MY GREY GUY

By adawiyahasmadi

168K 8.1K 480

MY GREY GUY ( NEW VERSION ) -everyone can't touch you, or death will overtake them- ... LUTH AELDEN EVRARD s... More

MGG : 1
MGG : 2
MGG : 3
MGG : 4
MGG : 5
MGG : 6
MGG : 7
MGG : 8
MGG : 9
MGG : 10
MGG : 11
MGG : 12
MGG : 13
MGG : 14
MGG : 15
MGG : 16
MGG : 17
MGG : 18
MGG : 19
MGG : 20
MGG : 21
MGG : 22
MGG : 23
MGG : 24
MGG : 25
MGG : 26
MGG : 27
MGG : 28
MGG : 29
MGG : 30
MGG : 32
MGG : 33
MGG : 34
MGG : 35
MGG : 36
MGG : 37
MGG : 38
MGG : 39
MGG : 40
MGG : 41
MGG : 42
MGG : 43
MGG : 44

MGG : 31

2.4K 133 6
By adawiyahasmadi

Pintu bilik yang diketuk itu dikerling sebelum bersandar di kepala katil. "Come in !" jeritnya.

Seorang anak buahnya yang tiba di muka pintu dilihat. Kening dijongket. "Apa ?"

"Kla Aat telah lari dari sini."

Mendengar sahaja ayat yang ditutur oleh anak buahnya , mata yang kantuk menjadi segar. Comforter diselak sebelum bangun mendekati anak buahnya yang berada di mula pintu. Badannya yang separuh bogel dibiarkan terdedah.

"Keluar." arah Willson lalu menapak keluar. Anak buahnya hanya mengikut dari belakang.

"Kenapa tiba-tiba nak lari ? Dia tahu kewujudan aku ke ?" Willson memandang anak buahnya.

Lelaki itu menggeleng. "Aku tak pasti. Tapi.. Kla Aat seperti lari daripada seseorang."

"Kau tahu siapa yang kejar dia ?"

"Tak."

Willson mencengkam rambutnya. "Madiena sekali ?"

Angguk.

"Fuck !!! Call Ena !"

Anak buahnya menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Actually , Ena pun lari sama."

"What ?!!" Mata Willson membulat. Tangannya dikepal membentuk penumbuk.

"Ya. Dia diculik oleh Kla Aat. Kla Aat yang bawa dia pergi."

Pakk !!

Kerusi yang berdekatan dengannya disepak kuat. Rasa geram dan marah bercampur ketika ini. Bukan setakat Ena sahaja yang dia marah , namun Kla Aat juga sama. Dua-dua menyusahkan hidup orang.

"Dah kenapa bangsat tu culik betina tu ?"

"Kla Aat tahu yang Ena mengandung."

"Shit ! Kau tahu kat mana dia akan lari ?"

Anak buahnya menggeleng.

"Tunggu apa lagi ?! Pergi cari bangsat tu sampai jumpa !! Jangan sampai kita yang terbunuh nanti !!" jerkah Willson.

Pantas anak buahnya berlari pergi.

"Celaka punya orang tua." Bam ! Tangan dihempas ke meja yang berada di situ. Dadanya turun naik menahan amarah daripada terus meletus. Segala urat di badan dibetulkan.

Kaki melangkah ke dalam bilik untuk mengambil laptop sebelum keluar daripada bilik kembali. Kerusi di luar rumah itu dituju lalu melabuhkan punggung di situ. Laptop dibuka.

"Bangsat." semua notifications yang masuk ke dalam laptop itu dibaca.

"Tak boleh harap betina ni. Menyusahkan ! Patutlah bodoh cintakan orang tua kerepot tu !" bebelnya. Pantas jari jemari menekan papan kekunci.

Sesekali jantungnya berdegup kencang tanda sesuatu yang buruk bakal terjadi pada dirinya. Dadanya ditepuk kasar untuk menghilangkan rasa debaran. Rengusan dibunyi kuat.

"I want my drink !!" laungnya.

Beberapa saat kemudian , muncul seorang anak buahnya yang berjalan mendekatinya dengan dulang di tangan. Air dan makanan diletakkan di atas meja. Willson tidak menghiraukan , mata masih tertumpu pada skrin laptop.

"Silakan." ujar anak buahnya sebelum beredar.

Willson terus mencapai gelas lalu diteguk rakus air yang dihidangkan. Gelas yang sudah licin tanpa air diletakkan di atas meja kembali.

"Tak hilang lagi ke rasa berdebar ni ! Aishh !!" rungutnya geram.

