애즌 007 | 정곡

By areenhoe

4K 169 7

' dia harus menyelesaikan misinya dan bukan bercinta dengannya ' KIA dan Mafia > Sarang harus membuat underc... More

ępīłøg
šeason1• 1
š1• 2
š1• 3
š1• 4
š1• 5
š1• 6
š1• 7
š1• 8
ś1.9
ś1.10
ś1.11
ś1.12
ś1.13
ś1.15
ś1.16
ś1.17
ś1.18
ś1. 19
ś1. 20
ś1.21
ś1.22
ś1.23
ś1.24
ś1.25
ś1.26
ś1.27
ś1.28

ś1.14

71 4 0
By areenhoe

3@p
p.

" appa!! " Sarang cuba membuka pintu bilik ayah angkatnya. kira elok kalini dia hormat ayah angkatnya dengan memanggil dengan panggilan appa.

" the answer is definetely no,selagi kau dengan Mark dikahwinkan " dapat Sarang dengar suara ayah angkatnya di dalam.

" keundae wae, tu henfon Sarang, Sarang ada mcm ii bende nak settel dengan KIA! " Sarang meninggikan suaranya seketika.

" oh, so? dah kau diam, masuk dalam bilikla sial, memekak je, aku ade hal nak cakap dengan mak angkat kau " Sarang menjegil matanya di hadapan pintu bilik ayah angkatnya itu.

dia kemudian menarik Jihoon untuk mengikutinya keluar. sampai sahaja dihadapan rumah, dua bodyguard menahan Sarang untuk keluar.

" Jihoon ade, kalau aku lari, dia yang bertanggungjawab " Sarang berkata dengan malas. malas nak melayan semua bende bodoh ni.

Jihoon dicampak masuk ke seat driver, manakala Sarang mula memasuki seat disebelah driver. matanya tak lepas menjegil dua bodyguard yang ragu-ragu dengan dirinya.

" apehal sial nak pandang-pandang, taula aku lawa " Jihoon tertawa kecil dan mula untuk memandu. Sarang hanya memandang ke luar tingkap dan memicit kepalanya.

" noona ajak Jihoon keluar ni nak pergi mane? " Sarang perlahan memalingkan wajahnya bagi menatap wajah Jihoon yang polos, fokus dengan pemanduannya.

" mcd jom, lapar "

" halahhhai, kalau lapar baik oder je tadi " Sarang mula membuka radio.

" dah itu je alasan nak keluar, kalau tak memang mampus terperap dalam rumah je, ergh bosan " Sarang menghela nafasnya.

" em, noona nak call dengan hyung tu ke? " dahi Sarang berkerut. yang mana satu ni.

" hyung tu? "

" alahh yang tadi dia call noona lah " stereng diputarkan, untuk memasuki lorong drivethru. Sarang yang memahami hanya membentuk mulut kepada O.

" ahh, Jungkook.. wae? Jihoon nak bagi noona fon Jihoon ke?" saje Sarang meneka sambil-sambil memandang adik angkatnya dengan pandangan gatal.

" boleh je, apelah salah sangat kan? " Sarang tertawa kecil. perlahan henfon milik Jihoon diambil Sarang. nombor Jungkook didail dan memanggilnya di atas talian dalam bentuk video call.

fon Jihoon disandarkan pada pemegang fon. Sarang hanya menanti panggilannya dijawab. manakala, kereta semakin kehadapan hampir menuju ke tempat oder.

" Yah!! " Sarang memandang seseorang lelaki diruangan cameranya. ha?

" arr.. annyeong? " dengan kekok Sarang menyapa lelaki tersebut.

" oh? annyeong! OHOH KUK INILAH AWEK KAU KAN, kau lawa lah, dah berapa lama dengan Jungkook ni? " wajah Sarang berubah kepada muka poker.

" em, kami tak ade hubungan istimewa pun, kami hanya kawan rapat je " Sarang tersenyum nipis kepadanya.

" eung? geunyang chingu? " laju Sarang menundukkan kepalanya.

kemudian dengan tiba-tiba camera dirampas. terpapar wajah Jungkook yang tersenyum pendek kepada Sarang yang merenung wajahnya.

" mian, tadi aku ade kerja sikit tertinggal fon, tak tau kau telifon " makin lebar senyuman Jungkook.

" aigu, gwenchana, ni bukan fon aku, lagipun ni henfon Jihoon, kan fon aku kene rampas " Sarang mula menurunkan tingkapnya. 

" ahh " Jungkook hanya memahami.

.  .  .

3

@p
3rd

" lepas ni dah tak boleh bagi dia keluar faham ke tak? " Tuan Jong Ki meninggikan suaranya kepada dua bodyguardnya. dia kemudian berjalan perlahan ke kerusinya.

laptop yang berada di atas meja disebelah kerusinya itu diambil. mula dia menekan-nekan papan kekunci tersebut. Mark Tuan dihubunginya. kalau boleh dia mahu perkahwinan antara Sarang dan Mark Tuan dijalankan secepat yang mungkin.

" yes Tuan Jong Ki, dont you need my money again? " Mark mula berkata dengan angkuh.

" hahaha, bergurau pulak kamu ni, takdelah aku call kau ni nak bincang pasal wedding ceremony antara kau dengan anak aku " kata Jong Ki tersengih sedikit melihat wajah Mark yang agak keliru.

