[S3] Keluarga Lee - NCT

By Ann_Darl

33.8K 3.8K 4.9K

Nampaknya Keluarga Lee masih lagi mempunyai cerita kerana bilangan ahli keluarga yang makin bertambah. Apaka... More

Pt. 1
Pt. 2
Pt. 3
Pt. 4
Pt. 5
Pt. 6
Pt. 7
Pt. 8
Pt. 9
Pt. 10
Pt. 11
Pt. 12
Pt. 13
Pt. 14
Pt. 15
Pt. 16
Pt. 17
Pt. 18
Pt. 19
Pt. 20
Pt. 21
Pt. 22
Pt. 23
Pt. 24
Pt. 25
Pt. 26
Pt. 27
Pt. 28
Pt. 29
Pt. 30
Pt. 31
Pt. 32
Pt. 34
Pt. 35
Pt. 36
Pt. 37
Pt. 38
Pt. 39
Pt. 40
Pt. 41
Pt. 42
Pt. 43
Pt. 44
Pt. 45
Pt. 46
Pt. 47
Pt. 48
Pt. 49
Pt. 50
Pt. 51
Pt. 52
Pt. 53
Pt. 54
Pt. 55
Pt. 56
Pt. 57
Pt. 58
Pt. 59
Pt. 60
Pt. 61
Pt. 62
Pt. 63
Pt. 64
Pt. 65
Pt. 66
Pt. 67
Pt. 68
Pt. 69
Pt. 70
Pt. 71
Pt. 72
Pt. 73
Pt. 74
Pt. 75
Pt. 76
Pt. 77
Pt. 78
Pt. 79
Pt. 80
Pt. 81
Pt. 82
Pt. 83
Pt. 84
Pt. 85
Pt. 86
Pt. 87
Pt. 88
Pt. 89
Pt. 90
Pt. 91
Pt. 92
Pt. 93
Pt. 94
Pt. 95
Pt. 96
#1yearwithKeluargaLeeS3

Pt. 33

314 72 28
By Ann_Darl

Jungwoo telah lama keluar hospital sejak 3 minggu lepas dan nasib baik luka tikaman itu dijaga dengan baik dan tidak bernanah atau dijangkiti kuman.

Tapi apa yang membuat dia serabut adalah, dia mengandung lagi disebabkan perbuatan BI pada hari itu.

Jungwoo masih lagi muda tapi anaknya hampir masuk dua. Sudahlah tidak kahwin, budak sekolah dia punya membawang lagi teruk dari mana-mana persatuan membawang di dunia termasuklah di Zimbabwe.

"Jungwoo, kamu kena berhenti salahkan diri" Manda masuk bilik dan hentikan Jungwoo dari pukul kepala sendiri.

"Kesian dengan anak, apa pula kata orang bila tengok nama ayah takde dalam pendaftaran dan takde sijil kahwin pula" Jungwoo meringkuk lagi dan Manda peluknya.

"Kami semua ada untuk kamu, jangan teragak-agak untuk luahkan perasan kepada kami semua. Dah berapa hari kamu tak main dengan anak kamu, si Junghae tu asyik menangis walaupun pakcik dia dah buatkan susu paling sedap didunia" Manda menepuk badannya dan mengecup berkali-kali.

"Mana dia? Biar Jungwoo beri susu badan dekat dia" Jungwoo mengelap airmata yang keluar dan tersenyum semula.

"Semua yang berlaku mesti ada hikmah, eomma tahu yang eomma tak rasa seperti kamu kena" Manda keluar dan bawa Junghae kepada dia.

Jungwoo menyambut dan mencium pipinya berkali-kali kerana rasa bersalah telah mengabaikan tanggungjawab sebagai ibu beberapa hari.

"Eomma, semuanya telah berlalu dan kita kena lalui hari yang akan datang. Jungwoo dah reda dengan apa yang berlaku dan tak salahkan kandungan ni lagi" Jungwoo menyusukan anaknya yang telah berapa hari lapar kerana menolak semua susu.

"Kamu nak makan apa-apa tak? Eomma boleh masakkan untuk kamu" Manda bangun dan tepuk kain untuk hilangkan kotoran halus.

"Takde apa-apa dah, eomma boleh berehat sekarang kat bilik" Jungwoo mendonggakkan kepala dan mengganguk perlahan.

Manda keluar dan berborak dengan Ji Ran tentang pokok hiasan yang mereka baru tengok di kedai berdekatan pasaraya.

