He And His Bride

By Audrey_Aurora

152K 6.3K 285

Eryna Aurelia Laurence, gadis berambut coklat dan bermata biru yang merupakan anak bongsu keluarga Laurence m... More

prolog
Chapter 1 ~ Eryna's Choice
Chapter 2 ~ Best choice ever!
Chapter 3 ~ Meeting Him
A/N
Chapter 4 ~ The Heartless Guy ~
Part hilang
Chapter 4 ~ Part II
Cast
Chapter 5~ Engagement Day
Chapter 6 ~ Aydan Stupid
Chapter 7 ~ I'm watching you
Chapter 8 ~ The Fact
Chapter 9 ~ Flower
Chapter 10 ~ Treat Me Like One!
Cast in Anime Version
Chapter 11 ~ Why?
Chapter 12 ~ Let's just stay like this
Chapter 13 ~ Adam
Chapter 14 ~ Locked
Chapter 15 ~ Should have listen
Chapter 16 ~ Bullet
Chapter 17 ~ He's Okay
Chapter 18 ~ She cried!
Chapter 19 ~ Shocking News!
Chapter 20 ~ Remember
Chapter 21~Friend
Chapter 22 ~ unexpected Calls
Chapter 23 ~ Good night wish
Chapter 24 ~ Carlos plan's
Chapter 25 ~ Five years ago
Chapter 26 ~ The most painful memories
Chapter 27 ~ The most painful memories (2)
Chapter 28 ~ The Wedding
Chapter 29 ~ Germany
Chapter 30 ~ New Phone
Chapter 31 ~ Date
Chapter 32 ~ Aydan's Wrath
Chapter 33 ~ Aydan's Weaknesses
Chapter 34 ~ Rachel's Memories
Chapter 35 ~ As long as you are Eryna
Chapter 36 ~ The truth revealed
Chapter 37 ~ Forgotten
Chapter 38 ~ The first encounter
Chapter 39 ~ Shameless Girl
Chapter 40 ~ Build Your Own Empire
Chapter 41 ~ Aydan D' Calvin
Chapter 42 ~ Her Promise
Chapter 43 ~ The Abduction
Chapter 44 ~ The Nightmare For Him
Chapter 45 ~ Forgotten Memories
Chapter 46 ~ Till the day we meet again
Chapter 47 ~ The Day She Was Sold.

Chapter 48 ~ It's You

6.1K 253 108
By Audrey_Aurora

Aydan tidak pernah menyangka jika di hari pertama kepulangannya ke New York, dia akan berhadapan dengan situasi seperti ini.

Remaja itu mengetap gigi dan buku lima turut digenggam erat. Sakit! Hatinya sakit mengenangkan kejadian yang berlaku di Laurence Group tadi. Sampai hati Andrew menjadikan anak kandungnya sendiri sebagai bayaran bagi mendapatkan bantuan Empire Group.

Tak guna!!

Selama ini dia menyangka yang Andrew sangat menyayangi Eryna. Dilihat dari semua usaha lelaki itu untuk menjauhkan anak bongsunya itu dari semua perkara yang berisiko mengancam gadis itu, dia sangat yakin yang Andrew akan selalu melindungi Eryna.

Tapi tadi... Sanggupnya dia...

Sial!!

Aydan menyepak tong sampah yang terletak elok di depan bangunan Laurence Group. Remaja itu tidak mampu menahan amarah yang semakin berkobar. Rasa marah, benci, meluat dan sakit hati semua menjadi satu. Semua rasa itu tertuju kepada satu orang.

Carlos!

Jika lelaki itu tidak wujud, maka semua ini tidak akan berlaku. Semua malapetaka yang harus dia dan Eryna hadapi takkan wujud jika lelaki itu tidak ada.

Saat itu, ada satu rasa asing yang meresap di hati Aydan. Rasa ingin melenyapkan Carlos. Dia ingin lelaki itu mati sama seperti orang tuanya yang mati di tangan lelaki itu. Tapi kali ini dia mahu lelaki itu mati di tangannya. Mungkin hanya dengan melenyapkan lelaki itu barulah semuanya akan aman..

Selama ini, dia ingin membalas dendam. Tapi bagaimana caranya untuk membalas dendam kepada Carlos, Aydan sendiri tidak tahu. Dia hanya punya satu azam, iaitu ingin menjadi kuat dan berpengaruh besar dan setelah itu membalas semua perbuatan Carlos. Tapi saat itu dia masih tertanya-tanya, tika masa dan ketika itu tiba nanti, apa yang harus dia lakukan kepada Carlos?