Kepalanya yang sedikit pusing itu diurut perlahan sebelum matanya terbutang. Laptopnya yang mengesan keberadaan seseorang itu dilihat. Kepala digeleng perlahan apabila melihat seseorang itu semakin hampir dengan lokasinya.

"I'm dead."

***

Mata dibuka perlahan-lahan. Keadaan sekeliling diperhati dengan kerutan di dahinya. Kepalanya terasa sakit itu disentuh lembut. Semakin berkerut dahinya apabila merasakan kepalanya berbalut di dahi.

"K-kat mana..?" omelnya perlahan.

Tekaknya yang kering itu menyukarkan suaranya untuk dilontarkan dengan lebih kuat. Sofa yang diduduki olehnya itu dilihat lalu bangun dari baringan. Bilik yang kosong tanpa barang di dalam dilihat. Sangat gelap. Langsung tiada cahaya lampu mahupun dari cahaya matahari sendiri.

"A-abang..?" panggil Madiena.

"Abang ke ?" tanyanya sendiri. Kelainan bilik ini membuatkan dia menafikan bahawa Kla Aat yang membawanya ke sini.

"Ab—"

"Diena." panggilan itu membuatkan dirinya kejung. Tiada siapa yang memanggilnya Diena selain Kla Aat dan arwah Harith.

"Die—"

"Cukup." Madiena bersuara. Kepalanya disentuh. Keluhan lega dilepaskan dalam diam kerana masih ada tudung di kepalanya.

Kla Aat yang perhati itu sedikit pelik. "Kepala Diena sakit ke ?" tangan cuba untuk menyentuh bahu gadis itu.

Namun , pantas dielak oleh gadis itu. Tubuh dipusing menghadap Kla Aat. Wajah tua itu dipandang dengan pandangan yang sunggul. "K-kat mana ?" serak suaranya.

Mendengarkan suara anak angkatnya yang serak itu , pantas Kla Aat mengambil segelas air lalu dituang ke dalam gelas. Kaki kembali melangkah ke arah Madiena. Sempat suis lampu ditekan.

Madiena mengecilkan matanya apabila cahaya mula menerjah masuk ke dalam anak matanya. Cahaya yang terang itu membuatkan kepalanya berpinar sedikit. Mungkin kerana kesan hentakkan dan baru sedar daripada pengsan.

"Air.."

Gelas yang dihulurkan dipandang kosong. Ragu-ragu dengan Kla Aat yang diluar jangkaan. Kadang baik , kadang jahat. Sofa yang dia baring sebentar tadi dihampiri lalu duduk di situ.

"Minim air , Diena. Suara dah tak ada tu."

"Masalah B-baba ke ?" tanpa memandang ke wajah tua itu , Madiena menyoal.

Kla Aat mengeuk air liurnya perlahan. "Jangan buat Baba marah. Diena sendiri tahu apa yang akan terjadi nanti." Kla Aat memberi ingatan.

Madiena menunduk. Senyuman hambar terlakar di bibir. "Buatlah apa yang Baba mahu. Diena dah tak kisah. Biarlah Diena mati daripada tanggung rasa sakit berada dalam genggaman Baba."

Gelas di tangannya digenggam kuat. "Diena takkan mati. Selagi Baba tak dapat apa yang Baba nak , Diena takkan mati."

"Apa yang ada pada Diena sampaikan Baba sanggup buat macam ni ?" persoalan yang selalu berlegar di kepala akhirnya disoal.

Kla Aat diam.

"Apa , Baba ? Perempuan di sini tiada apa yang Diena ada ke ?" matanya berkaca memandang Kla Aat. Dia langsung tidak faham. Tidak mungkin hanya kerana badannya sahaja. Masih ramai lagi perempuan di luar sana yang mempunyai bentuk tubuh yang cantik.

"Nak tahu sangat ?"

Madiena hanya diam.

"Sebab sudah ada yang aim Diena dari dulu. Lupa yang Diena hampir kena rogol dulu ?" soal Kla Aat.

Kening Madiena bertaut. Hampir dirogol ? Harith atau lelaki durjana yang berada di hutan itu ?

"Lelaki yang Baba jual Diena pada dia. Lelaki tu , dah lama inginkan Diena. Dia mahukan Diena. Bukan setakat pemuas nafsunya , tapi jadi isteri kepadanya."

Mendengar akan itu , Madiena menggeleng laju. "Diena tak nak !! Diena dah sah jadi isteri kepada suami Diena !"

"Siapa ? Aelden ?" senyuman sinis terbit di bibir.

Mata Madiena terbuka luas. Setahunya , dia tak pernah membuka mulut tentang suaminya kepada Kla Aat. Air liur ditelan kelat. Hati mula risau dengan keadaan suaminya yang berada di Malaysia.