Jungwoo kembali memandang anaknya yang telah kenyang.
Dia cium lagi sekali untuk melepaskan rindu yang teramat.

"Junghae, tak lama kamu akan ada adik. Eomma harap kamu tak salahkan eomma"

Dia bangun dan letakkan di atas katil untuk tidurkan anaknya. Semasa sedang menepuk badan Junghae untuk tidur, Jungwoo berfikir bagaimana mahu menyara anak-anaknya nanti.

Dia tidak mahu asyik mengharapkan keluarga saja walaupun keluarga dia teramat mampu tanggung hidup dia.

Hendery masuk dan letakkan bubur ayam di meja untuk makan petang berserta susu hangat khas ibu mengandung.

"Nasib baik kau susukan dia, berat badan dia makin susut. Abang pergi klinik, jururawat bising pula" Hendery duduk di tepi katil dan mengusap rambut anak saudaranya yang telah tidur.

"Oppa tahu tak mana kedai nak ambil perempuan sebagai pekerja sambilan atau sepenuh masa?" Jungwoo bangun dari berbaring dan Hendery menggeleng kerana dia tidak tahu langsung.

"Kenapa tiba-tiba tanya pasal ni? Jungwoo kan muda lagi untuk bekerja, kami boleh sara kamu berdua, termasuk dalam perut tu" Hendery tunjuk perut Jungwoo dan menggeleng kepala tidak setuju.

"Sampai bila adik nak harapkan orang? Adik kena berdikari dan tak mahu susahkan orang lagi" Jungwoo mengikat rambut dengan getah dijumpai di lantai.

"Jungwoo kan mengandung, tak boleh buat kerja berat-berat nanti janin boleh jatuh. Atau adik sengaja nak gugurkan kandungan ni? " Hendery mula syak dan Jungwoo menggeleng kerana apa yang dicakapkan tu adalah tidak benar.

"TAK! Adik sayang kandungan ni, Jungwoo cuma nak cari kerja je sebab nanti selalu menyusahkan semua orang"

jungwoo menelan airliur melihat muka Hendery berubah dari garang ke biasa.

"Sekarang kita makan dulu, baby mesti dah lapar dalam perut" Hendery ambil mangkuk berisi bubur dan tiup sebelum suap kepada Jungwoo.

"Oppa, Hanbin berjaya ditangkap ke? " Dia tidak tahu kerana tidak ambil tahu sejak sedar dari pengsan dan keluar hospital.

"Dah masuk penjara pun dua orang tu. Hanbin kena seumur hidup dan si Haram taktahu halal kena dua tahun lagi. Baru keluar dari penjara dah buat hal dengan berkomplot suruh anak dia culik Junghae" Hendery tiup susu dan berikan kepada Jungwoo untuk minum.

"Sebab tu Hanbin nak bunuh Jungwoo untuk ambil anak Jungwoo? " Dia membeliakkan mata dan gelas berisi susu hampir terlepas kalau abang dia tak perasan tadi.

"Mengikut siasatan polis, asalnya Hanbin datang ke rumah sini sebab nak balas dendam. Kemudian Haram datang sini sebab melawat korang berdua je. Lepas Jungwoo masuk rumah tu, barulah Hanbin munculkan diri depan mak dia"

Hendery tutup mulut Jungwoo yang ternganga besar semasa dengar cerita tadi.

"Sekejap, Hanbin datang dulu atau mak dia? " Jungwoo minum susu dan letakkan di meja.

"Hanbin datang dulu, mak dia datang kemudian. Si takguna tu menyorok dekat kereta jiran" Hendery ambil tisu dan bersihkan susu di mulut adiknya.
"Maksudnya Haram cuma cakap suruh ambil Junghae tapi si Hanbin nak bunuh sebab dendam?"

Sel otak Jungwoo mula berhubung setelah minum susu dan Hendery tepuk tangan kerana balasan yang diberi betul.
"Macam ni lah adik oppa, pandai macam abang dia juga" Hendery kembangkan hidung dan Jungwoo membuat muka hodoh kerana menyampah.

"Tapi Jungwoo takutlah, macam mana kalau lepas bersalin kali kedua nanti dia datang semula kemudian Jungwoo mengandung lagi? Kalau macam ni, boleh beranak sepuluh orang"

Jungwoo mengusutkan rambut dan buang jauh fikiran itu ke lautan hindi.

"Kan dia dalam penjara, takkan lari punya lah. Cuma jangan kutip sabun jatuh je oppa boleh pesan kat dia " Hendery mengenyitkan kening pada adiknya dan sekali buat orang rasa nak muntah.

