"Panggg"
Tiba tiba aku terlanggar sesusuk tubuh seorang lelaki dengan tidak sengaja.
"Auchhh." Aku mengerang kesakitan.
"Lain kali kau buka mata kau besar besar sikit bila jalan tu."
Aku mendonggakan kepala untuk melihat wajahnya.Ya allah handsomenya?!
Mulut aku tiba tiba kaku. Tak boleh nak kata apa apa dah.
"Eh dah lah tepi. Apa punya malang lah nasib aku dapat berjumpa dengan minah nerd macam kau." Kata katanya mengguriskan hatiku.
I thought it was a love at first sight but not when he started to insult me. Harap muka je handsome, tapi personality kau teruk nak mampos.
Memang aku mengaku yang fashion sense aku kolot, aku tak tahu macam mana nak dress up. Tapi tak salah kan kalau aku tutup aurat aku? Menyimpannya hanya untuk bakal suami aku nanti? Bukan macam setengah minah minah kat sini yang tak cukup kain bagai.
Aku terus bergegas ke dalam kelas.
"Saya minta maaf Puan Linda, Saya lambat." Aku meminta maaf dengannya sejurus selepas aku memasukki kelas. Puan Linda hanya bersenyum dan menangguk. Bukan apa, aku adalah murid yang paling cemerlang di dalam kelas jadi tak ada masalah baginya.
Tiba tiba ada suara garau yang macam aku pernah kenal bersuara.
"Maaf Puan, saya lambat. Saya tak tahu dimana kelas saya berada." Hmm nampak sangat budak baru.
Aku tidak mengendahkan kata kata lelaki itu dan terus menduduk di sebelah kawanku, Shafa Adawiyah. Aku memanggilnya Shafa.
"Babe kau apa cerita datang lambat nih? Selalunya kau yang celat." Shafa berkata sambil mengerutkan dahinya.
"Nanti lah aku cerita." Aku mengalihkan pandangan ke depan apabila ternampak lelaki yang melanggar aku tadi.
"Eh apahal mamat ni ada kat sini, sebok betul lah." Aku berkata dengan nada yang perlahan namun boleh didengari oleh Shafa.
"Babe kau kenal dia ke? Handsome fila dok." Dia berkata sambil bersenyum ke arah lelaki itu.
"Kalau handsome tapi perangai nauzubillah, lebih baik tak payah." Shafa hanya keliru dengan jawapan aku.
"Alright ladies and gentlemen, settle down. We have a new boy here. Danish please introduce yourself." Puan Linda bersuara.
"Umm hi guys, my name is Danish Isyraff, you guys can call me Danish, Dan or Isyraff. Up to you guys. I actually lived in London but I went back to Malaysia to study as my dad told me to." Dia berkata dengan slangnya. Eww meluat.
Memang kena berbahasa english sebab kelas Puan Linda is bahasa english.
"Thanks Danish, you can sit at the empty seat there." Puan Linda berkata sambil menundingkan jarinya kepada tempat duduk yang kosong yang berada di depan aku, yes depan aku.
"If you need anything, you can ask the class's chairman, Adirah the one who is sitting behind you." Danish hanya bersenyum ke arah Puan Linda.
"Ya allah babe dia duduk depan kau, ada chance nih." Shafa dengan perangainya yang tak boleh nampak lelaki hot. Aku menjeling ke arahnya.
"Hi bro. My name is Rayyan Adam, you can call me Adam." Adam berkata kepada Danish.
"Hi Adam, I'm sure kau dah tahu nama aku apa kan." Mereka ketawa.
"Eh eh dorang ni berbual macam dah berkawan lama gitu." Aku menyindir dengan nada perlahan.
"Asal sayang? You jealous?" Adam berkata kepadaku.
"Apa sayang sayang? Nak kena debik?" Kemarahanku sudah menaik. Adam sudah ada hati kepadaku sejak dulu lagi, aku memang tak suka Adam kerana perangai playboynya.
Aku boleh melihat perubahan wajah di muka Danish apabila Adam memanggilku sayang.
"Dah lah korang ni shh, nanti Puan Linda marah."
Lepas kelas bahasa english tamat, aku dan Shafa bergegas ke kafe Penny Uni untuk memakan tengah hari.
"Dirah kau nak makan apa?" Shafa memecah kesunyian. Shafa suka panggil aku dengan nama gelaran "Dirah" Lantak kau lah Shafa. Hehe.
