chapter 17: who,papa??

1.4K 75 3
                                    

Hi you alls...i write this chapter 3.30a.m at malaysia...so,kalau ade typo tu maaflah ye...selamat membaca...
and dont forget to follow,vote and comment..
************************************************************************************************************************
"who papa?we know him??"tanya ilhoon dengan rial tidak percaya.

"yes,you know him..Our musuh adalah dari keluarga kai.Maaf naeun,papa bukan nak sekat hubungan naeun dengan kai,tapi papa harap lepas ni,naeun or sapa2 dalam keluarga ni tak ada hubung dengan kai.Dan maaf,selama ni papa tahu hubungan kai dengan naeun,papa ada menyiasat sedikit latar belakang dia,dan ternyata apa yang papa jangka benar belaku"balas papanya.

"kai..but papa.."naeun membuka mulut ingin bercakap.

"papa faham perasaan naeun..tapi papa harap naeun faham perasaan papa.Mengenai company,papa and hyung akan cuba naikkan semula.Itu janji papa"balas papanya.

"Baik papa,naeun tak akan jumpa atau contact kai lagi.Naeun promise"kata naeun sambil memeluk papanya.

"gomawo naeun"cium papanya di pipinya.

Dengan simpanan yang ada,mereka sekeluarga bertungkus lumus memperbaiki kehidupan mereka disamping menaikkan semula nama company yang dibina.Walaupun susah,tapi mereka sekeluarga hidup ceria di samping masing-masing.Mungkin ada hikmahnya kejadian ini berlaku,sebelum ini keluarganya amat jarang bersua muka dengan ilhoon duduk di luar negara,adiknya yang sentiasa bermandikan mewah tidak duduk dirumah,oppanya yang sibuk dengan kerjaya seninya,mama papanya yang sibuk bekerja..apabila berlaku kejadian ini,familynya berkumpul semula.

4tahun berlalu(2015)

"naeun,papa nak kamu hadir ke mesyuarat pada pukul 2 ditokyo.Nanti papa faxkan dokumen-dokumen yang perlu dibawa"kata papanya.

Sekarang company mereka sudah berdiri kukuh dengan sendirinya.Penat lelah 5 tahun keluarganya berhasil juga.Kini mereka menguruskan pelbagai jenis perkhidmatan dan pelbagai produk lain.

"ok papa"balas naeun.

Di tempat mesyuarat

"ok miss naeun,thanks for coming"ucap jonghyun salah satu pekerja disyarikat clientnya.

"k,boleh kita mulakan?"tanya naeun.

"oh,maaf ya miss..kita tunggu lagi seorang,mr tu lambat sikit katanya.Jem kat tokyo"balas jonghyun.

"ok"naeun melihat sekeliling tempat duduknya.

Tidak lama kemudian,seorang pemuda masuk ke dalam bilik mesyuarat yang menempatkan jonghyun dan naeun.

"miss perkenalkan,mr kai from kaisan coperation"jonghyun memperkenalkan kai kepada naeun.

"baby"kata kai terkejut.

"oh mr kai,nice to meet you"naeun menghulur tangan kepada kai.

"nice to meet you too"balas kai muram.

"boleh kita mulakan?"tanya naeun dengan tidak ada reaksi di mukanya.Dia tahu kai memandangnya dari tadi.Keluarga kailah yang memusnahkan keluarganya.Hubungannya dengan kai sudah lama dia kuburkan sebagaimana keluarga kai menguburkan company mereka.

Setelah berlalu mesyuarat selama dua jam,naeun bergegas ingin pulang ke companynya semula.Tidak mahu bersua muka dengan kai lagi.Baru sahaja dia mahu berlalu pergi tangannya ditarik seseorang.

"Baby.."kata kai dengan suara yang lirih.

"mr..why..lepaslah kang ade yang tengok kita macam ni tak baik.Ada pulak gosip meliar"balas naeun dengan sedaya upaya tidak memandang muka kai.Hatinya akan luluh apabila melihat wajah yang dirinduinya selama lima tahun ni.

"baby..hilang mana..kenapa baby..Baby.."kata kai lagi.

"im not your baby anymore.And call me miss naeun not baby.And lepas ni saya harap kita tak jumpa lagi"balas naeun cuba melepaskan tangannya dri genggaman tangan kai.

"but why baby"tanya kai.

"ask your family.What your family do to my family company.Oh thanks,mr kai..i hope this business can go success.Good bye"balas naeun lalu melangkah pergi meninggalkan kai keseorangan di situ.

"baby
.baby..
baby..."
panggil kai tapi tidak dijawab..Terduduk kai di situ.Selama lima tahun dia memendam rindunya pada naeun akhirnya satu pertemuan menemukan semula dia dengan naeun tetapi reaksi yang didapati amat berlainan dan mengejutkan sekali.Naeun sekarang bukan naeun yang dahulu.

******************************************************************************************
HAHAHAHA.....ok saya dah stuck dengan jalan ceritanya..korang ade idea x??bagi cadangan sikit..blur ni..so selagi tak ade idea saya akan update lambat la jawabnya...so bersabarlah ye..



That's Gangster Is Mine!!(malay version)Where stories live. Discover now