[C]Sequel To Diary:Transmissi...

By GotNoFeel_

23.1K 3.1K 3.3K

A Sequel To Diary ~ Dalam Season lepas, seluruh warga dunia telah dikejutkan dengan khabar kumpulan boy group... More

Sequel To Diary:Transmission [Season 5]
---
Page 1
Page 1.1
Page 2
Page 2.1
Page 2.2
Page 3
Page 3.1
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Page 12
Page 5.1
Page 6.1
Page 13
Page 14
Page 15
Last Day Of 2017
Page 16
Page 17
Page 18
Page 19
Page 12.1 & 20
Page 21: Next Revolution
Page 22
Page 23
Page 24
Page 25
Page 26
Page 27
Page 28 [Pre-End]
Tag ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Short Chap.
---

Page 29 [END]

606 59 101
By GotNoFeel_

Note: Imagine this story before clap era

********************

Seventeen berpakaian sweater hijau bertuliskan Specialized Videotape Technology Inc di bahagian belakang. Mereka berlima belas termasuk Manager dan CEO sibuk mengendap-hendap bangunan bercat hitam putih berjarak 8 meter dari mereka.

Walaupun mentari pagi ini sudah naik seperti hari-hari yang lalu, kawasan yang dulu sibuk dengan manusia sejagat kini sudah sepi. Terlalu sepi hingga hembusan nafas pun dapat didengari.

"Pstt hyung bangunan ni berhantu ke? Asal seram sejuk je aku tengok" Wonwoo yang berada di bahagian belakang kereta berbisik kepada Managernya yang berada dibahagian pemandu. Dia sesekali mencuri pandang kepada member yang lain untuk melihat reaksi mereka.

"Pandai lah kau berhantu..  Ni bangunan aku tau tak" tanpa disangka si CEO yang berada di sebelah manager mendengar pertanyaan Wonwoo. Dia dengan angkuhnya menjeling wonwoo.

"Ehh lupa lak Mamat ni hidup lagi" suara Wonwoo kedengaran tenggelam-timbul. Dia tersenyum sinis walaupun sudah dijeling atasan tertingginya.

"APA KAU CAKAP??!!  PECAT BARU TAU"

ㅋㅋㅋ

"Pftt Ceo tu macam coups kan" The8 yang berada di bahagian paling belakang kereta berucap pelan. Disisinya ada Jun dan Mingyu yang juga sibuk memerhati suasana Pledis Ent yang 360° berbeza dari biasa.

"Kan~ perasan berkuasa pftt ingat kita takut ke?" Mingyu tanpa rasa takut membalas dengan nada yang agak kuat. Dia menyisirkan rambutnya menggunakan jari, membuatkan aura kejantanan nya terserlah.

"Aku dengar tu Kim MingebusGyu" jika Mingyu dengan aura kejantanan dan keperempuanan yang sentiasa berubah, ada pula S.coups dengan aura kekejamannya yang sama dengan aura Jeonghan. Mungkin pengaruh AngelYoon kuat sangat kot.

"Jadi kita nak buat apa ni? Aku dah tak sabar nak jadi macam cerita mission impossible ni" Dk tampaknya begitu teruja. Dia melompat-lompat sehingga menggegarkan seluruh kereta. Memang sudah sah lah gelaran kuda itu sangat sesuai dengannya. Bantahan ditolak.

"Sorry yang layak berlakon mission impossible tu aku ok?tersebut dengan darah campuran ini tiba-tiba sahaja berbangga diri. Dia menepuk dada bidangnya betul-betul didepan Dk.

Si Dk pula hanya mampu menjeling sambil membayangkan bagaimana cara mahu menghapuskan Leonardo Dicaprio Korea ini secepat mungkin dan merampas gelaran tersebut.

Sibuk berfikir sehingga tidak sedar dia sudah tersenyum mengalahkan orang gila sehingga semua yang berada didalam kereta memandangnya pelik.

Horse smile

"Dengar sini.. Bilik CEO tingkat dua..  Semua akses jalan dilengkapi CCTV so ada idea macam mana nak tarik perhatian? " Woozi yang menutup hampir keseluruhan kepalanya dengan hoodie itu tiba-tiba bersuara. Joshua yang berada disebelahnya bersangka makhluk hantu tidur ini sedang melelapkan mata. Tapi rupanya dia sibuk merancang strategi?

