ยฉ๐“๐€๐Š๐ƒ๐ˆ๐‘๐Š๐” ๐ƒ๐„๐๐†๐€๏ฟฝ...

By rissyaleeya

464K 8.8K 428

[ ๐œ๐จ๐ฆ๐ฉ๐ฅ๐ž๐ญ๐ž ] ~ Nur Kyra Airyna menyangka dia akan hidup bahagia dengan pilihan hatinya, Harif Hakim... More

CHARACTER
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
MY OTHER BOOK
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57 (TAMAT)
MY OTHER BOOK
TD SPECIAL CHAPTER
OFFICIAL OST
EDITING DONE
MY OTHER BOOK

BAB 29

6.5K 153 6
By rissyaleeya

"ASSAMUALAIKUM Mama." Harif menghantar Kyra balik ke rumah Puan Qairina selepas pergi ke hospital.

"Waalaikummussalam kyra! Ya allah! Kenapa dengan anak mama ni? Kurus, cengkung. Mana Nazrief? Ni siapa?" Tanya Puan Qairina bertalu talu. Terkejut melihat keadaan Kyra yang tidak terurus itu.

Kyra terus menghamburkan tangisannya lalu memeluk Puan Qairina dengan erat. Harif hanya memerhati.

Puan Qairina risau melihat keadaan anaknya itu. Dia menjemput Harif masuk lalu dibawa Kyra yang masih di dalam pelukannya itu juga masuk ke dalam rumah untuk berbual lebih panjang.

Selepas ditenangkan oleh Puan Qairina dan Tuan Hafreez, Kyra menceritakan segala yang terjadi pada dirinya. Puan Qairina dan Tuan Hafreez terkejut bukan kepalang mendengar cerita anaknya itu. Sangkanya Kyra bahagia saja bersama Nazrief. Tak sangka pula Amani pergi duduk sana. Katanya nak balik ke UK kerana cuti semesternya sudah habis.

"Kyra, mama sebenarnya ada benda nak cerita pada Kyra tentang Amani." Kyra mendongak kepala memandang mamanya. Kenapa dengan Amani? Ada benda yang dia tak tahu ke?

"Sebenarnya Amani bukan kakak kandung Kyra.  Dulu waktu mummy Nazrief lahirkan Amani diorang tak cukup duit nak bayar duit hospital dan diorang mintak tolong dan sebagai ganti diorang serahkan Amani pada mama. Kami kahwinkan kamu dan Nazrief untuk mengeratkan silaturrahim antara kami." Terang Puan Qairina.

Kyra terdiam. Patutlah Amani tidak menganggapnya sebagai adik. Tapi perlukah kakak nya itu bertindak menghancurkan rumah tangganya. Apa yang dia dah lakukan pada kakaknya itu sampai membuatkan dia begitu marah dengan Kyra?







KYRA berbaring di atas katilnya sambil mengusap ngusap perutnya dan menangis sendirian.

FLASHBACK

"Puan, puan kena banyak bersabar ye." Kata doktor wanita yang merawat Kyra itu.

"Kenapa doktor?" Tanya Kyra ingin tahu. Dia ada penyakit serius kah?

"Puan keguguran." Kata kata doktor itu mengejutkan Kyra. Dia mengandung? Bila?

"Apa maksud doktor saya gugur? Saya mengandung?" Tanya Kyra walaupun dia sudah dapat mengagak jawapannya.

"Ye, puan mengandung 3 minggu. Oleh sebab kandungan tak kuat lagi. Puan senang keguguran kalau tidak dijaga dengan elok." Ujar doktor itu menerangkan kepada Kyra.

Kyra diam. Perlahan lahan air mata Kyra mengalir lagi. Selepas dia bergerak dari airport, dia sudah berjanji dengan dirinya tidak mahu mengalirkan air matanya lagi. Namun dia tewas apabila mendengar berita ini.

"Doktor, boleh saya tahu apa puncanya?" Tanya Harif yang sedari tadi diam disisi Kyra. Dia juga terkejut mendengar berita menyedihkan itu.

"Setelah kami periksa, kami mendapati ada kesan hentakan dan stress yang berlebihan. Ujar doktor tu lagi.

Kyra kembali menangis buat kesekian kalinya. Dia mengagak hentakan yang dimaksudkan oleh doktor tersebut sewaktu dia jatuh akibat dipukul curi dari belakang.

Harif mengetap giginya kegeramanSemua ini mesti berpunca dari dua orang lahanat yang cuba menghancurkan rumah tangga Kyra.

END FLASHBACK

"Macam tu lah ceritanya aunty." Ujar Harif. Harif menceritakan kejadian Kyra keguguran pada Puan Qairina.

