DISCO

By HASANATULQALBY

153 14 0

@Qalby.com @HasanatulQalby.com mokhtarabdullah@69gmail.com Mokhtar6981 @Prevent.com @Prevention2008.com @same... More

SIMBOLIK SINOPSIS
BENNIFICA VAHEIYANITA
NICHOLAS TOCTA
BERSERABUT
BULAN DIPAGARI BINTANG
SATU PERSIMPANGAN SADIS
TINGGI LAGI HARAPAN
DUA SEJOLI
NILAI HARGA ABC
PRILOG

MENGINTAI DARI TABIR RINDU

14 1 0
By HASANATULQALBY

♡5♡
*****

        SUDAH, hampir sebulan dia telah tidak bertemu, Nichol. Hampir, sebulan juga Norzian turut berasa hairan dengan, lelaki itu. Jika, sekala dia tidaklah berkelakuan, begini. Norzian, dia sehingga ke hari ini masih, tidak mengerti dengan apa yang telah, terjadi. Kalau, benarlah dirinya hanya seorang kawan biasa, mengapa pula Nichol perlu menyisihkan, diri. Mak Ngah Mi Ibunya, ada juga bertanya tentang Nichol tetapi, Norzian hanya menjawab dengan sambil lalu sahaja dan tidaklah, bersungguh mana pula. Kadang kadang, dia naik segan pula dengan, orang tuanya itu. Entah, macam mana lagi hendak, dia usahakan supaya Nichol, datang menjenguk diri, ke sini lagi. Sudah puas dia, cuba menghubungi lelaki itu tetapi, hampa. Ada, juga di kalangan kawan kawannya bersoksik soksek sesama mereka tentang, dirinya dan Nichol. Norzian, dia tidak pula mengendahkan cakap cakap mereka, itu semua. Tambah lagi, dia sekarang ada juga berkawan dengan, seseorang. Timbul pula, perasaan khuatir di hatinya jika, kalau kalau Nichol telah, mengetahuinya. Bukan, niat dirinya hendak merahsiakan, perhubungannya itu. Waktu, belum begitu sesuai untuk itu buat, setakat ini. Lagi pun, memang benarlah telahan kawan kawannya, sebelum ini. Mereka, mengandaikan, perhubungan Norzian dan Nichol tidak akan berpanjangan, kata mereka. Norzian, dia sendiri seakan mengakui kebenaran kata kata  dari, mereka itu. Mungkin, dia menyedari yang perhubungan mereka berdua selama ini, di atas dasar belas kesian, sahaja. Sambil, membungkus sambil dia, termenung. Ibunya, sudah acap kali sudah, ada menegurnya tetapi dia hanya mengangguk nganggukkan, kepala. Ibunya, kelihatan naik risau juga melihat, anak daranya itu. Norzian, dia mahu tak mahu terpaksalah menelan leteran Ibunya, setiap hari. Dia, memerhatikan jam ada di tangannya, seketika. Sudah, hampir ke pukul 10.00p.m, sekarang. Dia, tak ubah seperti angau kepada Nichol, pula. Apa tidaknya, asyik bayang diri lelaki itu sahaja yang ada, dia terlihat. Tak ubah, seperti seorang malaikat pula dia, bila Norzian fikir fikirkan.
        Tepat, jam 10.00p.m dirinya, sudah tercongok di atas kerusi ada, di tempat biasa. Sambil, bersendirian dia hanya duduk memerhatikan ke sekeliling,  dalam Heider TC Discotech, itu. Oleh, kerana sudah lama tidak bersama jadi, dia tidaklah terasa mana meski, tanpa Nichol di sisi. Setiap, mata memandang dia merasakan seolah olah, seakan disindir pula. Wajah wajah yang, datang berkunjung ke sini pula tidak ubah seperti muka seposen saja pada, mata pandangannya di kala ini. Suasana, di situ juga kini sudah agak suram dan seakan tidak, bermaya lagi. Dia, sendiri sekarang, datang pun sambil sekali sekala, sahaja. Tidak, seperti dulu.
         Sedang, dia asyik berbual tiba tiba Ibunya, datang. Norzian, dia lalu lekas lekas memperlahankan suaranya, bercakap. Mak Ngah Mi, dia tidak begitu perasan dengan tingkah laku, anaknya itu. Seketika, Norzian menyambung kembali sambil, berbual. Sebentar, Ibunya datang kembali sambil melintas di, balakangnya. Sekali sekala, dia menoleh kepada Norzian yang kelihatan sedang ralik, berbual. Sempat pula, Norzian memerhatikan Ibunya melalui, ekor anak mata. Setelah, hampir 20 minit kemudian dia, berhenti berbual dan lalu terus bersiap, untuk keluar. Selesai saja, dia meminta izin dari Ibunya untuk keluar, sebentar.

