Chapter 3♡

475 47 11
                                    

" V !"

V terkaku tidak mampu bergerak. Dia melihat kereta yang meluncur laju itu semakin menghampirinya.

" Tepi V !" V memandang suara tersebut dan orang itu telah menolaknya saat-saat akhir kereta tersebut menghampirinya.

'Dushhhhhhh'

Kereta tersebut telah melanggar orang tersebut. V pula tercampak ke tepi jalan dan menyebabkan dia patah tangan.

" Pakcik Jongkook, tengok tu ada kemalangan. Marilah kita tengok," ajak Kwangsoo pengawal baru sekolah itu. " Aduh apa lagi kau ni Kwangsoo ?" tanya Jongkook yang sedang mamai. " Ada orang kemalanganlah badan besar !" jerit Kwangsoo di telinga Jongkook. " Apa!?" Jongkook terkejut dan terus bergegas ke tempat kemalangan bersama Kwangsoo.

Dalam masa beberapa minit sahaja, kawasan kemalangan tersebut telah dikerumuni oleh segelintir pelajar sekolah tersebut dan orang yang melalui jalan tersebut.

" Eh kesiannya budak lelaki berdua tu " " Kesian sangatkan ?"

Cikgu Yoseob dan Dr.Ilhoon yang berlari dari bilik Cikgu Yoseob akhirnya tiba di tapak perhimpunan, tapak perhimpunan sangat hampir dengan depan pagar sekolah. Mereka kehairanan mengapa ramai orang mengerumuni di hadapan pagar sekolah.

" Doktor doktor! Ada orang kemalangan, 2 orang pelajar sekolah kita," jerit Kwangsoo sambil berlari ke arah Dr.Ilhoon.

" What !? Oh my god. Cikgu mari kita ke tempat kemalangan," tarik Dr.Ilhoon. Mereka bergegas ke tempat kemalangan dan Dr.Ilhoon agak terkejut kerana apa yang dilihatnya seakan ulang tayang.

" D.O dan V.. A-Apa dah ja-jadi ni !?" Dr.Ilhoon bertanya orang di sekelilingnya sambil gagap.

" Budak lelaki yang tercampak itu telah diselamatkan oleh budak lelaki ni," kata makcik itu sambil menunjuk ke arah D.O.

"  Peristiwa 11,12,13  Oktober Kim bukannya 10," kata pemuda yang kelihatan agak misteri kerana pakaiannya yang serba hitam dan bertopi hitam smbil mengenakan cermin mata hitam.

Keadaan di situ seperti tercengang seketika. Ahli ambulance yang sedang mengangkat D.O dan V juga turut tercengang. Apetah lagi Cikgu Yoseob dan Dr.Ilhoon.

"Arghh, kenapa dengan semua orang?"soal V selepas dia terasa tangannya seperti dipatahkn dan dikerumuni oleh org ramai.

"Kamu kemalangan,"balas Dr.Ilhoon sambil memeriksa kedaan V

"Bwo?"Soal V tergamam apabila melihat D.O dihujung dengan berlumuran darah.

"K-Ke-Kenapa dengan D.O?"soal V sendinya seperti semakin lemah melihat D.O.

"Nanti saya ceritakan, but now mereka akan bawa awak dan D.O ke hospital," balas Dr.ilhoon dan terus memandang Cikgu Yoseob. Cikgu Yoseob seperti mengerti pandangan tersebut lalu memberi arahan kepada ahli ambulance.

"Dah dah, sekarang ni angkat mereka. Bawa elok-elok. Anak orang ni"

"Baiklah," jawab seorang ahli ambulance. Beberapa ahli ambulance mengangkat V dan D.O dan memasukkan mereka ke ambulance yg berlainan.

Setelah van ambulance mula lesap dari pandangan Cikgu yoseob dan Dr.ilhoon mereka teringat tentang lelaki tersebur. Dr.Ilhoon ingin bertanya soalan kpda lelaki yg menyebut tentang hal peristiwa 11,12,13 Oktober Kim.

" Encik saya nak tanya pasal peristi...," Dr.Ilhoon tidak sempat menghabiskan ayatnya. "Eh mana mamat tu?"Soal Cikgu Yoseob sambil matanya melilau mencari kelibat lelaki yg serba hitam itu.

"Takkanlah dia dah hilang cam tu je?" tanya Dr.Ilhoon yang semakin ketakutan pula, mereka saling berpandangan sesama sendiri.

"Takkan lah sekali lagi?!"soal Dr.ilhoon dengan cemas sambil merasakan yg bulu romanya mula menegak.

I Need YouWhere stories live. Discover now