Bab 12 - Special dinner

17.1K 255 4
                                    

Adirah's Pov -

Jam di iphone 6 milikku sudah menunjukkan pada waktu 5:45 pagi. Aku menggeliat untuk bangun. Apabila aku mahu bangun, aku terasa seperti ada sesuatu yang melingkari di pinggangku.

Lengan sasa milik Danish yang memeluk kemas pinggang rampingku.
Aku teringat akan kejadian 'manis' semalam. Tanpa ku sedari, aku mengukirkan senyuman. Mukaku sudah bertukar menjadi merah kerana aku sedang tahan malu. Dengan secepatnya aku bergegas ke dalam bilik air kerana takut apabila Danish bangun, bila dia nampak aku dengan keadaan macam gini, ia akan bikin dia turn on.

Semasa aku habis solat, aku berdoa kepada Allah s.w.t. supaya mengkekalkan mahligai yang dibina ini hingga ke Jannah. Aku sangat gembira kerana Allah telah menyatukan aku dan Danish, ya mungkin dia jodoh aku yang sudah tercatat di Luh Mahfuz.

Aku sempat menilik wajah tampan suami aku. Aku sungguh pelik dengan perubahan drastiknya itu. Mungkin Allah telah mengmakburkan doa ku? Dia telah membuka pintu hati Danish untuk menerima aku seadanya? Sungguh aku gembira pada saat ini.

"Dah habis tilik wajah abang?" Tiba tiba Danish bersuara dengan suara garaunya yang baru sahaja bangun tidur. Wow sungguh seksi.

"Apalah, saya nak kejut abang solat jek. Dah lah gi solat nanti waktu subu habis." Aku berkata sambil menanggalkan telekungku.

Dia bersenyum dan akur terus berjalan ke arah bilik air untuk mengambil wuduk dan sejurus selepas itu dia menunaikan solat subuh.

Setelah habis solat subuh, dia menghampiri aku yang sedang membaca novel yang sempat aku bawa di birai katil.

"Awak baca apa tu?" Ujar Danish.

"Tengah baca novel Married tapi benci. Romantik gila kalau baca boleh angau terus hehe. Saya ni suka berangan." Aku berkata sambil mengalihkan pandangan kepada Danish.

"It sounds interesting, boleh bagi sinopsis tentang cerita ni?" Rayu Danish dengan muka comelnya. Waduh bikin aku melt ke?

"Okay let me tell you. There's this guy his name is Kamal and a girl nama dia Rina. Both of them kena paksa kahwin sebab kena tangkap basah, lepas tu malam tu jugak dorang kena nikah. Lepas tu Kamal dan Rina balik ke rumah masing masing untuk kemas barang barang dorang. Kamal ni masih student kolej begitu juga dengan Rina, nak dipendekkan cerita theyre both in the same college. Lepas tu I don't know whats the ending sebab belum habis baca." Aku berkata dengan membuat muka comel.

"Wah ni bukan sinopsis ni dah macam summary of episod satu." Danish mengusikku.

"Ish awak ni janganlah suka usik, tak suka lah." Aku mencebik.

"Alah usik isteri sendiri tak boleh? Apa semalam dah usik teruk teruk masih tak boleh biasa?" Danish memberi senyuman nakal.

"Pasal hal semalam please jangan ungkit. Awak buat saya malu." Aku berkata sambil menundukkan kepala.

"Alah awak, sorry lah. Takda niat pon nak buat awak rasa malu atau kekok. Tapi apa salahnya kan? Buat benda tu kan dapat membunuh setan. Kalau nak bunuh lagi setan, kita buat banyak banyak kali okay? I see you're good at it too." Dah mula dah perangai miangnya tu.

"Pervert." Aku menjeling ke arahnya.

"Amboi dia jeling jeling kita, cium mata kang baru tahu." Dia mencabar aku.

"Cubalah kalau berani." Aku menyahut cabarannya.

"Apa? Okay see this." Dia berkata lalu dia mencium mataku, membiarkan aku menjadi kaku. Terus dia mencium bibirku, dan leherku.

"Awak..stop." Aku berkata mahu memberhentikan aksinya takut ia menjadi sesuatu yang lebih teruk. Aku pon ada nafsu okay. Jadi itu tidak membuat nafsu aku membuak, dengan seceptnya aku memberhentikan aksi Danish.

Aku sayang kauTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang