SATU PERSIMPANGAN SADIS

13 2 0
                                    

♡6♡
*****

        MULIANYA, hati seorang insan bernama, Nicholas Tocta ada pada, sebuah namanya. Pada, pandangan kasar, Nichol seolah olah seorang budak liar yang, gemarkan kehidupan bebas dan suka pula, hidup berfoya foya. Nichol, dia sudah berhabis belanja ayat selama ini demi, untuk memiliki seorang, gadis idamannya itu. Walau pun, bukan harta dan paras rupa menjadi ukuran tetapi, padanya sekurang kurang biarlah berpadanan, kata orang. Memang benarlah, buat baik berpada pada buat jahat jangan sekali. Namun, lain pula dengan, Nichol seorang ini. Dia, seolah olah tidak pernah menyedari, dirinya amat ditagih gadis gadis, di pusat hiburan itu. Jika, seminggu tidak ada kelibat batang hidung dirinya, serba tidak kena pula dengan mereka, semua. Inikan pula, sudah berbulan bulan, lagilah. Ramai, yang menyatakan Nichol ada dilihat, sering bersama seorang gadis sambil bersiar siar di tengah bandar, kebelakangan ini. Ada, di kalangan kawan kawan, ramai yang naik hairan dengan sikap, Nichol itu. Ternyata, mereka semua terpaksa akur dengan kelebihan, yang ada. Benny, mereka lihat sememangnya layak untuk anak muda, 20an itu. Lagi pun, siapa yang tidak kenal dengan gadis lincah, Bennifica Vaheiyanita. Rata rata, pengunjung ke pusat itu, meminatinya. Sambil, termenung Nichol sedikit menggaru kepalanya yang, tidak gatal itu. Lalu, dia berganjak dari situ sambil menuju ke paking, ada terletak di bawah sepohon, Jambu Kenawar.
        Sudah, sepagi dia duduk terperak di dalam, bilik. Ibunya, sudah acap kali memanggil tetapi tidak juga, diendahnya. Norzian, dia sungguh tidak sangka dengan Nichol. Hanya, kerana gadis itu dirinya pula, mendapat aib. Dia, kini mulai sedar yang dirinya, hanya dianggap seorang, penyibuk. Dia, juga mula merasa segan hendak ke, pusat hiburan tersebut. Nichol, sejak itu dia sudah tidak nampak nampak, batang hidung lagi. Ke, Gerai Nasi Lemak, jauh sekali. Norzian, dia cuma merasa naik segan setelah Nichol mengetahui perhubungannya, dengan Garry. Dia, tidak duduk diam jadinya sambil, risau juga hatinya kalau kalau, ditertawakan Nichol. Norzian, tidak tahu macam mana, dia hendak jelaskan kepada, temannya itu. Benarlah, mereka berdua hanya berkawan biasa sahaja selama ini, tetapi entah kenapa hatinya merasa serba tak kena pula, di saat ini. Seolah olah, ada sesuatu yang sedang mengikat, hatinya. Jika, diikutkan mahu juga dia bertemu Nichol untuk membincangkan, soal perkara ini. Dia, pula naik buntu macam mana hendak, dibuat. Sudahlah dia, telah terlanjur kata kepada temannya itu, itu hari. Timbul, juga perasaan bersalah dirinya, terhadap Nichol. Dia, merasakan dia wajar mempertahankan maruah diri, di ketika itu.
         Malam ini, Norzian ada membuat satu temujanji untuk berjumpa Garry di, Heider TC Discotech. Jam, 8.00p.m lelaki itu ada berjanji, untuk datang menjemputnya, di rumah. Dia, seronok ada risau pun, ada juga. Mana tidaknya. Dibuatnya, terserempak dengan Nichol nanti, tak ke haru jadinya. Tepat, jam lapan Garry dan Norzian sambil berkereta, mereka sama sama menuju ke, bandar. Di dalam, perjalanan mereka berdua kurang bercakap mana, di ketika ini. Memandangkan, hubungan intim mereka berdua baru ingin bermula jadi, ada eloknya Norzian memulakan perbualannya, terlebih dahulu. Norzian, dia sambil segan segan lalu, berbunyi.

"Err...Encik Garry! Err...Boleh saya tanya sikit?"

Norzian, bersuara sebagai tanda permulaan kemesraan antara, mereka berdua. Garry, berpaling seketika sambil memandang kepada, teman barunya itu. Sebentar, dia pun berkata.

"Ish! Awak ni...apa pulak, encik encik dengan saya?"
"Panggil saja saya, Garry...senang cerita!"

Kata, Garry pula sambil cepat cepat memperbetulkan identiti, serta imejnya di mata pandangan gadis yang, sedang duduk di sebelahnya, itu. Norzian, tersenyum seketika, dia. Macam, di dalam tayangan filem Melayu, pula. Timbul, di benak fikirannya seakan merasa, begitu. Hampir, tergelak juga dia bila, dia fikir fikirkan. Seketika, mengelamun tiba tiba Garry berbunyi lagi, sambil berkata.

"Alah! Payah payah...panggil saja saya, abang! Apa... susah!"

Norzian, dia memang mudah dibawa berkira, orangnya. Tidaklah, seperti gadis gadis, lain. Tak adalah, kata dia bersikap atau berperangai tidak sopan, tidak. Mengenangkan diri, dia hanya mengambil sikap teman setia sahaja, dengan sesiapa. Sebentar, dia pula berbunyi kepada Garry dengan, bertanya sesuatu.

"Awak! Awak, ada apa apa hubungan keluarga...sama Nichol?"

Soal Norzian, tiba tiba. Garry, dia menyepi seketika bila mendengar, pertanyaan itu. Sebentar, dia berkata.

"Jika, di sebelah Ibu...kiranya, dia bolehlah dianggap dua pupu. Jika di sebelah Ayah...dia, anak sedara saya, tau!"

Norzian, dia tidak berkata apa, mendengar penjelasan Garry, itu tadi. Dalam, dia duduk berkira itu mereka berdua pun, sampai. Ternyata, malam minggu begini memang, pengunjung penuh sesak. Garry, berpusing dua tiga kali sambil, mencari petak kosong. Kelihatan, kenderaan sedang keluar dari lot paking ada, di hujung sana. Garry, dia lalu cepat cepat mengambil, barisan. Sambil sambil itu, matanya meliar memerhatikan ke sekeliling, sambil memandang melalui side mirror, kenderaannya itu. Sebentar, dia pun terus bergerak, sambil memasuki ke lot petak kosong sedang, tersedia itu. Sejurus, keluar mereka berdua pun, berjalan menuju ke pusat hiburan, tersebut. Mungkin, malam masih awal jadi, para pengunjung masih lagi, tidak ramai. Kira kira,  jam 9.30p.m Norzian dan Garry bagai tidak percaya mereka, bila pihak Disko ada mengumumkan satu game show, akan diadakan. Norzian, kelihatan berseri wajah dia, bilamana merasakan dirinya agak bertuah pula, pada malam ini. Sementelah pula, kunjungannya kali ini, bersama seorang yang agak, istimewa juga. Ternyata, Garry seorang yang hebat bila melihat pada, gayanya itu. Dia, telah benar benar mampu, memberi keceriaan kepada gadis itu, kini. Siapa sangka, sebuah persahabatan yang cukup intim di satu ketika, kini telah hilang ghaib begitu saja, sekarang. Nichol, dia telah lama menghilang, entah ke mana. Bermacam macam, cerita tentangnya telah didengar mereka, di pusat hiburan ini. Norzian pula, kehadirannya kali ini amat cukup, memeranjatkan sekali. Benarlah, pepatah Inggeris ada menyatakan, People Alway's Changed And It is Just For Fun. Ternyata, tindakannya seakan meminggirkan Nichol sedikit sebanyak telah membuka matanya untuk, belajar menerima kehadiran, insan lain di sisi. Mereka, berdua di ketika ini seakan sedang bersandiwara pula, kelihatannya. Dalam, Garry begitu asyik berceloteh matanya seakan tidak reti duduk diam pula sambil mengintai, kelibat Nichol jika ada kelihatan, datang ke mari. Norzian, dia sedikit berhati hati nampaknya dia, di ketika ini. Kegusaran hatinya semakin bertambah parah bilamana seakan terlihat kelibat Robin Hood tersebut itu sedang, menghala masuk. Norzian, dia sudah serba tak kena duduknya, di waktu ini. Garry, di hadapannya direnung bagai seorang badut pula bila, dia merasakan. Segalanya, sudah hancur sekarang. Getusnya, sambil seorang diri, di situ. Terbukti, benarlah segala telahan selama lama ini bahawa Cinta, tidak boleh dipaksa oleh, sesiapa.

DISCOWhere stories live. Discover now