Dalam Diam Aku Cinta Ustaz part 5

3.4K 120 3
                                    


"Biar betul Syakqif dah ada girlfriend ?" Diyah membulatkan matanya.

"Yalah! Aku nampak dengan mata aku sendiri. Depan mata aku perempuan tu pegang tangan Syakqif! Nampak mesra sangat!" Jerkah Daira. Dia masam bila teringat peristiwa semalam.

"Alhamdulilah.Bersyukurlah Nadaira..Kawan baik kau dah berpunya ." Najah mengukirkan senyuman yang manis seperti gula. Najah sangat gembira apabila mendapat tahu Syakqif sudah ada kekasih. 

Selama ini, tak pernah dengar Syakqif ada kekasih. Tiba tiba dapat tahu kawan lama dah ada kekasih rasa gembira pula buat Najah. Tapi alangkah bagusnya kalau perempuan itu Daira.

"Tahu takpe.Boleh aku makan nasi minyak"Ira membuat muka monyet.

Nadaira lagi sakit hati dengar tuturan kata dari Ira itu.Tangannya mengelap peluh didahi dia.Panas pula kat sini, biasanya sejuk je.

"Argh, korang diamlah! Korang tak tahu apa apa! Sengal jer!" 

Nadaira mengeluarkan perkataan yang tidak dijangkakan oleh mereka.Lalu dia baring di atas katil yang tidak berapa empuk dan lembut.Katil keras itu membuatkan dia stres.Kayu ke apa ni. Argghhh . Dia menekup mukanya dengan bantal.Tak lalu nak hadap muka Syakqif buat masa ni.Aku taknak tengok dunia.Ira , Diyah dan Najah saling memandang.Mereka melopong apabila mendengar perkataan itu.

"Aku rasa cemburu  !!!!!!!!" itulah perkataan yang keluar dari mulut Daira . .

Dup!

 Apa yang aku telah cakapkan ni ? Aku cemburu... ? Perasaan apakah yang datang ini ? 

"Biar betul weh ? " Diyah menarik bantal yang ditekup oleh Daira itu.Daira menahan bantal itu dari dirampas oleh Diyah. Najah bersimpati ke atas Daira.Dia faham perasaan Daira itu.Ira pergi ke dapur untuk makan mee yang telah direbus tadi.

Diyah masih menarik narik bantal itu.Daira bangkit dengan perasaan geram.

"Aku datang bulanlah ! Sebab tu aku emosi sangat!Lagipun tadi aku gurau je!" Alasan yang tak berapa masuk akal digunakan.

"K" Diyah membalas dengan huruf k .

"Haesh ... Kamu ni cakap je lah datang bulan.Buat terkejut awok je . " Najah segera bangkit lalu keluar dari bilik itu.

"Mee rebus kita dah masak ! Nak aku habiskan ke ? " Jeritan itu datang dari dapur.Siapa lagi kalau bukan si Ira a.k.a otaku itu.

Bau wangi sudah mula menusuk hidung mereka.

"Hmmm... sedapnya!Chau dulu!!!"Ipad yang dimain itu diletak oleh Diyah.Dia berlari lari anak keluar dari bilik itu.Najah mengeleng-geleng kepalanya melihat gelagat Diyah itu.Kemudian dia memusing kepala dia ke arah Daira yang masih menekup mukanya dengan bantal busuk Najah.Dia ditepuk-tepuk manja oleh Najah..

"Daira, jom perkenakan mee rebus tersedap di dunia tu."Najah masih tidak berputus asa untuk memujuk Daira.Daira mengeraskan badannya seperti kayu.Dia mendiamkan diri agar Najah mensyaki yang dia sudah terlelap mata.

"Janganlah emosi sangat datang bulan ni.Nanti cepat tua.Bila tua, mulalah ngadu kerepot sini kerepot sana " Jari Najah menekan nekan badan Nadzira.

Susah pula kali ini nak memujuk perempuan yang ego dengan diri dia.

                                                                            -

Doa itu diakhiri dengan amin.Sudu yang berisi mee rebus itu dimasukkan dakam mulut Diyah.Dia mengunyah dengan laju.Ira menjeling malas ke arah Diyah.

Dalam Diam Ustaz mencintaiku[ Complete ]Where stories live. Discover now