NILAI HARGA ABC

23 2 0
                                    

♡9♡
*****

        PADA, pertama kali mereka berniaga di situ, Mak Ngah Mi ibarat seorang, Head Master pula dia, melihat pada gayanya, orang tua itu. Norzian, Benny dan Nichol serta juga Garry mereka, ada bercadang hendak memperbesarkan lagi, perniagaan pakatan mereka itu hingga, menjadi sebuah rangkaian bisnes yang cukup terkenal, di kawasan ini. Nichol, dia begitu bersemangat, untuk menjayakan pelan rancangan bisnes rangkaian ABC mereka, dengan bersungguh sungguh pula, nampaknya. Hasratnya, disokong kuat pula oleh Benny, teman wanitanya. Norzian, dan Garry mereka berdua, sejak akhir akhir ini sering juga ada, pergi melihat ke tempat tempat berpotensi, untuk mencari lubang bisnes, di waktu yang akan, datang. Dengan, bantuan modal daripada, sebuah Institusi Kewangan Berlesen serta, pula wang simpanan gaji yang ada disimpan, mereka. Garry, dan Norzian sedikit optimis rancangan ini, bakal menemui jalan masa depan yang cerah untuk, mereka semua. Manakala, Nichol dan Benny pula mereka seakan, tiada sebarang halangan di dalam, perkara ini. Malah, Benny dia kelihatan begitu beria ia lagi, memberi galakan serta semangat kepada, kawan kawan.
        Di petang, ini Nichol dipelawa Benny datang ke rumahnya, untuk berbincang mengenai rancangan, bisnes mereka. Kebetulan, Encik Johanathan Colshepia Ghowdy serta Puan Baheishapeer Vaheiyanita ada di rumah, pada hari ini. Benny, dia sudah pun meminta izin dari Ibunya tentang, perkara ini. Bapanya, juga kelihatan tidak keberatan, dengan semua itu. Malah, sebaliknya dia telah, menunjukkan sikapnya yang supporting, pula. Selama, ini pun Benny tidak pernah dinafikan sebarang, hak privasi yang menjadi miliknya di dalam, rumah ini. Jika, setakat berkawan itu, merupakan satu disiplin serta rutin biasa sahaja bagi, dirinya. Sememangnya, Benny terbukti dia sudah cukup terlatih oleh didikan dari, kedua Ibu Bapanya. Dia, merupakan anak bongsu, di dalam keluarga Presiden PALMA Oil & Gas Company, Ltd. yang begitu cukup dikenali, ramai itu. Kehadiran, Nichol di rumahnya pada, hari ini membuat mereka sekeluarga merasa, seolah olah dihargai entah, kenapa pula. Sambil, duduk berbual Nichol, dia sekali sekala memandang ke sekeliling ada di dalam, rumah. Benny, dia hari ini kelihatan sedikit berbeza dari, hari biasa. Wajahnya, nampak berseri pula pada, hari ini. Dia, juga dilihat lebih cantik, bilamana rambutnya dilepaskan sambil terbiar begitu, saja. Jelas, dapat dilihat lawi anak rambutnya, ada sambil berjuntai di kedua dua belah pipinya yang, gebu itu. Nichol, dia sambil duduk berbincang sambil, memandang ke seraut wajah Benny yang kelihatan, putih berseri itu. Hatinya, di ketika ini bagai, bergeletak ingin meluahkan segala kalimah yang ada, di dalam dadanya. Tidak, lama duduk, seorang bibi datang sambil membawa, minuman. Setelah, selesai menghidang bibi pun pergi berlalu, dari situ.

"Jemput minum...Abang Nichol!"
"Teh bujang aje!"

Pelawa Benny kepada temannya itu.

"Oh! Tak apanya! Terima kasih!"

Jawab Nichol. Jauh, di dalam hatinya berasa segan, juga dia. Melihat, saja suasana di sekeliling di dalam, rumah itu cukup membuat dirinya terasa kecil serta, kerdil pula. Tidak, pula dia terfikir, semua ini. Yang, dia tahu Benny adalah, seorang gadis simple dan pula mudah untuk, berkawan. Benny, dalam dia ralik berbual bersama sekali sekala dia, memperhatikan kepada, temannya itu. Dia, berminat pula, dengan cara Nichol serta gayanya yang, bersahaja itu. Lelaki, itu ternyata tidak menyedari dirinya, sedang diperhatikan. Dalam, pada itu sambil sambil bercakap mereka, diselang selikan pula dengan hilai gelak ketawa, mereka berdua. Jam, di dinding deras pula berbunyi menandakan, sudah masuk ke pukul 11.00a.m, di ketika ini. Nichol, memerhatikan jamnya, di tangan.

DISCOWhere stories live. Discover now