"Jangan apa-apakan suami Diena."

Kla Aat kerawa besar sekali gus kedengaran sinis di telinga Madiena. "Siapa yang mahu apa-apakan dia ? Takkan Baba nak pergi Malaysia untuk bunuh dia ?"

"Jangan !!" halang gadis itu.

Kla Aat mendekati Madiena yang duduk di sofa. Wajah pucat gadis itu ditenung dalam. "Kalau tak nak , dengar cakap Baba. Lelaki tu , pemilik club terbesar di Thailand. Ramai yang mahukan dia , kenapa Diena tak mahu ? Dia kaya."

"Diena tak bodoh nak ikut cakap Baba."

Lelaki itu mengetap rahangnya kuat. "Kalau bukan sebab dia yang minta aku untuk bawa kau pada dia , aku takkan buat semua ni. Lebih baik aku yang miliki kau."

Air liur ditelan kelat. Percakapan ini mendorong ketakutan di dalam dirinya. Teringat perbuatan ayah angkatnya yang cuba menyentuhnya. Badan dikesot sedikit jauh daripada lelaki tua itu.

Kla Aat yang sedar menjauh sedikit. Gelas diletakkan atas meja kecil di situ. "Minum ni. Nanti ada orang hantar makanan." seusai berkata , Kla Aat terus melangkah pergi.

Madiena melepaskan keluhan lega apabila pintu bilik itu tertutup. Walaupun dikunci dari luar , perasaan lega itu tidak dapat dinafikan. Keadaan bilik diperhati. Baru dia perasan , bilik yang didudukinya ini lain. Sangat usang pada penglihatannya. Cahaya lampu membantunya menerokai bilik ini.

Batu bata yang tidak dicat. Tiada hiasan di dinding walaupun jam. Hanya kosong dan berwarna putih. Ada sofa , rak kecil , meja kecil dan beberapa buah kerusi kayu. Itu sahaja.

Tangan naik mengusap perutnya yang sedikit membukit. Badannya yang kecil itu membuatkan perutnya yang membentuk itu kelihatan agak jelas. Namun masih selamat untuk ditutupi oleh baju yang besar. Telah masuk 8 minggu kandungannya. Bibirnya menerbit senyuman kecil.

"Sayang mummy.. Bertahan ya ? Mummy takkan biarkan baby tinggalkan mummy."

"Tidur , Sayang.." perutnya ditepuk perlahan seolah-olah mendodoi bayi dalam dukungan.

"Kita tunggu daddy cari kita , ya ?" air matanya bertakung. Sebak di dada tidak dapat disembunyikan sebaik sahaja bibirnya meniti tentang suaminya.

"Abang.. tsk. tsk.. Datanglah Abang.. Madiena dan baby tunggu Abang.." badan dibaringkan ke sofa.

Air mata yang sudah menitis itu diseka perlahan. "Dulu.. Abang selalu seka air mata Madiena. Sekarang Madiena kena seka sendiri." rintihnya.

"Madiena rindu.."

***

Kaki disilangkan. Langit yang terbentang luas itu dilihat. Tangan dilipat ke belakang kepala seraya dijadikan bantal. Henry yang berjalan di luar kapal itu menjeling ke arah gerangan yang santai itu.

Tangan mencekak pinggang. "Amboii kau.. Santai betul , ya ? Dah macam bercuti." tegurnya.

Aryan hanya memekakkan telinga. Earphone disumbat ke telinga. Lagu yang sudah siap dimuat turun itu ditekan. Henry menjenggil matanya.

"Dengan seluar pendek putih , baju kemeja putih. Kaca mata hitam lagi. Wah.. wah.. Senang betul hidup kau.." kepala digeleng perlahan.

"Aryan !!" jeritnya apabila dilakukan seperti tunggul.

Aryan memutarkan biji matanya. Earphone dicabut. "Kau nak apa ni , kodok ?" Henry yang berdiri di sebelahnya dijeling tajam.

Henry melabuhkan punggung di kerusi rehat sebelah Aryan. "Kau panggil aku kodok ? Eh , dasar piggie !!"

"Ye lah.. Kau nak apa ni ? Suka betul ganggu orang !"

"Orang lain tengah bincang plan untuk serang Kla Aat tau ? Kau buat bodoh je eh kat sini ? Elok bunuh je kau ni. Bagi kau pada Kla Aat. Buat sistem barter. Tukar-tukar macam tu. Senang." bebel Henry.

Henry dipandang tidak puas hati. "Kecoh.."