Itu dulu.

Namun selepas apa yang berlaku hari ini, rasanya Aydan sudah tahu apa yang akan dia lakukan kepada Carlos. Hanya satu, dia ingin....

Membunuh lelaki itu.

***

"Kita dah sampai."

Perhatian Aydan yang ketika itu sedang leka dengan telefon pintar teralih saat suara Edward menusuk telinga. Telefon tadi dimasukkan ke dalam saku jaket lalu pintu kereta ditolak. Saat kakinya menginjak tanah, pemandangan yang tersergam megah di depan mata menarik seluruh perhatiannya.

"Macam mana?" Edward menyoal.

Aydan tersengih lebar. Ini jauh lebih menarik dari yang dia harapkan. Rumah agam empat tingkat itu dipandang penuh minat. Megah, mewah dan nampak berkuasa.

"Bagus. Aku suka."

"Dalam masa sebulan lagi rumah ni dah boleh dihuni. Sekarang ni saya masih sedang menguruskan penambahan perabot." Edward berkata.

Aydan hanya angkat bahu. Dia tidak kisah, lagipun dia juga bukannya terburu-buru sangat untuk berpindah rumah itu. Rumah agam ini akhirnya siap selepas dua tahun. Dia sudah menunggu selama itu, jadi tidak salah jika dia perlu menunggu selama sebulan lagi. Lagipula, rumah ini dibina bukan untuk dirinya, melainkan Eryna.

Sejak saat itu, sebelum dia pergi meninggalkan New York, Aydan memang sudah berazam untuk menjadikan Eryna sebagai isteri. Bagi remaja itu, tidak ada wanita lain yang layak untuk menduduki tempat itu selain Eryna. Hanya Eryna yang layak, dan bukan wanita mana pun.

Hanya Eryna.

Sebelum ini Aydan agak ragu bagaimana caranya mahu mendapatkan Eryna tanpa disyaki keluarga gadis itu. Pelbagai rancangan sudah disusun, bermula dengan berpura-pura berkenalan dengan gadis itu secara tidak sengaja dan kemudian menjalin ikatan persahabatan sampai kemudiannya jatuh cinta dan bla bla bla..

Terlalu banyak rancangan yang sudah dia susun, namun semuanya punah kerana Andrew. Well, mungkin sedikit sebanyak dia seharusnya berterima kasih kepada lelaki itu kerana sudah membantu dia mendapatkan Eryna dengan mudah. Walaupun cara lelaki itu sebenarnya salah dan sudah menyakiti anaknya sendiri.

Kalaulah saat itu yang berdepan dengan Andrew adalah orang lain, adakah lelaki itu masih akan bertindak sedemikian? Memikirkan kemungkinan itu saja, Aydan tidak sanggup. Jika ada kejadian seperti itu yang berlaku, dia takkan segan silu untuk memusnahkan Laurence Group. Eryna miliknya, hanya milik Aydan.

Rumah agam di depan mata dipandang serius.

"From now on, this mansion will be called as Empire Mansion." Ujar Aydan sambil merenung rumah agam itu.

Tidak lama lagi Aurel.

Tunggu aku!!

End of Flashback

***

"Sakit tak?" Pertanyaan yang keluar dari bibir merah Eryna mengembalikan Aydan ke alam nyata. Semua memori yang berlaku sebelum ini terus terlupakan tika suara gadis itu menyapa gegendang telinganya.

Aydan menggeleng.

"Awak fikir apa dari tadi? Sejak tadi awak senyap je."

Aydan diam. Pertanyaan Eryna dibiarkan tanpa jawapan. Sejujurnya dia tidak tahu jawapan seperti apa yang harus diberi kepada gadis itu. Mata Eryna yang merah kerana terlalu banyak menangis tadi direnung dengan rasa sayu.

She cried again. It's all because of me.

"Tak ada apa. Aku cuma teringat tentang hal syarikat." Aydan berdusta. Tidak mungkin dia mahu mengatakan yang dia sebenarnya larut dalam kenangan masa lalu mereka sedangkan gadis itu tidak ingat apa pun.

"Mm."

