TUBUH 2

5.4K 147 11
                                    

Perlahan lahan Aireen membuka matanya. dia lihat ada seorang pemuda sedang duduk di sebelah katilnya sambil bermain games dalam handphone di tangan. dia tidak kenal siapa pemuda itu. "ehemmmm.... saya kat mana ni?", soal aireen sambil berdehem. dia merasa hairan seketika. suaranya pelik semacam. suaranya tak ubah macam suara lelaki pula. Entah kenapa pula suaranya jadi garau seperti itu pun dia sendiri tidak tahu. "oh... syukurlah adik aaron... adik dah sedar... adik masih kat hospital ni....", kata pemuda yang sedang duduk di sebelah katilnya itu. aireen segera memandang wajah pemuda tersebut. "adik aaron?.... nama saya bukan aaron lah.... ehemm... ehemm... kenapa dengan suara saya ni macam suara lelaki pula?... apa yang telah terjadi ni? By the way, siapa awak ni? Saya tak kenal awaklah...", soal aireen mula menggelabah. pemuda tersebut segera memegang tangannya. "bertenanglah adik. bertenang... ini abang jason... abang adik sendiri... takkanlah adik dah tak kenal abang pula....", kata pemuda bernama jason itu. aireen cuba berfikir seketika. setahunya dia tidak ada abang sebelum ini. dia hanya ada seorang kakak saja tapi kenapa tiba tiba pula dia ada abang? pelik betul. "hey... lepaskan tangan saya lah... saya tak kenal awak pun...", marah aireen. "eh... kenapa dengan adik ni?.... adik berkelakuan ganjillah...", komen jason kehairanan.

"awak lagilah ganjil... tiba tiba mengaku yang awak tu abang saya padahal saya tak ada abang pun sebelum ni... lebih ganjil lagi bila awak panggil saya aaron.... for your information my name is aireen chan... bukan aaron... got it?....", kata aireen dengan pantas sekali. tercengang jason ketika mendengar perkataan yang di dengarinya saat itu. "adik... kenapa ni?... adik terover dos ubat bius ke sampai kepala otak adik dah tak betul ni?", soal jason kehairanan. aireen menggetapkan bibirnya. "kenapa awak cakap macam tu pula?... saya ok ajelah cuma suara saya ni lain macam aje bunyinya... macam suara lelaki pula...", kata aireen. "apa yang adik merepek ni?.... adik memang lelakilah...", kata jason sambil menggaru garu kepalanya yang tak gatal. "apa maksud awak ni?... saya tak fahamlah...", soal aireen kebingungan. "adik... jangan buat lawaklah... ianya tak lucu pun...", komen jason sambil menarik muka masam. "saya tak buat lawaklah.... saya serius ni... kenapa suara saya seperti suara lelaki?", soal aireen kebingungan. "sebab adik memang di lahirkan menjadi lelaki maka tidak hairanlah suara adik jadi macam tu...", balas jason dengan wajah yang serius.

"Tidak... tidak.... saya di lahirkan sebagai perempuan bukannya lelaki...", sanggah aireen dengan pantas sekali. "hah?... bila masa pula adik di lahirkan jadi perempuan ni?.... adik di lahirkan jadi lelakilah...", sanggah jason pula. aireen jadi marah apabila dia mendengar perkataan pemuda tersebut. dia ingin menampar wajah pemuda yang bernama jason itu tapi tidak jadi bila dia lihat tangannya seperti tangan seorang lelaki. dia memerhatikan kedua belah tangannya. nampak bukan macam tangan dia. tangannya lembut dan berkuku panjang berwarna merah jambu tapi tangan yang di lihatnya sekarang ialah sepasang tangan yang sasa dan berkuku pendek. cepat cepat dia membuka selimut yang di pakainya. dia lihat sepasang kaki yang bukan miliknya. dia memegang rambutnya pula. Ianya pendek ala ala tentera. Tak ada lagi rambut panjangnya. kemudian dia memegang dadanya. Langsung tak ada buah dada!.... jangan jangan dia betul betul dah jadi seorang lelaki. "oh... tidaakkkk!!!.....", jerit aireen histeria.

*** *** ***

Aaron membuka matanya. dia lihat ada seorang gadis sedang duduk di sebelahnya. gadis itu sedang leka membaca buku majalah di tangannya. aaron tak kenal siapakah gadis tersebut. "err.... excuse me....", aaron bersuara perlahan lahan. dia merasa hairan apabila dia mendengar suaranya tak ubah seperti suara perempuan. "oh.... baguslah adik aireen dah sedar... akak betul betul risaukan adik tau....", tegur gadis itu sambil tersenyum lebar. "maaf.... apa cik panggil saya tadi?", soal aaron dalam keadaan yang kehairanan. "adik aireen.... kenapa ni?.... ini kakak valerie lah.... takkanlah adik aireen dah lupakan kakak sendiri....", kata gadis tersebut dengan wajah yang serius.

"eh.... sejak bila pula saya ada kakak ni?.... setahu saya selama ni saya cuma ada seorang abang saja...", kata aaron sambil cuba berfikir. "bila masa pula adik ada abang ni?... kita tak ada abang lah, dik oiii....", sanggah valerie dengan pantas. "Tapi kenapa awak tiba tiba mengaku yang awak ni kakak saya?.... kenapa tiba tiba pula suara saya berubah menjadi suara perempuan ni?", soal aaron bertambah bingung. "memang betul kakak ni kakak kandung adik dan adik tu memang seorang perempuan pun...", balas valerie dengan pantas sekali. "takkanlah saya tiba tiba jadi perempuan pula... anyway, buat pengetahuan awak nama saya aaron khoo bukannya aireen... dan saya ni di lahirkan sebagai seorang lelaki bukannya perempuan...", sanggah aaron dengan pantas. tercengang valerie ketika mendengar perkataan yang di dengarinya saat itu. "adik jangan berguraulah... ini bukan masanya untuk bergurau....", kata valerie separuh geram.

"eh... saya cakap yang betul ni.... kalau tak percaya biar saya ambil kad pengenalan saya dulu....", aaron bersuara sambil mencari dompet miliknya di dalam laci meja yang terletak tidak jauh dari situ tapi dia tidak jadi berbuat demikian apabila dia melihat tangannya tidak seperti tangannya sendiri. tangan itu tampak lembut, licin dan berkuku panjang berwarna merah jambu. dia merasa sungguh terkejut dengan apa yang di lihatnya saat itu. Cepat cepat dia memegang dan meraba raba rambutnya. rambutnya tidak pendek lagi tapi panjang mengurai sehingga melepasi bahu. selimut yang menutupi tubuhnya di buka dengan pantas. dia lihat ada sepasang kaki yang lembut. Cepat cepat dia meraba raba dadanya pula. Dadanya terasa lembut dan ada buah dada yang besar pula tu. "OMG..... im a girl now?..... ohhh..... tidakkk!!!....", jerit aaron histeria.

TUBUH (U)Where stories live. Discover now