku terasa tubuhku diawang-awangan. Pelikku memikirkan walaupun dalam keadaan yang lemah . 'Adakah aku sudah kembali kepada sang penciptaku?Atau adakah aku sedang bermimpi? '

Namun,Hawa masih tidak sedarkan diri sepenuhnya.

Setelah 5 minit mungkin,
Hawa tersedar, namun masih tidak  tahu dimana tempat ini. Hawa  mengecilkan mata akibat bilik yang terlalu terang.Hawa  menonyoh matanya dan kedengaran suara garau samar-samar. Hawa melihat sekeliling dan dia  mulai menyedari keberadaannya kini sedang terbaring di sebuah Hospital. Hawa terdengar sedikit perbualan yang Hawa  tidak pasti gerangan yang sedang bersembang itu.

"Siapa ahli keluarga Cik Hawa Nawfa? "Kata seseorang yang bergaun doktor. Sudah tentulah Doktor yang bertanya bukan.

"Saya "kedengaran pula suara garau yang sudah dicam tak lain tak bukan, Mikail.

"Apa hubungan Encik dengan Cik Nawfa? "Seraya doktor itu bertanya lagi bagi meminta kepastian.

"Saya... saya suami kepada Hawa Nawfa "sayu sahaja perkataan yang dituturnya.

SUAMI AKU,BOSS AKU!Where stories live. Discover now