"Mak! Norzi nak ke bandar sekejap!"
"Mak...ada apa apa nak kirim?"

Kata Norzian, sambil memberitahu Ibunya seraya meminta izin dengan, bertanya pula. Mak Ngah Mi yang, sedang duduk di dapur lalu, berkata.

"Engkau...jangan lama sangat! Kang...Ayah engkau bising, kang!"

Jawab Ibunya sambil berpesan.

"Baiklah...Mak! Kalau begitu...Norzi pergi dululah, ya!"

Jawab pula, Norzian kepada Ibunya.

"Haa! Yalah! Hati hati..!"

Pesan Mak Ngah Mi sambil berkata. Norzian, lalu terus menuju ke bawah untuk mendapatkan, motorsikalnya. Di dalam, perjalanan dia tidak berfikir lain melainkan untuk bertemu, seseorang. Sudah, dua kali rancangannya gagal gara gara dia, merasa segan hendak memberitahu, Ibunya. Tidak, lama menunggang sejurus, dia pun sampai. Music Town Wonder City, atau nama sebenarnya Bandar Baru Pengadang Akar, diperhatikannya seketika. Setelah, meletakkan motorsikal di tempat yang selamat, dia lalu terus berjalan menuju ke sebuah Restoran ada, berdekatan di situ. Sambil, berjalan masuk sambil dia memerhatikan ke sekeliling di dalam, Restoran. Memandangkan, ini pertemuan pertama kalinya jadi dia sedikit terkeliru pula, sambil mencari kelibat bayang, temannya itu.

"Ehhem!"

Ranjat, Norzian jadinya dia bila terdengar, suara orang berdehem dari arah, di belakangnya. Dia, pun berpaling sambil memandang. Kelihatan, Nichol sedang berdiri ada di belakangnya sambil, tersenyum. Ranjat, lagi Norzian bila melihat Nichol tiba tiba muncul dengan gaya, kelibat malaikatnya itu. Dia, sudah serba tak kena jadinya dia, di ketika ini. Mahu, bercakap atau tidak Norzian, dia terpaksa juga meneruskannya. Atau, dia harus berterus terang, sahaja. Dalam, dia terpaku kekejutan itu sekali, dia bersuara dengan berbunyi.

"Eh! Apa, awak buat dekat sini?"

Soalnya, tiba tiba sambil spontan pula bunyinya, dia. Nichol, dia dengan gaya rendah diri pula, lalu berkata kepada, Norzian.

"Apa apa pun...kita duduk minum dulu, boleh?"
"Nanti...saya ceritakan, Ok?"

Kata, Nichol sambil seakan ada sesuatu yang dia cuba, memberitahu. Norzian, dia sedikit terkeliru di dalam, situasi sebegini. Lalu, dia pun bertanya kepada Nichol.

"Heh! Apa ni! Ikut sedap dia, aje!"