"Oppa ada jumpa dia ke? " Jungwoo mengetapkan gigi dan Hendery senyum.

"Oppa datang melawat dia tiga hari lepas kemudian sebelum balik tu. Oppa bagi jari tengah dekat dia sebagai hadiah yang tak dilupakan"

Hendery keluar dari bilik selepas bubur dan susu dihabiskan sehingga licin.

Jungwoo ambil buku kehamilan yang baru buat di klinik beberapa hari lepas dan tengok gambar ultrabunyi yang diselitkan dalam buku.

Airmatanya jatuh melihat gambar itu dan tangannya mengusap foto itu perlahan.

++++

Jaehyun letakkan kepala di perut Mara yang telah buncit sedikit kerana telah masuk 6 bulan.

"Awak tak pernah mengidam apa-apa sejak awal kehamilan. Kenapa ya? " Jaehyun angkat kepala dan lihat isterinya.

"Bagus juga takde rasa teringin dari menyusahkan awak pergi cari kalau saya nak sesuatu" Mara ambil suratkhabar dan baca berita terkini.

"Awak tak payah tipu saya, awak tak pandai tipu orang langsung" Jaehyun senyum dan letakkan kepala di bahu isterinya pula.

"Saya nak makan ayam belanda panggang yang besar itu. Dan syaratnya mestilah Johnny oppa yang masak ayam tu" Mara pandang Jaehyun pandangan dah-puas?

Johnny yang kebetulan lalu bilik mereka sambil dukung Youngbin terus menjengahkan kepala dari pintu yang tak ditutup dan beliakkan mata sehingga buat pasangan suami isteri itu terkejut gajah.

"Terkejut den sebab hyung tahu tak!" Jaehyun mengurut dada dan usap perut Mara kerana takut anak mereka akan terkejut juga.

"Saya sebagai kedua paling tua dalam adik-beradik. Saya Lee Youngho mengaku saya tidak pandai kendalikan burung walau apa jenis pun! " Johnny duduk di katil mereka dan menggeleng kepala selaju rap uri Markeu.

"Tolonglah isteri Jaehyun yang craving ni. Menyesal pula desak suruh cakap tadi apa yang dia mengidam" Jaehyun merayu kepada Johnny yang beri pandangan tajam.

Johnny pandang mereka berdua dan mengganguk perlahan sebagai jawapan.

"YEAHH! " Bersorak terus laki bini tu macam tengok bola pula.

"Bila boleh mula masak ayam belanda tu? " Johnny betulkan Youngbin yang asyik nak jatuh.

"The day after tomorrow" Balas Jaehyun dengan serius.

"Halah halah L.U.S.A je acah nak speaking sangat. Ingat dah duduk California empat tahun ke?"  Johnny keluar dari bilik dan tutup pintu dengan perlahan.

"I LIVED IN CALIFORNIA FOR FOUR YEARS IN MY DREAM!"

Jaehyun menjerit bagai orang tak siuman dan Mara tutup muka dengan bantal kerana malu suaminya masih lagi belum matang sedangkan akan jadi ayah tak lama lagi.

-TBC

Aku bukannya apa, ada seorang writer dari indonesia ni. Aku setuju 100% dengan kata-kata dia.

Jangan biasa jadi silent readers sangat. Orang dah perah idea untuk baca dengan percuma dan tak minta satu sen pun.

Sebagai penulis di wattpad bukannya akan dibayar gaji. Diorang cuma harap bintang di tepi kiri je, nak komen kat tengah, nak share kat tepi kanan.

Takkan susah sangat? Ada pula cerita ni yang baca beratus,beribu tapi vote pula tak sampai berpuluh-puluh pun.

Dah suka, tekan jelah bintang tu. Orang pun lagi suka lelagi banyak komen, jadi pembakar semangat tahu? Nak je update cepat melainkan ada hal je.

Continue Reading

You'll Also Like

56.2K 259 18
kisah seorang ustazah sekolah agama terjebak ke pelacur
1.4K 152 10
Dani Inayat X Fareehal Dahlia
40K 2.3K 45
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
171K 7.3K 44
[𝘨𝘢𝘺 / 𝘣𝘰𝘺𝘴𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘺] : "I - I'm em ... I'm pregnant Niel." "You must be kidding me" [ 𝙗𝙖𝙝𝙖𝙨𝙖 𝙢𝙖𝙡𝙖𝙮𝙨...