[S3] Keluarga Lee - NCT

By Ann_Darl

33.7K 3.8K 4.9K

Nampaknya Keluarga Lee masih lagi mempunyai cerita kerana bilangan ahli keluarga yang makin bertambah. Apaka... More

Pt. 1
Pt. 2
Pt. 3
Pt. 4
Pt. 5
Pt. 6
Pt. 7
Pt. 8
Pt. 9
Pt. 10
Pt. 11
Pt. 12
Pt. 13
Pt. 14
Pt. 15
Pt. 16
Pt. 17
Pt. 18
Pt. 19
Pt. 20
Pt. 21
Pt. 22
Pt. 23
Pt. 24
Pt. 25
Pt. 26
Pt. 27
Pt. 28
Pt. 29
Pt. 30
Pt. 31
Pt. 32
Pt. 33
Pt. 34
Pt. 35
Pt. 36
Pt. 37
Pt. 38
Pt. 39
Pt. 40
Pt. 41
Pt. 42
Pt. 43
Pt. 44
Pt. 45
Pt. 46
Pt. 47
Pt. 48
Pt. 49
Pt. 50
Pt. 51
Pt. 52
Pt. 53
Pt. 54
Pt. 55
Pt. 56
Pt. 57
Pt. 58
Pt. 59
Pt. 60
Pt. 62
Pt. 63
Pt. 64
Pt. 65
Pt. 66
Pt. 67
Pt. 68
Pt. 69
Pt. 70
Pt. 71
Pt. 72
Pt. 73
Pt. 74
Pt. 75
Pt. 76
Pt. 77
Pt. 78
Pt. 79
Pt. 80
Pt. 81
Pt. 82
Pt. 83
Pt. 84
Pt. 85
Pt. 86
Pt. 87
Pt. 88
Pt. 89
Pt. 90
Pt. 91
Pt. 92
Pt. 93
Pt. 94
Pt. 95
Pt. 96
#1yearwithKeluargaLeeS3

Pt. 61

348 46 54
By Ann_Darl

Johnny masuk ke dalam bilik untuk melihat jejaka-jejaka kecilnya yang sedang tidur petang. Johnny perlahankan suhu kipas supaya tidak terlalu sejuk agar mereka bertiga dapat tidur dengan nyenyak.

"Putera-putera daddy semua tengah tidur ya?" Johnny mengusap rambut anak kembarnya dan beralih pada Youngbin yang tidur di di tepi kanan Younghwa.

"Youngbin-ah, lena betul kamu tidur. Mesti penat jaga adik-adik ni." Johnny mengangkat Youngbin keluar dari buaian dan tepuk pehanya supaya tidak terbangun.

"Hmm.. " Youngbin bergerak-gerak di tangan ayahnya dan buka mata perlahan-lahan.

"Anak daddy dah bangun. Comelnya dia ni. Dah besar dah, sekejap je dah pandai jalan" Johnny mencium-cium pipinya kerana sukakan bau badan Youngbin.

Youngbin senyum ketika diagah oleh Johnny dan diangkat tinggi-tinggi sehingga hampir mencecah syiling rumah.

Haera masuk bilik selesai membancuh tiga botol susu dan tersenyum lebar melihat anak dan suaminya sedang bermain bersama.

"Anak mommy dah bangun rupanya. Nasib baik mommy bancuhkan susu untuk kamu" Haera mengambil Youngbin dari Johnny dan berikan susu. Youngbin menyusu dengan rakus kerana tidur terlalu lama.

"Awak tak berikan susu badan ke?" Soal Johnny sambil mengejutkan Youngjin dan Younghwa untuk minum susu.

"Payudara saya ni cuma ada dua je. Keluar susu pun tak cukup langsung. Yang nak minum ada tiga orang pula tu. Mesti lah tak cukup untuk mereka" Balas Haera dengan selamba.

"Oh, saya baru ingat" Johnny angkat Younghwa dan Youngjin serentak lalu diletakkan atas katil bersebelahan Haera.