"Kecoh apanya ? Nyawa princess dalam bahaya kau tahu ?! Dia kena dera dengan Kla Aat bangsat !!" pang !! pipi Aryan ditampar supaya sedar ke alam nyata.

"Kau dah sedar ke babi ?!" jerkah Henry.

Aryan menyentuh pipinya yang memerah akibat ditampar. Matanya terkelip-kelip memandang Henry. "Didera ? Macam mana kau tahu ?!"

"Aelden bagitahu. Dia kan ada hantar seorang anak buah kat sini. Dia dapat maklumat tu dari anak buah lah." tangan dilipat ke dada.

Aryan mengangguk. Badan bangun daripada baringan. "Habis tu ? Macam mana ?"

"Macam tu lah." Henry malas melayan perangai Aryan yang tidak pernah serius walaupun melibatkan nyawa seseorang.

"Jawablah Henry !! Princess aku tu !!" marah Aryan.

"Baru sekarang nak menjerit , melalak macam ni. Eh . Sial betul lah dia ni." Henry bangun dari duduknya.

"Eee !! Jawab je lah !!!" suara Aryan bergema.

"WOII !! Dah kenapa bising sangat ni ?!!" Felix yang berjalan menghampiri mereka dilihat.

Aryan bangun berdiri di sebelah Henry. Kedua-dua jejaka itu menunding antara satu sama lain. Henry berdecit geram.

"Kau yang bising. Tunjuk aku asal ?" jari Aryan ditepis oleh Henry.

"Kau pun sama !"

"Eh , dah lah !! Gaduh je kerja." Felix menggeleng.

Aryan dan Henry menjeling satu sama lain sebelum kedua-dua antara mereka memeluk tubuh sendiri. Badan dipusing secara bertentangan. Felix yang melihat itu tertawa kecil. Agak terhibur dengan kedua adiknya yang sedang merajuk.

"Merajuklah kau berdua. Tiada siapa yang nak pujuk." kerusi malas ditarik sebelum berbaring di situ. Laptop yang terbuka diletakkan di atas pehanya sebelum kembali fokus.

"Kau buat apa kat sini ? Dah habis ke meeting tu ?" tanya Henry perlahan.

"Ya.. Baru je habis. Aku nak ambil angin sikit kat sini. Tenang tengok laut."

"Healing ke tu ? Dah kenapa..?" sampuk Aryan.

"Aiii.. Kalau tengok laut je healing lah ? Apa bendalah mamat ni." keluhan dilepaskan. Urat dileher dibetulkan bagi mengurangkan rasa tegang di situ.

"Fel !!!" laungan dari seseorang kedengaran.

Serentak itu ketiga-tiga jejaka itu berpaling. Alex yang berlari ke arah mereka dilihat dengan wajah yang terpinga-pinga. Serupa dikejar anjing gila. Aryan dan Henry duduk di atas kerusi rehat itu.

Alex yang tiba itu tercungap-cungap. Nafas diambil sebelum bercakap. "Ada joran pancing tak ?"

"Dah kenapa ??" tanya mereka bertiga.

"Aelden.. Aelden nak joran memancing tu."

"HAH ?!!" mereka bertiga melopong.

"Ya lah bodoh !! Aelden nak !! Aduhh benak betul. Penat tau aku berlari kehulur kehilir cari joran dekat anak buah. Semua cakap tak ada." peluh yang merenek di dahi disapu.

"Kapal sebelah ?" tanya Felix.

"Tak ada."

"Siapa yang bawa joran memancing waktu macam ni..?" kepala yang tidak gatal digaru. Felix mula pening.

"Dah kenapa dia nak joran pancing tu ? Dia nak memancing kat sini ke ?" Henry pelik.

"Mungkin. Aku pun tak tahu."

"Mark mana ?"

"Dekat dalam bilik meeting lah. Aelden merengek dekat dia tadi , cakap nak joran pancing."

"Eh cacat ke dia ni ? Pelik sangatlah perangai dia.." celah Aryan.

"Terhantuk dekat mana-mana ke tadi ?" Alex berbisik sendiri.

"Jangan bodoh sangat. Pergi cari joran pancing tu." arah Felix. Jari jemari menekan laju laptop. Bukannya dia tidak dengar bisikan Alex tadi. Walaupun dia turut pelik dengan sikap Aelden , namun tak mungkin kerana terhantuk Aelden jadi seperti itu. Bukan sekali , dah banyak kali perangai pelik lelaki itu muncul.

"Dah tu. Nak ambil mana ?" tanya Alex.

"Buluh. Buat joran. Just pasang tali." kata Felix.