"Hmm entah eh tekak aku macam nak makan nasi campur Mak Leha tu." Mak Leha punya nasi campur memang terbaik. Tapi tak boleh menang masakkan Mama.
"Jom lah, aku pon macam nak makan lauk Asam Pedasnya."
Sedang kami menjamu selera, tiba tiba Adam dan Danish muncul. Apahal ni dua.
"Hi girls, boleh kami duduk? As you can see the other seats has been taken." Danish berkata sambil mengeyitkan matanya kepada Shafa.
Shafa apa lagi senyum macam nak koyak mulut dia tu. Aku ada pijak sikit jangan kasi Adam dan Danish duduk tapi apa nak buat siang siang lagi dah lambai kat dorang bagi signal untuk datang kat kami. Aku dah lah frust gila kat mamat senget tu ada ke first day dia nak marah aku yang kirakan dah macam senior dia? Apa punya lelaki. Not a gentlemen at all.
Adam duduk opposite Shafa while Danish duduk opposite aku.
Aku pon tak tau kenapa si Danish ni bengap sangat nak duduk depan aku. Boleh je kan duduk depan Shafa, atau dia sengaja nak uji kesabaran aku.
"Babe tadi kau kata nak share something that happened in the morning that made you datang kolej lambat?" Shafa memecah kesunyian.
Muka Danish bertukar kepada menjadi cuak. Aku agak dia tahu yang dia lah penyebab dua kenapa aku datang lambat.
"Nanti lah aku cerita, kang ada orang LAIN pulak pasang telinga." Aku sengaja menekan perkataan lain itu kepadanya.
Adam dan Shafa hanya mengerutkan dahi mereka.
"Chop chop, takyah pekik lah aku belum bisu lagi." Shafa pulak menegurku.
Tiba tiba ada sesusuk tubuh seorang gadis datang ke arah kami.
Bukan, bukan arah kami tapi arah Danish. Hish apa pulak nih?
"Omg are you Danish Isyraff?" Perempuan tu, perempuan paling gedik sekali dalam kolej ni. Aku benci dia sesangat. Nama perempuan tu is Armel Aisyah. Nama je sedap, muka je cantik tapi pakaian tak cukup kain. Nauzubillah.
Danish bangkit dari tempat duduknya.
"Shafa kau tengok perempuan gedik ni." Aku membisik ke dalam telinga Shafa.
"Tau lah babe, weh dia usha my bae!" Suara Shafa sangat marah. Haha Shafa Shafa.
"Weh babe, he's not your bae lah mana tahu dorang sekali together ke." Aku mengusik Shafa.
"Ehh kau jangan buat aku marah pulak doh, aku dah marah ngan si minah tak cukup kain ni." Aku hanya mampu tergelak kecil.
"Eh Mel, you buat apa kat sini?" Danish bermesraan dengan Armel.
"Tak tak sepatutnya I yang tanya you buat apa kat sini?" Dengan suaranya yang gedik.
"Haha kita tanya dia, dia tanya kita pulak. Well, this is my first day to this college. I just made friends with Adam, Shafa and minah nerd ni I tak tahu whats her name whatever shit." Dia berkata sambil memandang ke arahku.
Wehh dia ni dah melampau. Aku tak kacau dia, dia dok sebok nak usik aku apahal. Sekali aku bukak silat, nak melayang dia kat London. Memang mamat senget betul ah dia. Tempe.
Armel hanya tersenyum sinis.
"Ohh, I see. Umm you still have my number right? Call me at 8 pm okay bae. Okay lah I gotta go shopping bye."
Mereka berpeluk.Aku hanya mampu berdiam diri sahaja. Tidak kuat untuk membuat apa apa.
"Ugh." Aku menghela nafas yang panjang. Tiba tiba kepala aku rasa berdenyut denyut dan lama lama kelihatan aku semakin gelap, dan gelap.
YOU ARE READING
Aku sayang kau
רומנטיקהAdirah Azzahrah merupakan seorang gadis yang sangat cantik namun egonya tercalar apabila dia dipaksa kahwin dengan seorang teruna yang amat dia benci iaitu Danish Isyraff selepas kejadian yang amat dia takuti itu. (Baca untuk tahu perkara sebenar) ...
Bab 1 - Siapa Danish Isyraff?
Start from the beginning