Chapter 5 : Date with him??really??

1.9K 105 2
                                    

Hello reader...Sorry ,im late publish this chapter.I have test this week.Wish me goodluck..I will publish next chapter when my test over.Dont forget to follow me,vote and comment for better story.and kalau belum.baca chapter sebelum ni baca dulu yg tu baru baca yg ni ya.See you again..Annyeong chingu..

picture of hoya>>
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chapter 5 : Date with him??really?

"i cant answer that question now.Baby akan tahu juga suatu hari nanti"balas Kai.

Kai amat terkejut dengan soalan yang diutarakan oleh Naeun.Dia hanya mampu menjawab itu sahaja.Selebihnya dia hanya berdiam diri sahaja.Dia harus mengikut pelan yang dirancang.Rancangannya tidak akan berhasil jika dia hanyut dibuai perasaan.

"Hubby.Kenapa..pagi tadi...ermmm.."kata-kata Naeun tersekat.

"Nothing.Just like I say.I will make you fall in love with me."Kai membalas dengan mendekatkan mukanya kepada muka Naeun.

"why?"Tanya Naeun kepada Kai.

Kai hanya membiarkan soalan itu berlalu dengan sendirinya.

'Kenapa?sebab aku akan buktikan bahawa gadis nerd pun aku boleh handle'Kai berkata kata di dalam hatinya dengan senyuman yang sinis.(Devil Kai)

Tanpa melengahkan masa,Kai menarik tangan Naeun dan menuju ke keretanya lalu memandu pulang.Setibanya mereka dihadapan rumah,jam sudah berganjak ke pukul 9 malam.

"Bye baby.Jumpa esok."kata Kai sambil mencium pipi Naeun.

Sekali lagi muka Naeun berubah dari warna putih kepada merah padam akibat terlampau malu.

"Bye hubby"Naeun melihat Kai memandu keretanya meninggalkan kawasan perumahannya.Tidak percaya dengan apa yang berlaku pada hari ini.Semuanya bagaikan mimpi.

'Rancangan pertama beres.Lepas ni apa ya.HAHAHAHAHAHA'kai ketawa dengan kuatnya tanpa mengira ada orang sekeliling yang mendengarnya.

Dalam kelas Miss Tiffany

"Hi baby"Kai menegur Naeun dengan mesranya tanpa melihat pelajar di sekelilingnya.

"hi"balas Naeun teragak-agak.

"Baby petang ni pakai cantik-cantik ya.Hubby nak ajak baby pergi date"arah Kai dengan senyuman manisnya.

"Pergi date?Bet-"Belum habis Naeun bertanya,sekali lagi dia didiamkan dengan ciuman daripada Kai.

"No more question baby.Petang ni hubby ambik kat rumah ya."selepas Kai berkata begitu,dia lantas melarikan pandangannya ke luar tingkap cuba menganalisa diri Kai.

Sejak semalam dia melihat Kai seperti seseorang yang lain.Apakah hanya dia sahaja yang menyedarinya atau hanya fantasi dia sahaja.Akan dia siasat dengan sedalam-dalamnya,itu azam Naeun.

Di hadapan rumah Naeun

"Mana Kai ni..Kata nak ambik aku untuk date"keluh hati Naeun.

Sudah setengah jam dia menunggu Kai di halaman rumahnya.Namun bayang Kai tidak menjelma juga.Ketika dia hampir berputus asa dan mahu melangkah pergi,sebuah kereta mewah berhenti tepat dihadapannya.Tanpa soal banyak dia membuka pintu lalu masuk ke dalam kereta.Suasana sunyi mengisi masa perjalanan mereka.

"Sorry baby.Tadi jalan sesak sangat"kata Kai yang sedari dari tadi mendiamkan diri.

"Its ok.Kita nak ke mana ni?"Tanya Naeun dengan muka yang mulai hangat dan kemerahan akibat Kai melihatnya dari tadi.

"Date.Tapi kita date kat rumah hubby.Hyung hubby ada masak sikit"balas Kai sambil meneruskan pemanduannya.

Setibanya mereka di rumah Kai.

"Wahh..Besarnya rumah"kagum Naeun.Kai hanya ketawa kecil melihat gelagat Naeun yang seperti tidak pernah melihat rumah besar yang sebegini sebelum ini.

"Hyung..."panggil Kai.

Seorang lelaki berbadan tegap lebih tinggi sedikit daripada Kai muncul di sebalik pintu dapur.Wajahnya juga tampan tidak tumpah seperti penyanyi Yunho dari DBSK.

"Hyung ni Naeun,Naeun ni hyung hubby"Kai memperkenalkan diri masing-masing.

"Yunho-Naeun"mereka bersalaman.

"Ops.WAIT!!Ni Yunho from DBSK?"Naeun bertanya dengan riak wajah yang gembira.

"Yes.That me"balas Yunho dengan girangnya.

"Dah jom makan.Kai dah lapar ni.Dah lama tak makan masakan hyung.Ye lah selalu sibukkan,mana ada masa dengan dongsaeng dia ni"kai berkata dengan nada yang sedikit perlahan.Memang dia akui masa bersama keluarganya memang sedikit kerana masing-masing sibuk dengan kerjaya sendiri.

"hmm.Merajuklah pulak dongsaeng hyung ni.Jomlah adik sayangku kita makan.Hyung dah masak masakkan kegemaran Kai.Jom Naeun"pelawa Yunho ke meja makan.

"wow...Ni semua hyung yang masak ke?"Tanya Kai dengan teruja melihat makanan yang terhidang di depannya.

"yes.Hyung yang masak ni semua.Dah dah makan.Kang sejuk tak sedap pula"jawab Yunho dengan senyumannya.

Mereka makan dengan girangnya sambil bertukar-tukar pendapat.Naeun melihat mata Kai bersinar-sinar seperti menjumpai sesuatu yang amat berharga.Selama ini mata itu redup dan menyimpan seribu satu duka bertukar girang dengan sekelip mata sahaja.Selepas makan,Kai dan Naeun duduk di ruang hadapan sambil Naeun menatap sesuatu barang yang Nampak berharga.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Apakah barang yang dilihat oleh Naeun di rumah Kai?kenapa Naeun merasakan sesuatu nostalgia dengan barang tersebut.Apakah cerita disebalik barang tersebut?Nantikan jawapannya di That gangster leader actually my boyfriend

4

That's Gangster Is Mine!!(malay version)Where stories live. Discover now