Bab 9 - Hari pertama

22.5K 258 5
                                    

Adirah's Pov -

"Kringg kringg." Kedengaran bunyi loceng dari iphone 6 milikku bergemar menandakan sudah masuk waktu subuh.

Aku terus bangun dari tempat tidueku bersama Danish tetapi aku merasakan seperti ada sesuatu yang melingkari di pinggangku.

Aku menoleh ke arah Danish dan ya, lemgan itu adalah lengan kepuyaan Danish.

Aku meleraikan pelukannya dengan perlahan kerana takut dia tersedar dari tidurnya. Tanpa ku sangka, aku terduduk di birai katil sambil menikmati pandangan di depanku. Sungguh menenangkan.

Tanpa berlengahkan waktu, aku terus bergegas ke bilik air untuk mengambil wudhu dan menunaikan solat.

Setelah aku habis menunaikannya, aku melipat telekung dan sejadah yang dipakai aku tadi lalu aku berjalan ke arah Danish untuk mengejutnya.

"Danish..bangun. Solat subuh." Aku berkata sambil menggoyangkan sedikit badannya.

"Ughh, lima minit.." Sempat dia berkata.

"Takda2, kau bangun sekarang nanti waktu subuh habis. Aku dah solat dah." Aku berkata sambil menepuk nepuk badannya.

"Ish kau nih tak boleh ke kejut aku baik baik sikit ke dengan kasih sayang ke? Ni tidak main sergah je." Danish memuncungkan bibirnya setelah dia bangun dari tidurnya. Ingatkan comel ke Danish buat cam tu? Actually ya he does.

"Wahai encik suami, bangunlah." Aku berkata dengan nada yang menggoda namun dalam hati ni rasa macam nak siku siku je mamat sengal nih.

"Hah macam tu kan bagus." Dia berkata lalu menunaikan solat subuhnya.

Setelah usai solat subuhnya, dia berjalan ke arah ku yang sedang duduk di katil bermain dengan iphone 6 milikku. Tiba tiba, badannya semakin dekat, dekat dan dekat, dah cupp!

Satu ciuman hangat hinggap di pipiku yang gebu ini. Seperti ada henjutan elektrik yang mengalir di tulang rusukku.

"What...the...h...ell...was..
th..that?" Aku gagap sambil mengusap pipiku yang dicium oleh Danish tadi.

"Eh sejak bila kau gagap? Where's thw fierce Adirah Azzahrah that I know?" Dia berkata sambil tergelak kecil.

"Shut up, what you did just now was so unforgive-vable!" Aku berkata sambil menjeling ke arah nya.

"Aku buat cam tu sebab ada orang tu ingat phone dia lagi penting dari suaminya." Danish mencebik.

"Eleh Mummy message aku lah! Mesti lah kena reply. Ingat comel sangat ke buat muka cam tu? Cium kang baru tahu." Ayat terakhir aku perlahankan sedikit kerana takut didengari oleh Danish namun ia sudah cukup jelas untuk didengarinya.

"Apa kang? Kau nak buat apa? Cium? Eleh wa takda goyang lah, lebih dari cium aku leh buat kat kau." Danish berkata sambil tersenyum nakal.

"Eew, if you were to asked me 3 words to describe you, it would be gatal, miang and pervert." Aku berkata sambil mencubit manja lengan sasanya.

"Gatal, miang dan pervert dengan kau je. Lagipon tak salah sebab hubungan kita halal." Dia berkata sambil memeluk tubuh.

"Whatever, nih nanti pack kan baju semua, Mummy suruh datang rumah dia. Kita duduk sana for a week? Then we go back to our own home. Memandangkan tengah cuti semester satu bulan, banyak benda kita boleh buat." Panjang lebar dia berleter.

"Ye lah wahai encik suami. Dah lah jom turun bawah, breakfast." Aku berkata sambil memakai tudung Naelofa yang chic repunzel loop, senang je lagipon kat bawah tapi aurat tetap kena jaga.

Aku sayang kauWhere stories live. Discover now