Eryna senyap. Dia tahu lelaki itu sedang berbohong. Sedari tadi, semenjak luka-luka yang ada di bahu,dahi dan lengannya dibersihkan, sedikit pun lelaki itu tidak mendesis kesakitan. Aydan hanya senyap sejak dia mula membersihkan semua luka lelaki itu. Tubuh lelaki itu ada di depannya, tapi fikiran lelaki itu tidak ada di sini. Eryna tahu. Tapi dia memilih untuk tidak bertanya lagi.

"Dah siap." Eryna Mengemas semula semua peralatan yang dia gunakan tadi lalu disusun ke dalam kotak.

"Kalau awak nak mandi, pastikan luka tu tak terkena air. Saya... keluar dulu." Eryna berdiri dari posisinya yang duduk bersebelahan dengan lelaki itu.

Nak ikutkan hati, dia tidak ingin pergi dari situ. Dia mahu terus berada di samping lelaki itu kerana sejujurnya dia masih lagi belum pulih dari rasa terkejut kerana kejadian yang menimpa Aydan tadi.

Ketika tangan hampir menyentuh gagang pintu, panggilan lelaki itu menghentikan niatnya.

"Ada apa?" Eryna pusing menghadap Aydan yang ketika ini sudah pun berdiri dan hanya berjarak beberapa langkah di depan.

Sejak bila lelaki itu berdiri dia tidak sedar. Seingatnya tadi Aydan masih bersandar di sofa. Eryna menggigit bibir. Entah kenapa, dadanya tiba-tiba berdegup hebat.

"Temankan aku malam ni." Ujar Aydan perlahan. Tapi masih cukup jelas untuk sampai ke pendengaran Eryna.

"Tapi saya..." Eryn diserang rasa panik. Apa maksud lelaki ini?

"Aku ada kerja nak kena siapkan malam ni dan aku takut luka aku sakit lagi. Jadi kau kena stay kat sini sampai aku habis buat kerja."

"Ooh..." Eryna ukir senyum hambar. Semua rasa teruja tadi seolah menjunam jatuh ke bawah saat maksud dari kata-kata lelaki itu didengar.

Wahai hati, tenanglah.

"Tapi sekarang kan dah lewat sangat... Saya nak ti..."

"Takpe, sofa kat bilik kerja aku ni cukup besar dan selesa untuk tampung kau. Aku malas nak susahkan orang lain, jadi dah alang-alang kau ada di sini, kau kena tolong akulah."

"Awak kan cedera. Esok-esok jelah buat kerja tu."

"Tak payah nak membantah, duduk sana." Aydan menunjuk sofa yang mereka tempati tadi.

Eryna angguk kepala dengan rasa canggung dan tidak berpuas hati.Bibir turut dicebik kerana geram. Sepatutnya sejak tadi dia tidak berfikiran aneh-aneh. Suka sangat perasan.

Lambat-lambat gadis itu melangkah ke arah sofa semula lalu duduk.

"Kat sini?" Aydan dipandang berserta dengan kening yang sengaja diangkat.

"Hmm...kau duduk situ diam-diam." Aydan duduk di atas kerusi kerjanya lalu laptop dibuka. Eryna langsung tidak diendahkan.

Eryna duduk diam seperti arahan Aydan. Gadis itu langsung tidak bersuara. Aydan nampak serius menghadap Laptop dan lelaki itu langsung tidak memandang ke arahnya walau sekali. Setiap inci wajah lelaki itu dipandang tanpa berkelip, dagu yang sempurna, bibir merah dan mata hazel yang selalu berhasil menarik perhatiannya ditilik. Jujur, dia sangat takut andai lelaki ini pergi jauh darinya.

Meskipun hubungan mereka tidak seperti hubungan pasangan suami isteri yang lain, dia tetap menginginkan lelaki ini. Hanya Aydan.

Tapi...

Adakah lelaki itu mahukan dia sama seperti dia yang mahukan lelaki itu?

Memikirkan hal itu membuat Eryna sebak.

"Aydan." Tanpa sedar bibirnya memanggil nama lelaki itu.

"Hmm..kenapa?" Aydan angkat muka. Panggilan Eryna menghentikan jemari yang sejak tadi menari di atas keyboard.

"Awak pernah sukakan sesiapa ke sebelum ni?"

Aydan dan Eryna sama-sama terkedu.

"Err maaf. Saya tak bermaksud nak tanya macam tu. Awak tak perlu nak jawab soalan tu." Eryna mula gelabah. Rasa takut menguasai diri. Dia takut emosi Aydan terbakar kerana soalan yang tiba-tiba terucap di bibirnya tadi.