"Senang betul bercakap. Kau tak tengok ke laut ni ? Mana ada benda warna hijau. Semua biru. Langit biru. Laut biru. Tak ada pokok." Henry memandang Felix.

"Kat depan sana akan ada. Kita masuk laluan sana. Laluan untuk ke pulau Pukhet."

"Lama lagi ke ?"

"Dalam dua jam lagi mungkin." Felix menganggar masa.

"Lama. Sempatlah dia bunuh kita dulu.." keluh Aryan.

"NAK JORAN PANCING , MARK !!!" jeritan nyaring Aelden kedengaran.

"TAK ADA !! KITA BUKAN NAK PERGI BERCUTI PERLU BAWA JORAN PANCING TU BAGAI !" jeritan nyaring Markuez turut kedengaran.

"Aku nak memancing !! Aku teringin betul nak memancing !!"

"DIAM AELDEN !! DIAM !!" suara Markuez memetir. Setelah itu sudah tiada lagi suara dua jejaka itu.

"Mark dah geram lah tu. Perangai pun pelik sangat. Aku pun geram." omel Alex.

"Tiba-tiba jadi manja macam tu. Sisi dingin hilang macam tu je." Henry menggeleng.

"Masa ni manja. Nanti dingin balik. Akhir sekali gila." Aryan membuat spekulasi sendiri.

Felix hanya diam dan mendengar. Malas mahu menyampuk. Lebih baik fokus pada kerjanya sahaja. Aelden tu biar orang lain je yang ambil tahu. Buat masa ni , otak dia terlalu penuh dengan selok belok lautan.

"HUWAAAA !! Il m'a grondé !! ( dia memarahi saya !! )" tangisan Aelden bergema.

"Stop crying !!" suara Markuez mula kedengaran.

"HUWAAAA !!! homme fou ( lelaki gila)."

Yang lain tercengang.

***

Bibir merah yang sedikit merekah itu dikucup kasar. Langsung tidak hiraukan tangisan gadis tersebut. Yang penting dia puas. Tangan gadis yang memukul tubuhnya itu dicapai lalu dililitkan ke leher.

"Lepaslah !" jerit gadis itu.

Lelaki itu masih lagi mengerjakan bibir itu. Gadis itu mengemam kuat bibirnya untuk menghalang lelaki itu menerokai bibirnya. Itu sahaja yang dapat dia lakukan memandangkan badannya sudah dikunci.

"Madiena.."

Pang !!

Pipi lelaki itu terteleng. Gadis yang menamparnya itu dipandang. Turun naik dada gadis itu dibuatnya. Cecair jernih di tubir mata mengalir laju di atas pipinya. Sakit hatinya apabila diperlakukan sebegitu rupa.

"Kenapa ?" Kla Aat bertanya.

Gadis itu menolak dada Kla Aat kuat. "Keluar !!! Keluar dari sini !!!" jeritnya kuat.

Kla Aat ketawa halus. Rambut gadis itu dibelai. Cantik betul apabila rambutnya dilepaskan begini. Lebih baik daripada diikat. Gadis itu menepis lalu berpaling ke arah lain. Tidak mampu untuk melihat wajah tua itu.

"Kenapa kau tampar aku ?"

"Tanya diri sendiri !"

Decitan berbunyi. "Aku tersasul. Aku terfikirkan Madiena."

"Liar !! You memang ada hati dengan budak tu ! Just tell the truth, Kla Aat ! Jangan gunakan I !" dada bidang itu ditumbuk sekuat hati.

"Tak ada !!"

"Ada ! Sekarang dah terbukti. You nak bersama dengan I pun still sebut nama budak perempuan tu. You ingat I ni apa ? You bersama I , tapi otak you imagine Madiena." jarinya mencakar dada bidang itu sekuat hati.

Kla Aat mencengkam tangan itu kuat. Tangan itu dibawa ke atas kepala Ena. Kedua belah lututnya mengepit peha gadis itu kemas. Punggung berada di perut gadis itu. Berkerut muka Ena dibuatnya.

"J-jangan duduk situ." halang Ena.

Kening dijongket.

"A-anak I.."

Pantas Kla Aat bangun sedikit sebelum menurun ke bawah sedikit. Ena mengeluh lega. Senak perutnya sebentar tadi menyebabkan susah untuk dirinya mengambil nafas.

"Baby.." panggil Kla Aat.

Ena diam tidak menyahut. Rasa menyampah dengan lelaki itu. Kla Aat yang melihat tersenyum dalam diam. Dapat dia melihat gadis itu membuat muka jengkel kepadanya walaupun tidak jelas tetapi dia tahu.

"I nak you gugurkan kandungan ni."