Hell yeah diam-diam ubi berisi.
Sediakan payung sebelum hujan :')

"SERAHKAN KERJA TU KEPADA BOO SEUNGKWAN"

"mwo? Why mehh asal sebut nama diva terhangat masa kini? ._."

******************

"HELLO KAMI DATANG NAK BERAYA NI! SETAKAT DUIT 50 POSEN KAMI TAK HADAP!!  KAMI NAK RM500K BOLEH TAK?"

Gum!!

Sekali lagi pintu utama Pledis Ent itu ditutup kasar. Seungkwan mengeluh pelan. Dia mengelap peluh mahal yang mengalir di tengkuknya. Sudah berapa ribu kali Seungkwan cuba memasuki Pledis ent. Tapi hampa, semuanya gagal. Entahlah kenapa. Mungkin kerana statusnya sebagai bekas artis di bawah Pledis ataupun kerana dirinya sendiri.

"HYUNG DIA TAK NAK BAGI AKU MASUK LAH!!  GIGIT BONTOT BARU TAU!!  ERGHHHH!!" dengan tidak sopannya Seungkwan menendang pintu didepannya dengan kuat sehingga menimbulkan bunyi pelanggaran yang kuat.

Seungkwan? Bila dia kisah? Well ini Boo Seungkwan lah bukan ikan josh.

Aku gak jadi mangsa kekejaman manusia zaman kini huwe ⊙︿⊙ -Ikan Joshuahongkong

"Boo kau tau buat kerja tak?" tahu-tahu sahaja Kwon Hoshi sudah berdiri dibelakang Seungkwan. Kedua belah tangannya dimasukkan kedalam poket sweater. Kedua belah matanya menatap Seungkwan tajam seperti seekor harimau yang mahu membaham mangsanya.

Ohh manly nya~ milik siapakah namja ini -xxxxx

"Dah kau hebat sangat.. Buat lah sendiri" Seungkwan berlalu ke tempat Hoshi. Dia menolak namja terlebih poyo itu kedepan. Menyuruhnya pula berbuat kerja.

"Tengok dan belajar" senyuman sinis terukir dibibir Hoshi. Dia dengan tangan masih didalam poket menendang pintu itu sehingga terbuka. Satu tendangan sahaja dengan penuh maruah.

Seungkwan yang dibelakang ternganga hebat. Kedua belah matanya terbuka luas. Terlalu terkejut dengan Kwon hamster yang biasanya gila kegilaan sudah menjadi namja dewasa dalam sekelip mata.

Jangan pandang lama-lama nanti tergoda *smirk* -Kwon Fire

"Seungkwan sila berundur~ biar jejaka manly buat kerja macam ni" Tubuh Seungkwan ditarik ke belakang. S.coups, Vernon, Mingyu, Jun dan Dk lah pelakunya. Mereka berlima menyusur Hoshi yang sudah masuk ke dalam.

"Cihh aku pun jejaka manly gak" Dino mengembungkan kedua pipinya. Dia melipat tangannya ke dada. Merajuk dengan ke enam hyung nya itu.

"Dino ya~ nugu aegi? Aegi tak boleh ganas-ganas tau~ nanti terluka~ meh kat eomma meh~ my aegi~" sesiapa tolonglah JANGAN ingatkan Jeonghan bahawa Dino sudah dewasa. aku merayu jangan ><

TAK GUNA SIAPA AEGI SEKARANG HUWAAA *BERTUKAR JADI DINOSAUR* -Chan

Kyaaa kyeopta~ chan Ah nugu aegi? >< -Jeonghan

"Dah Ah aku tak puas hati asal mingebus tu ikut... Tu je" Joshua membuat muka datar. Mana taknya. Mingyu yang suka mengedik tiba-tiba dicop manly. Ada yang putus wayar ni.

"Biarlah dia... Kau tu berudu sila masuk" Woozi yang berada didalam kereta bersama The8, Wonwoo dan Ceo serta Manager berkata. Dia tidak sedikitpun memandang muka Joshua yang sudah merah padam kerana dikatakan berudu. Di mana hilang ikan josh kesayangannya?