Bodoh! Mahu saja dia menampar mulutnya sendiri.

"Pernah."

"Hah?"

"Aku pernah sukakan seseorang sebelum ni."

Dan masih sukakan orang yang sama sampai saat ini.

"Ooh..Yakah?"

Eryna rasa dunianya hancur. Lelaki itu pernah sukakan seseorang sebelum ini! Hatinya bagai ditusuk dengan pisau berkali-kali. Lagi dan lagi.

"Mesti dia cantik kan?" Bodoh!

Eryna mahu menampar mulutnya sendiri. Kenapa rasa ini tidak sama dengan apa yang terucap di bibir?

"She is."

Even now. 

Sekali lagi Eryna rasa dunianya hancur.

"Do you really like her?"

Aydan mengangguk.

I'd always love you.

"Where is she now?"

Aydan diam. Eryna dipandang dengan pandangan tajam sehingga gadis itu ketakutan. Dia dah cakap benda yang salah ke? Dari posisinya sekarang, dia dapat melihat Aydan menggenggam penumbuk.

"She left."

You forgot all about me.

"Ooh...okay." Eryna terus senyap.

Jawapan terakhir Aydan buat dia rasa agak gembira. Gembira kerana orang yang pernah Aydan sukai telah pergi. Ini bermakna, saat ini hanya dia satu-satunya wanita yang berada di sisi lelaki itu. Memikirkan hal itu saja, dia rasa teruja dan suka..

Jahatkah dia??

Suasana kembali sunyi dan keduanya larut dalam fikiran masing-masing. Aydan kembali fokus pada laptop sementara Eryna mulai diserang rasa mengantuk. Tanpa sedar gadis itu terlelap di sana.

Aydan sedar jika Eryna sudah tertidur. Sejak tadi dia tidak melakukan apa pun. Hanya menatap layar laptop yang memaparkan gambar-gambar Eryna yang diambil oleh pengawal sejak 4 tahun yang lalu. Sejak tadi tujuannya menahan Eryna di sini bersamanya adalah kerana dia ingin meluangkan masa bersama gadis itu. Meskipun, caranya tidak sepatutnya.

Aydan berganjak dari kerusi kerjanya dan melangkah menghampiri Eryna yang tertidur pulas di atas sofa. Wajah tenang gadis itu dipandang penuh kasih. Pipi Eryna juga diusap lembut penuh hati-hati seolah-olah gadis itu akan hancur jika dia berkasar sedikit.

"It's always you Aurel. The only one in my heart is you."

"It's You."

Dengan hati-hati tubuh Eryna diangkat lalu dibawah ke bilik tidur gadis itu. Luka yang berdenyut sakit tidak diendahkan dan tubuh Eryna dipeluk lebih erat. Eryna diletakkan dengan hati-hati di atas katil dan selimut juga ditarik sampai ke paras dada gadis itu.

Agak lama dia berpeluk tubuh merenung Eryna. Tidak kira berapa lama sekalipun, dia tidak akan pernah bosan melihat wajah gadis ini. He loves her so much that he wanted to stay by her side forever.

Aydan tunduk dan dahi gadis itu dicium penuh kasih. Rasa sebak yang bertandang ditahan sekuat hati.

"I'll keep you safe. Till then, tolong bertahan dengan aku. I love you."

Sejurus itu Aydan berlalu pergi dari situ meninggalkan Eryna yang masih tertidur pulas.


***

Continue Reading

You'll Also Like

113K 1.7K 7
NEW VERSION OF HENDRIYAN "Aku ni tak nampak apa-apa. Yang aku nampak cuma kegelapan..." - HENDRIYAN "Sebab tulah saya ada dekat sini. Saya ni lah ma...
27.6K 1.3K 34
[cover drawn by me] "Kau nak aku buat apa?!" Aisy menjerit, suaranya menjadi nyaring sebab dia terkejut dengan permintaan kawannya. "Shh, eh kau ni...
229K 15.2K 62
Delilah Lavelle, kehidupannya tak seindah nama yang diberi. Saat kejatuhan terbesar dirinya bermula ketika orang tuanya bercerai. Bertambah tragik, d...
2.3K 222 29
-Haider Fahreen- Seorang jejaka yang popular di sekolahnya dan handal dalam bermain badminton. Juga bagus dalam akademik dan mendapat Top 1 serta men...