"A big no !! I takkan benarkan !"

"Do I care ? I tetap akan upah doktor supaya gugurkan kandungan you." tegas Kla Aat.

"Langkah mayat I dulu. Jangan sesekali you sentuh anak I. Kalau you tak nak beritahu sahaja. I boleh jaga anak I. And I takkan minta harta you untuk uruskan budak ni !"

"I tetap dengan keputusan I. I bapa dia."

Ena ketawa sinis. "Sedar ? I ingat you tak sedar. Tapi masih lagi mahu bunuh budak yang tak bersalah.."

Kla Aat mengetap bibirnya apabila merasakan Ena sedang mencabarnya. Rahang gadis itu dicengkam kuat. Wajah didekatkan sehingga pucuk hidung mereka bertemu.

"Listen here , young lady.. Tiada siapa yang mampu ubah keputusan I. I tak nak anak ni. Get it ?"

Ena diam. Sudah penat untuk berlawan mulut. Gigi diketap kuat. Kla Aat melepaskan rahang itu. Baju gadis itu dikoyak kasar. Belum sempat ditahan , kulit tubuhnya sudah kelihatan. Hanya baju dalam dan seluar dalam sahaja yang berada di tubuh.

"You.."

"I'm what ?" soal Kla Aat. Tubuh Ena diperhati dengan penuh minat.

"Bastard." seusai berkata , Ena menutup matanya perlahan. Rasa penat menjalar ke tubuh. Kandungan yang sudah hampir 10 minggu itu membuatkan dirinya cepat penat.

Kla Aat tersengih sinis. Melihat mata Ena yang tertutup itu membuatkan diri mengeluh dalam diam. Perut yang membukit kecil itu dilihat lalu dikucup halus.

"Kau akan mati." bisiknya pada perut Ena perlahan.

Baju di badannya dibuka lalu dilempar ke lantai. Pantas bibirnya mengucup leher Ena yang terdedah itu. Ena yang menutup mata itu membuka sedikit. Kepala Kla Aat ditolak tanpa bermaya.

"Stop.. Don't touch me !"

"Shut up !! Just enjoy it , bitch !" mulut Ena ditekup dengan bibirnya.

Ena menggelupur kecil. Kla Aat membiarkan sebelum menjelajah ke arah lain. Ena menangis dalam diam. Air matanya mengalir laju. Hati tidak merelakan , tetapi badan seakan rela dengan perbuatan lelaki itu. Tidak mampu bergerak walau seinci kerana dikunci erat oleh Kla Aat.

Beberapa minit kemudian , tubuh Ena yang tidak mengenakan pakaian itu ditutup dengan comforter. Baju dan seluarnya disarung. Wajah Ena yang berpeluh dan pucat itu dikucup semahunya lalu menapak keluar daripada bilik itu.

Ena hanya melihat dengan hujung mata. Badannya terlalu lemah buat ketika ini. Comforter dicengkam erat. "Pergi dari sini , bangsat. Pergi !!!"

Bantal di sebelahnya dilempar ke pintu bilik. Rasa benci terhadap Kla Aat mula membara , namun masih lagi tidak mampu mengatasi rasa cintanya. Tangisan mula bergema di dalam bilik itu. "AARRRGGHHH !!"

Kla Aat diluar hanya mendengar jeritan itu. Bibirnya dijilat sebelum digigit perlahan. Kaki melangkah ke arah anak buahnya. "Hari dah malam. Kau dah bagi anak aku makan ?"

"Dah. Tapi dia tak mahu makan. Jadi aku bawa keluar makanan tu." ujar James. Sesekali bilik yang diduduki oleh Ena dikerling.

"Heret perempuan tu ke sini. Makan depan aku !" arahnya.

James mengangguk sebelum beredar ke bilik bawah tanah di mana Madiena duduki. Kla Aat melangkah ke arah ruang makan lalu duduk di situ. Kerusi di hadapannya ditolak menggunakan kaki.

Beberapa minit kemudian , derapan kaki kedengaran. Tanpa berpaling , Kla Aat bersuara. "Aku dah cakap , makan. Kau tak nak makan. Kau memang degil !"

"You merepek apa ?" suara serak basah seseorang kedengaran.

Pantas Kla Aat berpaling. Ena yang melangkah dengan lemah itu diperhati. "You buat apa kat sini ? Belum puas tadi ?" sinis bicaranya.

Ena memutarkan biji matanya. "Aku bukan nafsu macam kau." balasnya mendatar.

Kla Aat ketawa sinis mendengar panggilan yang digunakan oleh Ena. "Kasarnya.."