" oh, kau dah decide nk bagi anak perempuan kau kat aku? " Mark mula tersenyum kecil dihujung bibirnya.

" yeah, dan kalau boleh aku nak korang berdua dikahwinkan dgn cepat " Jong Ki, bersandar seketika.

" why? oh kau nak syarikat kau ada income right? mcm nilah orang yang mengemis kan? mcm kau, takpelah aku pun dah berjanji, oh kalau boleh aku nk kenal dulu dgn anak kau " Jong Ki mula berkerut dahinya.

" buat ape pulak nak kenal, khawin jelahㅡ "

" this is my wedding ceremony, and im the one who engaged with ur lovely daughter, so i wanted to meet her, tonight, thats it, oh i would like to join ur family dinner too" dengan itu video call itu telah ditamatkan oleh Mark.

" sayang! " Jong Ki memanggil isterinya yang sibuk di office sedang memuat naik data bagi misi seterusnya. wanita tersebut berjalan perlahan merapati Jong Ki yang kelihatan resah.

" kau panggil Sarang balik, pakaikan dia pakaian yang lawa, jadikan dia princess kalau boleh, Mark Tuan nk dtg mlm ni, dia nk kenal dgn Sarang " Jong Ki berkata seraya dia bangkit dari kerusinya.

" malam ni? " Jong Ki yang mahu ke dapur menjeling wanita itu, kerana isterinya yang keliru dengan arahannya. isterinya yang menerima jelingan suaminya sudah faham. dengan laju dia angguk tanda dia memahami dengan keadaan sekarang.

jejak sahaja Jong Ki di muka ruang ahdapan dapur tersebut dia mula untuk bersuara.

" maid "

kata-kata Jong Ki telah menyebabkan maid yang berkerja di dapur itu terhenti daripada melakukan kerja mereka. pandangan sudah tertumpu kepada Jong Ki yang berada di ruangan dapur.

" aku nak korang balik cepat, hari ni aku bagi korang cuti, sbb aku ade tetamu dn tak payah nak fikir spe yang akan nak masak nnt, aku hired chef "

dengan itu, semua maidnya mengangguk faham dan mereka menghabiskan kerja mereka yang terhenti tadi dan mengemas barang sebelum balik ke rumah masing-masing.

.   .   .


" noona! " Sarang yang menikmati pemandangan pantai tersebut mula untuk mengalihkan perhatiannya kepada Jihoon yang merapati dirinya.

" waeguraee " sengaja nada gediknya ditunjukkan kepada Jihoon. mula Jihoon tertawa kecil terhibur sedikit.

" Jungkook hyung kata nanti dia sampai " mata Sarang membulat memandang Jihoon seakan tidak percaya. padahal dia hanya bergurau dengan Jungkook sebentar tadi.

" eyy seolma " Sarang cuba untuk menafikan. Jihoon menggelengkan kepalanya dengan muka polos yang ditayangkan selama seminit yang lepas.

" Jihoon yg suruh.. tak suke lah tgok noona sedih mcm ni " Sarang memandang Jihoon dengan pandangan sayu. dia kemudian menekup kedua belah pipi Jihoon.

" na gwenchana, keuriguu geokjeonghajima em? " Jihoon memandang mata Sarang dengan mulutnya sengaja di poutkan.

" eung arra.. " Sarang tersenyum segaris.

seketika mereka menikmati pemandangan dan berbual kosong. hadirnya beberapa kelibat yang memakai kot hitam. menarik mereka berdua secara paksa kedalam kereta hitam.

" yah! korang siapa?! lepas!!  " Sarang mahu sahaja menendang mereka tapi terlambat, kerana kedua lengannya diheret.

.   .   .

Jungkook baru sahaja sampai di pantai yang dinyatakan Jihoon, melihat bahawa seorang perempuan dan seorang lelaki diheret kedalam kereta hitam.

dahinya berkerut ingin memastikan adakah itu Sarang ataupun hanya dia tersilap orang. segala perbincangan di fikirannya terjawab apabila dia mendengarkan perempuan tersebut menjerit seketika.

" yah! korang siapa?! lepas!! "

tersentak dirinya daripada imaginasi.

" Sarang " laju dia berbalik kedalam keretanya. dia mula untuk menghidupkan enjin. tidak berhasil. Jungkook cuba buat kali kedua. tetap tiada apa perubahan.

" lancau " perkataan tersebut laju meluncur daripada mulutnya.

Jungkook menghela nafas berat seketika. matanya tak lekang daripada kereta hitam yang membawa Sarang dan yang pasti lelaki tersebut adalah Jihoon. terpaksalah dia melepaskan peluang ini. keretanya rosak.


애전 007 °
continueㅡ

Continue Reading

You'll Also Like

142K 3.3K 59
imagines as taylor swift as your mom and travis kelce as your dad
184K 9.4K 87
Being flat broke is hard. To overcome these hardships sometimes take extreme measures, such as choosing to become a manager for the worst team in Blu...
53.2M 378K 65
Stay connected to all things Wattpad by adding this story to your library. We will be posting announcements, updates, and much more!
5.2M 45.3K 53
Welcome to The Wattpad HQ Community Happenings story! We are so glad you're part of our global community. This is the place for readers and writers...