Sergah, Norzian bila merasakan yang Nichol seolah olah cuba membuat, helah kepadanya. Nichol, dia menjadi hairan dengan sikap Norzian, di ketika ini. Lalu, Nichol pun berkata kepada temannya itu, dengan bertanya.

"Heh! Apa kena dengan awak ni?"
"Duduklah dulu...apa apa pun!"
"Kita minumm...duluu!"

Tegas, Nichol tiba tiba bila merasakan ada sesuatu yang tidak kena saja dengan, temannya itu. Sempat pula Nichol, mengagah Norzian dengan usik jenaka lawaknya, macam seperti dulu. Mereka, berdua lalu mengambil sebuah tempat duduk, sedikit ke belakang di dalam, Restoran itu. Nichol, memulalan perbualan mereka dengan, berkata.

"Baiklah! Saya tahu...awak tentu terasa! Tapi...bukannya saya, berbohong apa apa dengan awak, tau!"
"Dan...lagi pun! Awak tau, hubungan kita, hanya..!"

Kata kata, Nichol itu cukup Norzian jadi pedas telinga bila, mendengarnya. Dia, mahu saja menyumbat mulut lelaki itu dengan, kain kaffan. Kalau, diikutkan mahu, dia bagi sebijik. Norzian, kesian pula dia bila, melihat bendul Nichol makin terserlah, di ketika ini. Perasaannya, menjadi geram pula, entah kenapa. Dia, lalu berbunyi dengan lembut sambil, perlahan saja kepada kawannya itu walau pun hatinya, bagai sedang mendidih sekarang ini. Sebentar, Norzian berkata.

"Heh! Awak heh! Kalau, awak rasa saya akan kecewa dengan awak... tolong sikit! Jangan sangka saya ni, perasan dengan awak, tau!"
"Nenek saya saja, yang paling layak untuk awak tu...tau!"

Pedas, juga kata kata Norzian itu. Nichol, dia terkebil kebil matanya sambil memandang kepada, Norzian yang sedang, naik angin itu. Di dalam hati, mahu saja dia plastesin mulut si becok gadis, di hadapannya itu. Tak, pasal pasal betullah. Buat malu, saja. Norzian, diperhatikannya dengan satu pandangan sedikit, hairan. Padanya, tiadalah cacat celanya dia, jika hendak diambilkira. Entah, kenapa tak pasal pasal pula, kali ini. Akhirnya, Nichol bersuara dengan berkata kepada, Norzian sambil menerangkan kedudukan, sebenar.

"Baiklah...Nor! Begini...Ok!"
"Saya datang ni, membawa pesanan kawan awak, sebenarnya!"
"Dia meminta maaf kerana tak dapat datang! Dia minta, saya datang temankan awak!"
"Dia tak sempat nak hubungi awak tadi! Mungkin awak on the way, agaknya!"

Terang, Nichol dengan perlahan sambil sedikit, tersekat sekat pula. Norzian, dia sedikit terkejut bila, mendengarnya. Kata kata, Nichol itu seakan satu, sindiran pula pada pendengarannya, kali ini. Melihat, kawannya itu sudah mula berubah air mukanya, Norzian lalu bersuara kembali dengan berkata, kepada Nichol.

"Baiklah...saya faham sekarang!"
"Apa apa pun...terima kasihlah, awak!"

Lemah saja Norzian, berkata.












Continue Reading

You'll Also Like

4.7M 158K 48
When strangers from completely different backgrounds get married... -- Shifting as the cool breeze toyed with my senses, I sighed at my husband stand...
293K 1.1K 61
Kumpulan Cerita Panas buatan Roberto Gonzales. Khusus 21 tahun ke atas.
2.8M 115K 62
Sidharth Karthikeya Roy, a dangerous and powerful businessman who is a ruthless CEO of Roy group. He got entangled in an arranged marriage with Megha...
1.3M 43.2K 101
It Is a one-night stand for a 24 years old college girl, Annabelle. With no strings attached. When she sees her baby father on the cover page of a ma...