Ena hanya diam. Tempat duduk di sebelah kerusi yang ditolak oleh Kla Aat diambil. Dia tahu , kerusi itu untuk Madiena. Dan Madiena ialah orang yang Kla Aat marah sebentar tadi.

Kla Aat hanya melihat.

"S-sakit.." desis seseorang.

"Jalan sini cepat !" James menolak perlahan tubuh Madiena.

Madiena menepis tangan James.

James yang melihat kerusi kosong itu pantas mengheret Madiena ke situ. Madiena kaku apabila melihat Ena di situ. Tak mungkin dia akan duduk di sebelah Ena. Kla Aat yang perasan itu bersuara.

"Duduk je lah. Dia sentuh kau , aku bunuh anak dia."

Mata Madiena membutang. Begitu juga dengan Ena. Pantas Madiena duduk di sebelah gadis yang dianggap sebagai kakaknya itu.

Bam !!

"You jangan ingat I akan berdiam diri. Disebabkan perempuan bodoh ni , you ugut I macam tu." Ena menghentak meja makan dengan kuat. Terbakar hatinya.

"Diam , Ena. Diena , makan !" pinggan yang sudah berisikan nasi dan lauk diberikan pada Madiena.

James yang melihat terus beredar dari situ. Lain pula dengan Ena. Tangan di bawah meja digenggam seerat yang mungkin. Mula cemburu dengan layanan Kla Aat pada Madiena.

"Makanan I mana ?!"

"Ni. Tak ada tangan ?" perli Kla Aat. Nasi di dalam mangkuk ditunjuk.

Ena menggigit bibir bawahnya kuat. Dengan marah , nasih diletakkan ke dalam pinggan. Sesekali senduk itu dihentak ke pinggannya kuat. Madiena yang mendengar itu hanya menunduk. Kedua-dua manusia di sini , dia takut untuk bertentang mata.

Nasi sua ke dalam mulut. Kla Aat memerhati dua gadis itu lalu berpeluk tubuh. "Esok bersiap. Bangun awal."

Ena yang sudah tahu hanya diam. Nasi dikunyah.

"Ke mana ?" tanya Madiena.

"Lari daripada suami kau."

Madiena diam. Suaminya mahu datang ke sini ? Terbit rasa lega di hatinya.

***

Kawasan yang mempunyai pokok di birai air dilihat. Sudah hampir dengan pulau Pukhet. Laluan besar di situ memudahkan kapal mereka memasuki ke sana. Kalau tidak harus menunggu sampan kecil sahaja.

Kapal yang berjalan perlahan itu menambahkan nikmatnya untuk mengamati keindahan malam di laut. Guitar yang berada di tangan dikerling lalu memetik tali di situ. Kotak suaranya dibetulkan dengan deheman.

"Dan terjadi lagi. Kisah lama yang terulang kembali. Kau terluka lagi. Dari cinta rumit yang kau jalani." nyanyian lagu Separuh Aku mula kedengaran.

'Madiena suka lagu ni.. Boleh Abang nyanyikan ?' suara Madiena terngiang di telinga.

"Aku ingin kau merasa kamu mengerti aku mengerti kamu. Aku ingin kau sadari. Cintamu bukanlah dia." Aelden meneruskan nyanyian.

Mata dipejam rapat. Jari memetik guitar tanpa henti. "Dengar laraku.. Suara hati ini memanggil namamu. Karna separuh aku , dirimu.."

Flashback.

"Abang.. Cuba nyanyi." pinta Madiena.

"Tak ada faedah nyanyi lagu ni. Aku sibuk." kaki keluar daripada lif. Bilik kerjanya dituju.

Madiena mengejar daripada belakang. Tangan Aelden dilelar. "Abang.. Madiena nak dengar suara Abang nyanyikan. Bolehlah , Abang.."

Aelden berhenti melangkah. Tubuh berpaling ke arah Madiena yang berharap. "Jangan ganggu aku. Kau suruh lah Aryan nyanyi. Henry ke.. Pergi." tubuh gadis itu ditolak perlahan.

Pantas bibir munggil itu tersebek kecil. Aelden mengeluh perlahan. "Mon amour.."

" Abang pergilah buat kerja. Madiena turun dulu. Nanti makan malam Madiena suruh Aryan panggil Abang makan." ujarnya lembut. Tangan Aelden dilepaskan.

"Kenapa kau tak panggil sendiri ?" keningnya terjongket.

"Madiena sibuk kat dapur. Takut tak sempat nak kemas." balas Madiena lalu berjalan ke arah tangga.

Aelden meraup mukanya. "Madiena.."