"Dah 30 hari saya dan Betty berpantang ni. Awak boleh tunggu lagi ke? Awak nak 'terkam' siapa bila kami berdua dah habis nanti?" Haera mengangkat kening. Johnny tepuk dahi kerana pening dengan soalan isterinya.

"Soalan apa benda lah yang awak tanya ni. Kbat anak kita si Younghee pun tak susah macam ni" Johnny menggeleng dan tersenyum.

"Yelah, saya ni pelik" Balas Haera dan berpaling dari Johnny.

Johnny peluk Haera dan berikan ciuman di pipi serta di dahinya. Haera pandang muka Johnny dan cubit pipinya.

"Awak, kalau bukan sebab Youngbin ni. Mungkin saya tak mengandung dan lahirkan Younghwa serta Youngjin. Kalau lah Yuta tak jumpa dia, apa lah nasib dia dengan cuaca sejuk malam tu" Haera letakkan Youngbin di katil selepas selesai menyusukan sehingga habis dan ambil.. Younghwa pula.

"Betul tu, kita kena jaga dia baik-baik. Apa yang saya perasan, sejak kita jaga Youngbin. Rezeki kita makin bertambah cuma saya berkahwin lagi jelah yang tak bestnya. Tapi nak ungkit pun si Nayoung dah lahir" Johnny ambil Youngjin dan berikan susu supaya dapat menyenang Haera.

"Betty tu pun abang kena jaga dia elok-elok. Jangan pilih kasih pula dengan dia. Abang ada rancang nak tambah anak dengan Betty?"

Haera mengoyangkan peha Johnny dengan perlahan. Johnny hanya diam tidak mahu membalas soalan Haera.

"Abang? " Haera pegang bahunya supaya beri balasan walaupun bukan dengan mulut.

"Anak-anak kita belum setahun lagi. Tak payah lah susah-susah fikir hal tu,  kita fokus dengan Younghee, Nayoung dan mereka bertiga ni je" Johnny mencabut botol susu dari mulut Youngjin kerana telah kenyang dan Johnny letakkan badannya di dada untuk disedawakan.

"Siyeun dah boleh keluar belum? Kesian Jeno asyik rindukan dia" Haera menukar topik dan Johnny hanya menggeleng tidak tahu.

"Dah dua hari dia ditahan. Baru lagi tu, orang paling lama pun 4-5 hari baru balik" Balas Johnny lagi.

"Saya dah lama nak cakap tapi muka Youngbin macam awak. Orang tak percaya kalau kita cakap yang dia ni anak angkat" Haera pukul peha Johnny dengan kuat sebab Johnny melamun sampai ke angkasa untuk tahu bumi ni sfera atau flat.

"Hah apa dia? Biasa lah dia ikut muka orang yang jaga dia. Orang selalu cakap macam tu " Johnny letakkan tangan di dagu. Fikir tentang antivaksin dan doula douli cikebum pula.

"Tak adil lah, muka anak-anak dah ikut awak. Muka Nayoung pun sama. Entah-entah awak ada skandal selain kami berdua ni. Ya kan bener kan?? Ehek siapa orang tu! Bener kan?" Haera gesa Johnny supaya beritahu semuanya.

"Sumpah demi apapun gue enggak bohong sama lu. Agak-agak lah, saya ni berkepit dengan awak macam kepit ketam setiap hari. Saya pun kerja ja memanjang" Johnny membalas dengan malas.

"Dasar anak Bahenol" Haera cemberut.

"HUWARGHG UH UWEKK! " Mereka bertiga menangis serentak tiba-tiba tanpa amaran ribut taufan.

"Aigoo ya, kenapa korang semua menangis dikala daddy nak 'terkam' mommy ni?" Johnny cuba memujuk mereka bertiga sedangkan Haera sudah bangun untuk cari puting susu bagi mereka diam.

"YOUNGHO! INGAT LAWAK KE?!" Haera mendengus geram dan sambung pencarian di seluruh bilik.

