Bab 4

229 3 0
                                    

Iphone Amirul menjerit bising, bunyi nya serabut seperti kucing hilang anak. Amirul lupa, bukan kucing yang hilang anak tapi gadis didepan rumahnya yang hilang pedoman kini. Sebab apa? Sebab janji gadis itu sudah terlambat untuk ditunaikan.
Setelah Amirul tersedar sepenuhnya dari mamai indah tidurnya baru Amirul pick-up call tersebut.

"Kau selalu buat aku macam ni kan, selalu lupa janji kau, selalu tinggal aku sorang, kalau kau rasa kau tak nak teman aku, cakap awal2. Tak ada lah aku tunggu kau" terdengar sedikit sendu didalam suara gadis itu.

Sedih, marah, kecewa. Lengkap dan cukup untuk melukakan hati gadis itu. Habis lah Amirul kali ini. Semalam dia terlupa untuk ke taman, hari ini dia lupa untuk teman qistina untuk shopping.

I'm really dead. Bentak hati Amirul .

"Hey girl, cool down babe. Mana ada aku lupa, aku tengah siap ni. Dah nak turun dah. Mana ada aku lupa apa yang berkaitan dengan kau. Aku tak akan lupa, kau kenal aku kan" Amirul bercakap sambil terkocoh-kocoh membuka pakaian untuk mandi.

"Memang kau xpernah lupa, tapi kenyataannya? Kau lupa. Semalam kau lupa, hari ni kau lupa. Dah la, ikut kau lah Amirul. I'm done." Panggilan dari rumah hadapannya sunyi.

"Aikk, letak pulak dia. Kali ni memang aku betul2 mati" bicara hati Amirul . Dia sudah cukup kenal amarah gadis itu. Apatah lagi bila terdapat ayat "i'm done". Cukup untuk menyatakan yang rajuk gadis itu paling sekejap pun ambil masa seminggu.

Deruman kereta keluar dari rumah hadapannya makin menambah lagi hukuman kematiannya. Qistina keluar sendiri!

Dia kenal Qistina, Qistina bukan biasa sendirian walaupun hanya untuk keluar membeli topup di kedai runcit kawasan perumahannya. Disebabkan dia dibesarkan dalam keadaan keluarga yang sentiasa sibuk membuatkan dia benci bila bersendirian.

Tingkahnya dilajukan, dia kena segera mencari Qistina. Saat kunci kereta dicapainya, halangan tiba. Sadis sungguh ujiannya hari ini.

"Abang ngah, tolong hantar mama rumah Aunty Manisah kejap,kaki dia terseliuh."

"Ala mama, angah ada urgent matter ni, boleh tak kalau mama...."

"Abang ngah..."

"Ala mama..."

"Abang ngah......."

"Yela, okay mama."

"Okay jom"

Senyuman terlirik panjang dibibir mamanya, dan tersimpul masam di bibirnya.

Qistina, please jangan marah aku, aku ada sebab kenapa aku lambat.

bukan kisah Adam dan HawaWhere stories live. Discover now