NICHOLAS TOCTA

17 1 0
                                    

♡3♡
*****

        KETIKA ini, Nichol serta beberapa orang teman sedang, di dalam perlajanan untuk ke, Heider TC Discotech. Ramuel Wenon, dia kelihatan diam membisu dalam, Nichol dan Alex sedang rancak sambil, berbual. Keadaan trafik, di sepanjang Wonderers Main Road di ketika ini, kelihatan agak begitu sibuk, sekali. Nichol, sambil memandu ALFA, Virginia Victory 1.6i elligertick sambil dia, menumpukan perhatiannya ke atas, jalanraya. Suasana, di malam minggu begini sering mengundang, perkara perkara yang tidak diingini berlaku, di sepanjang di atas, jalanraya ini. Nichol, dia sedikit berhati hati bila melalui di satu selekoh bahaya ada, berdekatan di situ. Tidak lama memandu, mereka bertiga pun sampai di, Music Town Wonder City. Di situ, ada terletak Heider TC Discotech yang, dimaksudkan. Setelah, meletakkan kenderaan di tempat selamat, mereka pun terus menuju, ke sana. Kelihatan, berderu umat manusia sedang berhimpun, sambil beriadah ada di sekitar berdekatan, di situ. Nichol, Ramuel dan Alex, mereka sama sama sambil, beriringan menuju ke pintu masuk, Heider TC Discotech. Setelah, mengambil tempat duduk, mereka bertiga didatangi seorang, pelayan.

"Yes! Wellcomes!"
"Nice day...guys! Have drinks..?"

Tanya pelayan wanita itu. Nichol, melihat mereka berdua asyik, duduk memerhati, lalu dia berkata.

"Tumblesberger...for two, Ok!"

Pintanya. Dia, sebentar mencuit bahu teman di, sebelahnya. Lalu, dia pun bertanya dengan berkata kepada, Alex dan Ramuel.

"Eh! Engkau orang...minum ke tak?"
"Cepatlah!"

Tanyanya, sedikit menggesa pula. Alex, dia tidak terus menjawab tetapi dia, bertanya pula, kepada Ramuel dengan, berkata.

Hey! What do you think?"
"I'd think...I've got a great feelin,, rigt now!"

Kata Alex kepada Ramuel sambil bertanya.

"Err...Bagi saya Dovesberg, satu!"
"Engkau...plak?"

Pinta Ramuel sama pelayan itu. Sebentar, Alex pun berbunyi dengan berkata.

"Oo...just give me a glass genuine Calsberg! Err...big glass, Ok!"

Pinta Alex sama. Mereka, setelah pelayan itu pergi terus melepak sambil duduk bersantai, di situ. Sambil, duduk sambil meliar mata Nichol, mencari kelibat Benny jika ada, di situ. Sementara, Ramuel dan Alex, mereka berdua sudah pun mengisi tempat, ada kekosongan di tengah tengah gelanggang tarian, di hadapannya itu. Nichol, hanya memerhatikan saja kawannya berdua, itu. Sebentar, pelayan wanita itu pun tiba sambil, membawa pesanan yang dipinta. Alex dan Ramuel, mereka berdua kelihatan telah hanyut di dalam kelompok manusia yang, sedang asyik dengan alunan rentak muzik techno, di ketika ini.
Kira kira, jam 10.25p.m mereka semua mulai untuk, bergerak pulang. Alex dan Ramuel, mereka berdua bukan main seronok lagi, mereka. Manakala, Nichol kelihatan agak sedikit diam sahaja, dia. Sambil, berjalan pun matanya, membelingas semacam, sahaja. Alex, yang sedang rancak berbual sekali, memandang kepadanya. Sebentar, Alex pun berkata kepada Nichol dengan, bertanya.

"Hey! Bro! What's going on?"
"What's wrong with you, haa?"

Tegur, Alex kepada Nichol bila melihat, kawannya itu bagai tak ubah seperti, ayam digigit ketunga pula rupa gayanya, dia.

DISCOWhere stories live. Discover now