"Masuk" mendengar arahan Ceo itu, mereka, Seungkwan, Dino, Joshua dan Jeonghan segera masuk. Mereka meneruskan operasi mereka iaitu menangkap Ceo palsu yang telah menghancukan karier mereka.

Di sisi lain, Hoshi, S.coups, Mingyu, Jun dan Dk tanpa rasa takut memasuki bangunan Pledis Ent. Pegawai yang menjaga kaunter pertanyaan terketar-ketar di lantai sambil memeluk lututnya.

Mereka berlima memandang acuh tak acuh sahaja pengawai tersebut dan terus ke destinasi mereka yang sebenarnya.

"Hyung sampai bila kita nak buat-buat macho--"

"Shuuu kau boleh diam tak"

Kata-kata Dk yang sudah terketar-ketar itu cepat-cepat dipotong S.coups. Dia menggengam hujung baju Dk seraya menariknya kearah bilik CEO.

"Hyung bila kau jadi kwon fire ni makin menggoda lah auw" Mingyu yamg berjalan di belakang Hoshi berkata. Dia memegang lengan Hoshi dengan lembut. Seolah-olah lengan namja itu adalah sebuah bantal empuk.

Ya tuhan... Kau hapuskan lah kaum-kaum seperti ini secepat mungkin -Hoshi

"Aku tak mengancam ke Gyu?" Jun menaik turunkan kening kirinya. Dia membetulkan rambutnya dengan tangan. Juga menyapu bibirnya pelan dengan sengaja untuk menaikkan aura kejantanannya.

= ̄ω ̄=

Setelah beberapa minit berjalan, mereka akhirnya sampai dihadapan bilik CEO. Pintu kaca berukuran sedang itu ditolak perlahan.

Bilik yang jauh dari kata sempit itu gelap gelita tanpa sumber pencahayaan. Lampu diruangan tersebut sama sekali tidak dibuka membuatkan aura seram semakin terasa. Ditambah lagi bunyi deruan nafas seseorang yang kedengaran amat berat.

"Hello.. Halloween dah habis.. Sekarang chinese new year.. Bukak lah lampu" satu-sayu suara Hoshi memecah kesunyian. Dipandangnya kawasan sekeliling sehingga hujung mata mereka menangkap susuk manusia terduduk dihujung ruangan.

"Ceo-nim?"

Samar-samar kelihatan susuk tersebut mulai berdiri. Dengan langkah mengheret hujung kaki, susuk tersebut berjalan menghampiri. Bunyi seretanan nya menyapa indera pendengaran menyebabkan bulu roma meremang. Mereka berempat lantas bersembunyi dibelakang Hoshi yang berada paling hadapan.

"AHHHHHHHHHHH"

*************************

"Aku dah cakap dia orang gila alahaii apa susah sangat nak percaya"

Kelima namja perasan macho tadi terduduk simpuh didepan Jeonghan dengan kepala yang bengkak benjol. Mereka diberi pengajaran oleh Jeonghan menggunakan senduk kayu curi.

Hyung cerita jenis apa ni?-Dino

Ni nama dia cerita dari imaginasi author yang entah pape -Woozi

*************

???kbye

GotNoFeel_

Continue Reading

You'll Also Like

20.8K 1.2K 20
DISINI AKU INGIN MENCERITAKAN KISAH SERAM YANG BERLAKU DEKAT DIRI AKU SENDIRI. KISAH INI ADALAH KISAH SEBENAR. STAY TUNED.
167K 9.4K 71
Di sini aku ingin berkongsi koleksi kisah seram yang aku hadapi. Semua ini adalah benar sebenarnya berlaku. Tiada tokok tambah cerita. Peace.
1.3K 166 14
Dilahirkan di dalam keluarga diraja tetapi tidak mendapat kebebasan yang diinginkan. Mengapa? Kenapa? Apakah sebabnya? "Mengapa anakanda tidak mendap...
1.4K 233 26
FOURTH BOOK TREASURE 🌼 ⚠️Author sarankan baca ABSQUATULATE dulu ye anak-anak sekalian⚠️ Kehilangan sesuatu yang sangat berharga terhadap Yoshi telah...