Akan Aku Kejar Jandaku

By farrahynn

1M 29.9K 311

Kerana satu fitnah, masjid yang dibina musnah. Naufal Iskandar buntu, setelah talak dijatuhkan, penyesalan mu... More

Part 1 - Sakitnya Tuh Disini
Part 2 - Aku rindu dia
Part 3 - Buka Buku Baru
Part 4 - Dia.Dia.Dia
Part 5 - Sofea Imani, mu tunggu aku datang.
Part 6 - She is so cute.
Part 8
Part 9
Part 7 (republish)
Part 10
Part 11
Part 12
Part 13
Part 15
Part 16
Part 17
Part 18
Part 19
Dari Hati Author-nim
Part 20
Part 21 - Pertemuan Pertama
Part 22 (edited)
Part 23 (edited)
Part 24
Dari Hati Author-nim
Part 25
Part 26
Part 27 - The Wedding
Part 28 - Honeymoon (1)
Part 29 - Honeymoon (2)
Part 30 (Honeymoon 3)
Part 31 (Honeymoon 4)
Part 32
Part 33
Teaser 1
Teaser 2
Teaser 3
Nota Cik Penulis : Naufal is him?
Part 34 (Last)
Baby Iman
Dari Hati Author-nim
Special Part 1
Special Part 2
Special Part 3 (Edisi Syawal)

Part 14

23.2K 775 1
By farrahynn

Sofea hanya menghantar pemergian lelaki itu dengan pandangan kosong.

Maaf? Dia nak aku maafkan dia? Ingat senang-senang ke dia nak aku maafkan dia. Dulu, masa aku minta maaf dengan dia, ada dia maafkan aku balik? Ada dia nak dengar penjelasan aku? Tidak.

Sofea bertambah geram bila lelaki itu mengusulkan supaya mereka menikah semula. Menikah dengan lelaki kuat cemburu tu? Memang tidaklah jawapan Sofea. Dia sudah serik. Tidak mahu pisang berbuah dua kali. Sofea mengatur kakinya perlahan ke meja kerjanya. Interkom ditekan.

"Linda hari ini saya ada appointment tak?"

"Takde boss."

"Saya kerja half day hari ni. Kalau ada jugak appointment hari ni, postpone ke hari esok."

"Noted boss."

Interkom dimatikan. Sofea mula menyemak beberapa fail kewangan syarikat tetapi dia tidak dapat fokus pada kerjanya. Masih terngiang-ngiang di telinganya kata Naufal sebentar tadi.

'Kita nikah semula Fea. Abang nak kita kembali macam dulu'

Begitu mudah lelaki itu menuturkanya sedangkan dia walaupun sudah empat tahun menyendiri masih lagi belum membuka hatinya untuk sesiapa kerana dia sudah serik. Bukan mahu berfikiran negatif tetapi memori lalu masih lagi bermain di mindanya. Itu yang membuat dia cukup berhati-hati untuk jatuh cinta lagi. Seumur hidupnya, hanya Naufal seorang sahaja yang berjaya dan 'pernah' menakluk hati perempuannya.

Sofea tahu Naufal bukan seorang yang cepat mengalah, dia yakin pasti lelaki itu akan datang lagi untuk berjumpa denganya. Bila diingatkan semula, sudah dua kali sebenarnya dia meng'halau' Naufal keluar dari biliknya. Kali pertama, Naufal menciumnya, dan kali kedua pula terjadi hari ini.

Janganlah dia datang lagi dan buat aku halau dia untuk kali ketiga.

########

Naufal Iskandar pulang ke hotel dengan perasaan kecewa. Teramat kecewa. Baru sahaja semalam Sofea memaafkan dirinya tapi hari ini dia sekali lagi mengecewakan Sofea.

Naufal sedar dia agak terburu-buru menyatakan hasratnya yang sebenar sedangkan penerimaan Sofea terhadap dirinya masih lagi suam-suam.

Setelah selesai menukar pakaian yang lebih selesa dan solat Zuhur, Naufal mengambil kesempatan untuk melelapkan mata. Berharap tidur dapat melupakan masalah yang membelenggu dirinya.

Continue Reading

You'll Also Like

177K 12.8K 70
Mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Adellea Zayra. Dia merupakan anak yatim piatu dan mengusahakan bisnes kecilnya. Dia seorang yang tegas...
21.8K 917 16
Jatuh suka, pada pandangan pertama. Jatuh cinta, selepas akad dan janji yang diikat bersama. Janji, mereka akan bersama untuk selama hayat yang ada...
4.2K 168 3
"He's married. And he has a son." "Good. I want them." "Who?" "His wife and son." Disangkakan panas berpanjangan. Rupanya hujan di tengahari. Rumah...
4K 73 73
"Siapa sangka cara menghentikan mimpi buruk ialah dengan menyayangimu" ************* Lia Ilysa, seorang gadis yang mengalami titik hi...