"MANA PUTING SUSU DIORANG NI!?" Haera mengamuk sampai sepahkan barang kerana stres dengan tangisan yang tidak henti-henti.

"Putera-putera daddy, comelnya kamu  semua ni. Berhentilah menangis nanti mommy jadi raksasa Mamazila karang. Daddy pun takut kalau dia dah berubah. Daddy bukan Papazola yang boleh tenangkan dia " Johnny tepuk badan mereka silih berganti-ganti sedangkan kepala Haera seperti mahu meletus keluarkan lawa.

"HUWARGHHH! " Youngjin menangis lebih kuat dari adik-adiknya dan tendang muka Johnny.

Johnny terasa di awang-awangan dan rasa diri terapung seperti Rose di MV Whistle, Jinyoung di MV FLY sebelum jatuh di lantai.

BBUKK! 

Haera berhenti mencari bila tangisan berhenti. Dia menoleh kebelakang dan terkejut bila Johnny jatuh dari katil dan pengsan.

"Hehehe aku dah balik aku mabuk" Johnny sempat meracau dan ada bintang-bintang sedang mengelilingi kepala Johnny.

"Abang, di saat genting pun nak pengsan kenapa?" Haera mengoncangkan badan Johnny tapi dia berhenti bila mendapati sesuatu yang pelik.

"Eh, mata kiri dia lebam. How?" Haera pandang ke arah katil dan Youngbin senyum sambil gigit jari.

"Do Bongsoon versi lelaki?" Haera juga pengsan di sebelah Johnny dengan dramatik.

Younghee yang baru balik sekolah masuk ke dalam bilik mereka dan lari dapatkan ibubapanya.

"Takkan petang ni nak tidur! " Younghee ambil ambil air dalam bilik air dan renjiskan pada muka Haera serta Johnny.

"Apa yang terjadi ni?" Johnny dan Haera bangun serentak dan pegang kepala masing-masing kerana pening.

"Younghee tak tahu mommy dengan daddy tidur atau pengsan. Sebab itu Younghee renjis air" Younghee keluarkan cermin kecil dari dalam beg dan berikan kepada Johnny. "Tengoklah mata daddy tu"

Johnny ambil dan terkejut melihat mukanya sudah tidak kacaks seperti dulu.

"Mmu-muka kacaks ku.. " Sekali lagi Johnny pengsan. Haera dan Younghee berpandangan sesama sendiri.

"Kita nak buat apa dengan daddy sekarang ni?" Tanya Younghee dengan menyilang tangan.

"Kita buang dia kat tempat pembuangan sampah" Balas Haera sambil mencucuk-cucuk badan Johnny.

"Atau kita kebumikan saja dia"

"Kejamnya mommy"

"Atau bakar, senang sikit nak lupuskan bukti"

Uri savageu Choi Haera.

++++

Yuta membutangkan baju tidur didepan cermin. Sesekali dia menguap sebab mengantuk kerana selesai habiskan kerja.

Yuta pandang Alessia membaca buku cerita dongeng di atas katil. Yuta tersenyum melihat anak gadisnya.

"Dah besar anak dara aku seorang ni" Yuta menyikat rambut supaya nampak lebih kemas sebelum tidur. Yuta baring disebelah anaknya dan berikan ciuman malam di bibir.

"Papa~" Alessia letakkan buku di sebelah dan peluk ayahnya. Yuta membalas pelukkan kemudian berikan ciuman sekali lagi di seluruh muka.

"Mesti penat kan tunggu papa habis kerja. Kenapa tak tidur dulu?" Yuta matikan lampu dan naikkan selimut hingga paras dada.

"Alessia tak boleh tidur tanpa papa. Alessia suka bau peluh papa, bagi Alessia kita ni macam isi dengan kuku" Alessia meletakkan kepala di dada Yuta.