Madiena hanya diam. Kaki melangkah laju menuruni tangga. Aelden mengejar kecil langkah gadis itu. Beg kerjanya sudah dicampak ke lantai. Gadis itu lebih penting. Tangan halus itu disambar perlahan.

"Madiena.."

"Apa ? Pergilah buat kerja. Kesian Abang , sibuk." tanpa berpaling , dia bertutur.

"Aku minta maaf. Aku bukan tak nak layan kau. Tapi , aku betul-betul sibuk.. Dengar sini , mon amour.." bahu gadis itu dipaut supaya menghadapnya.

Kepala ditunduk ke bawah. Tidak mahu bertentang mata dengan suaminya. Malu dan sebak di dada. Wajahnya mula memerah. Aelden yang perasan itu hanya tersenyum kecil. Bahu gadis itu digosok.

"Ada masa nanti aku nyanyikan untuk kau. Boleh ?" dagu yang terbelah dipaut lalu digosok lembut.

Madiena mengumam kecil.

"Mon amour.. Jangan marah aku. Aku minta maaf kalau aku berkasar dengan kau tadi. Aku stress sikit hari ni. Banyak kerja kat pejabat tadi." pujuk Aelden. Suaranya bertukar lembut.

Madiena menggigit bibir bawahnya. Rasa kasihan terhadap suaminya mula menjalar dalam diri. "A-abang.. Madiena minta maaf. Kesian suami Madiena.." rahang suaminya diusap lembut.

Aelden tersenyum kecil. Dahi isterinya dikucup perlahan. "Tak apa. Stress aku dah hilang bila tengok kau. Cuma tersisa sikit je lagi."

"Tersisa ? Kenapa pula ?"

"Aku nak tu.." bibir dimuncungkan ke arah bibir isterinya.

Madiena menunduk malu. "Abang.."

"Boleh ya ? Nanti penat dan stress aku boleh hilang." pipi isterinya ditekup. Lambat-lambat Madiena menjatuhkan kepala. Melihat akan itu , Aelden tertawa halus.

"Mon amour.. Kiss me." bibirnya didekatkan ke bibir isterinya.

Madiena berdehem lalu melabuhkan bibirnya di atas bibir suaminya. Aelden yang terasa sesuatu yang lembut di situ terus memaut kemas pinggang ramping itu. Dilumat bibir itu dalam dan lama.

"Feel good." bisiknya.

End flashback.

"Sayang.. A-abang dah.. Dah nyanyi.." air matanya turun ke pipi. Begitu lemah Aelden yang sekarang.

"Aelden." Markuez muncul.

Aelden hanya diam. Bintang di langit dilihat. Markuez mengeluh perlahan. Guitar di tangan Aelden dirampas lalu disandarkan pada kerusi. Punggung dilabuhkan di sebelah jejaka itu.

"Aelden. Stop crying. You look so weak." jujur Markuez.

"Kau tak faham , Mark. Dia gadis pertama yang aku cinta dan sayang. Dia orang pertama yang buatkan aku jadi lemah di sini."

Bahu Aeden ditepuk perlahan oleh Markuez. "Aku faham. Tapi teruskan semangat. Kita hampir sampai di destinasi."

Aelden memandang ke arah Markuez. "Aku tahu. Hati aku menjerit untuk peluk isteri aku , Mark."

Markuez mengangguk. "Kau pergi berehat."

Aelden mengumam kecil lalu berlalu pergi. Markuez hanya memandang dengan ekor mata sebelum kepalanya tergeleng. Senyuman terbit di bibirnya. Sedar bahawa percakapan adiknya berubah. Sebelum ini tidak pandai bercakap tentang cinta.

"Tch.. 'He' will come."












...
To be continue.








Don't forget to vote and comment !!
Lurveeee !!

Continue Reading

You'll Also Like

1.2M 59K 132
Segalanya adalah sebuah kebetulan.Takdir mereka telah pun bermula dengan pertemuan pertama tanpa sengaja antara mereka. Sejak pertemuan tragis itu...
42.8K 5.1K 19
RAAIF MATEEN | RAIHANA MIKAILA Peluang tak pernah wujud untuk manusia sejelek dia. Peluang tak pernah hadir untuk manusia yang tak sempurna seperti d...
2.4M 193K 79
(COMPLETED) "Siapakah MARIA? Pada satu sisi, Maria hanyalah seorang wanita biasa yang terpilih menjadi pelatih dalam kem latihan tentera Gavriel. Na...
29.5K 621 11
( my first book ) - I WILL MAKE YOU WORTH IT HAVING ME LOVE - ----------------------------------------------------------- Dejavu. Itulah yang Rania A...