Puan Qairina mengesat air matanya. Tidak sangka sampai begitu sekali nasib yang menimpa Kyra.

"Kyra memang kuat aunty. Dalam masa satu hari dia hilang suami, dia hilang anak. Kalau orang iman tak kuat memang boleh jadi gila." Ujar Harif lagi. Dia turut bersimpati dengan apa yang terjadi pada Kyra.

SETAHUN KEMUDIAN

"Cepatlah Liza!" Panggil Kyra tergesa gesa. Liza yang merupakan manager Kyra seperti lipas kudung mengejar langkah Kyra yang laju.

Kyra sudah menjadi model sampingan dan dia juga mengambil keputusan untuk sambung belajar.

Dia menerima pekerjaan model yang ditawarkan oleh kak Bella dan menyambung pelajaran di universiti lama Raisya iaitu UM.

Dia sedang cuti semester. Dia kini di airport, dia hendak bertolak ke Singapore untuk membuat fashion show di sana. Alang alang cuti semester ni boleh lah dia ambik tawaran fashion show di lokasi lain selain KL.





"CEPATLAH Nazrief!" Seru Alia memanggil Nazrief yang sedang membawa troli mengandungi bagasi mereka bertiga.

Alia, Amani dan Nazrief baru balik ke Malaysia selepas satu tahun merantau di negara orang.

Kehidupan Nazrief terus menjadi tak terurus semenjak ketiadaan Kyra. Rambut yang sentiasa pendek sudah menjadi panjang dan janggut serta misai yang selalu dijaga rapi juga sudah tidak terurus.

"Buk!" Kyra terlanggar troli yang dibawa oleh Nazrief. Handphone yang dipegangnya terpelanting dan dia hampir terjatuh namun Nazrief memegang lengannya.

"Sakitnya!" Kyra mengaduh kecil apabila troli penuh bagasi itu melanggar perutnya.

"Awak tak apa apa?" Tanya Nazrief apabila melihat wanita yang dilanggar masih menunduk. Sakit sangat ke?

Mata Kyra terbeliak. Dia biasa mendengar suara ini. Suara yang sudah menjadi memori buatnya. Dia segera mengangkat kepalanya yang tertunduk.

Mulut kyra ternganga apabila bekas suaminya iaitu Nazrief rupanya yang melanggar dirinya tadi.

Nazrief juga terdiam.

Dalam hatinya mahu sahaja dia memeluk Kyra untuk melepaskan rindunya. Tapi tak mungkin lagi dia dapat melihat senyuman yang selalu dihadiahkan kepadanya.

"Kyra! Jom lah!" Ajak Liza sambil menjeling  Nazrief di depannya. Sangkanya Nazrief seperti lelaki yang lain yang suka mengambil kesempatan kepada wanita. Tengok lah tu pegang tangan tak lepas.

Kyra mahu berlalu dengan Liza tetapi lengannya yang masih dipegang menghalang pergerakannya.

"Excuse me Encik." Kata Kyra sambil melambai lambai tangannya di depan Nazrief.

"Ouh soryy.Nazrief terus melepaskan tangan Kyra yang sedang digenggamnya.

Dalam hatinya, dia tahu dah tiada ruang untuknya. Kyra pun sudah memanggilnya dengan panggillan Encik. Kyra sudah meletakkan penghalang di tengah tengah hubungan mereka.

"Eh! Abang! Cepatlah. Jangan jadi gila talak pula." Perli Amani lalu berjalan ke depan.

"Perasan cantik je perempuan tu." Bisik Alia namun Nazrief masih boleh mendengar nya.

"Memang dia cantik. Malah lebih cantik dari dulu." Bisik Nazrief perlahan hampir tidak kedengaran. Bayang Kyra yang berlalu dipandang sepi.

Nazrief kemudian mengeluh, setelah setahun dia di Australia kemudian mengambil keputusan untuk kembali ke Malaysia orang pertama yang dijumpainya adalah bekas isterinya.  Kebetulan apakah ini?

VOTE🎀
COMMENT🎀
FOLLOW🎀

Continue Reading

You'll Also Like

130K 8.2K 57
Previously known as Si Pemilik Hati Tengku Darweena. Cita-citanya ingin menjadi chef tercapai. Dia kini bekerja di sebuah hotel terbesar di Malaysia...
656K 25.1K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
25.3K 49 2
[in-editing] Mereka berjumpa dengan satu insiden yang tiada dalam jangkaan. "Kawan kau ni bisu ke kenapa tak bercakap dari tadi bila kawan aku tanya...
405K 15.6K 63
[Sequel My White Knight tapi kalau tak baca the first one pun takpe ?] Masalah yang menimpa keluarga Mikayla sekaligus memberikan kesan kepadanya. Di...