"Tapi sekarang dah masuk pukul 12 malam. Alessia tak boleh tidur lewat-lewat nanti jadi panda macam Appa Youngho" Yuta mengganguk.

"Aku dengar lah dari bilik sebelah! " Jerit Johnny dari arah kanan. Dah bangun dari pengsan rupanya orang muda tapi ada uban ni.

"Alessia pernah tak tidur sampai pukul 3 bagi sebab asyik batuk tanpa henti. Nak makan ubat takut terlebih dos pula" Balas Alessia dan berpegangan tangan dengan Yuta.

"Sayang nak tahu sesuatu tak?" Yuta teringat kisah lama sebelum Alessia lahir dan memeluknya dengan lebih erat.

"Apa dia papa?" Balas Alessia sambil peluk patung beruang hadiah dari Sooman.

"Masa papa baru kahwin dengan mendiang mama kan, hari-hari kitaorang macamni.
Sebelum tidur kena peluk-peluk cium-cium baru nak tidur.
Macam papa dengan kamu juga sekarang ni, situasinya sangat sama. Papa rasa seperti Dejavu, papa masih lagi dapat hidu bau minyak wangi yang mama selalu pakai sebelum tidur"

Yuta menitiskan airmata kerana teringat detik-detik manis mereka berdua. Mereka berusaha gigih untuk mendapatkan Alessia kerana mereka masih lagi belum ada zuriat meskipun telah lama berkahwin.

Shannon sendiri yang memilih nama Alessia Lee Yoonra. Yuta tidak sangka yang dia dan Shannon akan berpisah buat selama-lamanya hanya kerana disebabkan Shannon tergelincir di bilik air.

Yuta ingat lagi ketika Shannon masuk kerja pada hari pertama. Yuta sudah jatuh hati pada pandangan pertama.

Hidungnya yang mancung seperti orang arab, rambut yang ikal keperangan. Shannon orang korea tapi tiada nama korea.

Yuta pada mulanya takut untuk meluahkan perasaan kerana satu perkara. Jarak umur.

Yuta 30 tahun pada waktu itu dan Shannon pula 19 tahun. Jarak umur mereka adalah 12 tahun. Tapi disebabkan semangat dan sokongan yang diberikan oleh ahli keluarga.

Yuta memberanikan diri.

Yuta juga tidak lupa ketika baru berkahwin. Shannon asyik tersasul panggil Yuta sebagai 'Tuan' bukannya 'Abang' kerana telah terbiasa disebabkan kerja.

"Kalau mama ada lagi, mesti papa akan sakat dia kan?" Soal Alessia yang sedarkan Yuta yang termenung.

Yuta mengganguk perlahan.

"Papa tak mahu carikan mama baru untuk Alessia? "

Yuta menggeleng perlahan dan bersihkan sisa airmata.

"Dia lah cinta hati papa yang pertama. Papa tak pernah bercinta dengan sesiapa tapi kehadiran dia melengkapkan hidup papa yang sunyi sebelum ni" Yuta ambil bantal dan tutup muka.

-TBC

sometimes, aku rasa dah tak nak menulis lagi. Aku ni bukannya pandai tatabahasa dengan karangan pun.

Aku tulis cerita ni untuk suka-suka tapi tak sangka boleh popular juga.
Aku terfikir dah taknak update lagi tapi mesti ramai yang ternanti-nantikan chapter baru.

Oh ya, happy 3K

Continue Reading

You'll Also Like

55.4K 258 18
kisah seorang ustazah sekolah agama terjebak ke pelacur
108K 2K 34
Luke Adwar x Kanemoto Hikkun Minasan ( Lucas Adwar Minasan x Kanemoto Haira Adwar ) David Athur x Leo Hamada ( Jake Athur x Hamada Asahi) Eric Kim x...
49.6K 239 24
Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banya...
1.2K 68 11
'akak suka fatin' Syazreen Umaira 'suka ? lepas kau buli aku .. kau buat trauma aku datang semula .. lepas kau bagi aku kat lelaki .. lepas kau hina...