chapter 16 : back japan

1.3K 77 2
                                    

annyeonghasaeyo..firstly,hmmm maaf sebab dialog dalam cter ni banyak kpda bahasa english..and sorry for my broken english...dont forget to vote and comment..thanks..

******************************************************************************************************************************************************

"miss...why are you silent?"tanya kai kepada miss jessica.

"hmmm pelajar semua,kita telah kehilangan dua orang murid dalam kelas ni...semua tahu bahawa ilhoon dan naeun dah seminggu tidak hadir ke sekolah.Mereka berdua telah pulang semula ke negara asal mereka"balas miss jessica.

"but why teacher?"tanya seungyeol.

"i dont know.I just know about this,this morning.Maybe about family matter"balas miss jessica lagi.

Memang ada khabar angin yang mengatakan bahawa family mereka berdua sudah bankrupt tapi itu hanya khabar angin sahaja.Dia sebagai guru tidak akan mudah mempercayai hal-hal sebegitu dengan mudahnya.

"ok class,we start our listening now.Turn to page......."miss jessica meneruskan pebelajarannya.

Kai yang mendengar bahawa naeun sudah pulang ke negara asalnya amat terkejut sekali.Dia hanya mampu melihat ke luar jendela sambil memikirkan apa sebenarnya yang terjadi.

'why baby...why you leave me alone..i need you..my heart will nothing without you'
kata hati kai sambil cuba menahan air matanya.

Di jepun

"naeun makan sikit,please..."pujuk suho sambil cuba menyuapkan sedikit makanan pada adiknya.

Naeun hanya menggeleng-gelengkan kepalanya sahaja.

"naeun tak nak makan ke hyung?"tanya ilhoon kepada suho.

"entahlah hoonie.Hyung tengok sejak dia balik jepun ni,dia asyik dok termenung tak nak makan,nak cakap dengan kita pun susah"balas suho dengan riak muka yang risau.

"hmmm tak pe lah hyung...nanti hoonie pujuk dia makan"kata ilhoon sambil mengambil makanan di tangan suho lalu ke bilik naeun.

tok..tok..tok..(bunyi ketukan di pintu bilik naeun).

"naeun,oppa masuk ya"kata ilhoon.

Tiada jawapan dari naeun.Ilhoon masuk ke bilik naeun dengan riak muka yang risau.Adiknya yang seorang ini bagaikan mayat hidup setelah mereka pulang dari korea.Bukan mereka yang hendak pulang ke jepun tetapi keadaan mereka yang memaksa mereka pulang ke jepun semula.

"naeun,makan jom..mama dah masakkan makanan kegemaran naeun ni.Jom makan,nanti sejuk tak sedap pula.."pujuk ilhoon kepada naeun.

Reaksi yang diberikan naeun kepada ilhoon sama seperti yang diberikan kepada suho sebentar tadi.

"Adik,makan sikit please..Adik tak kesian ke kat mama,papa,hyung,adik semua...kita semua ade masalah dik..kalau adik macam ni,kita semua lagi susah..oppa tak nak tengok adik beradik oppa sedih muram macam ni..cukup dulu adik nangis kat oppa..oppa harap adik faham maksud oppa..makan sikit...kesian kat badan adik..makan please..demi kita semua"pujuk ilhoon lagi sambil menyuakan sesudu nasi kepada naeun.

Kali ni naeun membuka mulutnya untuk makan.

"macam ni adik oppa..terima kasih dik"senyum ilhoon kepada naeun.

Setahun berlalu dengan pantasnya.

Papanya memanggil semua anak-anaknya ke ruang tamu untuk membicarakan sesuatu.Keadaan naeun mulai membaik,keadaan mereka sekeluarga pun mulai membaik walaupun mama papanya berhempas pulas menaikkan semula nama syarikat mereka yang telah musnah.Perit payah yang mereka lalui selama setahun ini lebih teruk dari mereka yang sebelum ini.Makan hanya sekali,rumah kecil hanya mampu memuatkan 3-4 org sahaja,kereta mereka,harta sudah ditarik bank..tapi hari demi hari kehidupan mereka bertambah baik.

"Papa,why you calling us?"tanya zelo.

"ok,papa panggil semua ke sini sebab papa nak korang semua tahu apa masalah yang melanda company kita setahun yang lalu.Papa nak bagi tahu siapa yang menghancurkan company kita"balas minho.

"papa,who??i will reverge for our family"tanya suho dan ilhoon.

"ilhoon and naeun,papa rasa kalau papa sebut nama ni mesti korang kenal"balas minho lagi sambil menatap muka kedua anaknya.

"who papa?"tanya ilhoon.

"dia....."

************************************************************************************************************************
ok..hahaha saja je saya buat cter ni tergantung biar korang semua tertunggu tunggu chapter seterusnya..

Siapakah yang menghancurkan syarikat keluarga naeun??naeun kenal orang itu??adakah dia orang yang rapat dengan naeun semasa dia korea??ingin mengetahui apa yang terjadi selanjutnya??jom baca...

That's Gangster Is Mine!!(malay version)Where stories live. Discover now