Broken Trust

Par starlenenyx

133K 7.2K 335

๐–ค BROKEN SERIES BOOK 1 โŠนโ™ก start : 02072023 end : 07022024 โš ๏ธclichรจ Plus

๐–ค Broken Series โŠนโ™ก
PROLOGUE
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53

EPILOGUE

2.3K 106 8
Par starlenenyx

BEBERAPA BULAN sudahpun berlalu. Dan terdapat banyak benda yang terjadi. Sekejap saja masa berlalu, sekarang dia sudah mengandung anak kedua. Ya, dia disahkan mengandung sebulan yang lepas. Dan manusia yang paling bahagia sekali sudah tentunya dia dan Aslan.

Mereka kehilangan anak pertama mereka, Arsene. Kini, Allah gantikan dia dengan hamil anak kedua.

"Darling."  Aslan menghampiri, kemudian badannya dipeluk kemas oleh Aslan. Ersana membalas pelukan itu.

"Termenung apa?" Aslan menyoal. Dari tadi dia perhatikan Ersana yang termenung seorang diri. Dia hanya perhati Ersana dari jauh tadi kerana dia perlu membantu yang lain membakar ayam. Sekarang dia sudah luang, jadi dia mahu meluangkan masa dengan Ersana pula.

"Arsene. Rindu nak kiss dia lagi," katanya. Bangun dari mimpi haritu dia ada cerita tentang mimpi itu pada Aslan.

Aslan tarik Ersana menyandar di bahunya. "Arsene mesti tengah tengok kita sekarang. Kita tak pernah lupakan dia. Dia sentiasa hidup dalam keluarga kita."

Aslan mendongak memandang ke arah langit yang terdapat bulan dan bintang-bintang yang bersinar. "Darling, tengok atas."

Mendengar ucapan Aslan, Ersana turut mendongak melihat ke langit gelap. Ada bulan dan bintang-bintang kecil. "The moon reminds me of you. So beautiful, so bright and so far away. Tapi yang bezanya, bulan aku ada dekat dengan aku." Aslan tarik tangan Ersana, disatukan dengan tangannya.

Dia bersyukur dapat hidup dengan keluarga kecilnya ini. Arsene, tidak akan pernah mereka lupa. Nama anak sulungnya itu akan sentiasa ada bersama dengannya.

Kerana Arsene, mereka belajar erti kehilangan. Manusia itu tidak kekal, sampai masa mereka akan kembali pada Yang Maha Esa.

Mereka berdua sama-sama tenggelam dalam perasaan sendiri. Bunyi pergaduhan yang berlaku tidak jauh diantara mereka, menyentakkan Ersana dan Aslan. Pergaduhan yang terjadi di antara Eiran dan Ayaz.

"Kau ni bakar elok-elok lah. Hitam nanti ayam tu!" Marah Eiran pada Ayaz yang main-main waktu membakar ayam. Suka sangat main-main.

"Eh aku bakar elok-elok kan ni?" Balas Ayaz tidak puas hati. Suka hati dia aje nak marah-marah orang.

"Kau blah. Biar aku buat." Eiran menolak Ayaz supaya ke tepi. Biar dia ajelah yang buat kalau malas sangat.

"Jom?" Aslan bangun kemudian menghulur tangannya pada Ersana untuk menyambutnya. Ersana pantas menyambut huluran Aslan.

Mereka berdua menggenggam tangan satu sama lain dan membuka langkah menghampiri yang lain. Malam itu, semuanya terasa gembira dan menyeronokkan. Acara makan malam yang diadakan di rumah agam Ashira itu hanya dihadiri oleh yang terapat sahaja.

Setiap kali Ersana mahu pergi di mengambil makanan, Aslan akan mengikuti langkahnya tak kira di manapun dia berada. Aslan akan ikut sekaki. Kadang-kadang nak marah juga bila Aslab ikutnya hampir dua puluh empat jam tetapi bila difikirkan, dia faham yang Aslan takut apa benda buruk yang terjadi padanya. Kerana itulah lelaki itu sampai mengupah orang untuk teman dia ketika Aslan tiada bersamanya.

"Baby penat ke?" Aslan duduk bersila di atas katil di dalam bilik mereka. Acara makan tadi berjalan dan berakhir dengan sangat baik. Sekarang, semua sudah masuk ke dalam bilik masing-masing.

Aslan meletakkan telinga pada perut Ersana. Mahu merasakan reaksi anak dalam kandungan. "Darling! Dia tendang!" Membulat teruja mata Aslan ketika itu.

"Yaa dia tendanglah dah Babah dia panggil," makin lebar senyuman Aslan.

Seketika kedua-duanya senyap. Mereka saling bertatapan satu sama lain. Hanyut dalam dunia mereka sendiri.

"Awak menyesal tak bila awak pilih untuk mula semula kisah kita?" Ersana menyoal Aslan. Bukan mahu bangkitkan masa lalu, tetapi dia hanya mahu tahu pendapat Aslan yang sebenarnya. Kerana dia tahu sikapnya memang menjengkelkan.

"Tak. Aku tak pernah menyesal. Sebab aku tahu tak kira aku jumpa kau dengan versi yang macam mana, aku akan tetap pilih kau. I  will choose you. And I'll choose you, over and over and over. Without pause, without a doubt, in a heartbeat. I'll keep choosing you." 

Kata-kata Aslan tidak pernah buat dia terasa. Kerana ucapan lelaki itu tidak berdusta ataupun rekaan. Tuhan, dia sangat bersyukur takdir temukan dia dengan Aslan. Walaupun awal perkahwinannya mengalami badai yang hebat tetapi dengan kepercayaan satu sama lain, mereka dapat tempuhi ujian tersebut.

Dan di masa yang akan datang, pasti badai akan datang lagi. Mungkin dengan cara yang lebih teruk. Semoga dia dan Aslan dapat harungi ujian yang Allah turunkan pada mereka.

"Thank you for being there for me, for listening  to me, for never giving up on me and for loving me."  bibirnya mendarat di rahang tajam Aslan. "Meeting you was like listening to a song for the first time and knowing it would be my favorite."  Aslan kekal menggenggam erat tangan Ersana.

Ersana membalas tatapan iris mata Aslan. Makin lama dia tatap mata itu, makin berganda cinta dan sayangnya pada Aslan.

"Love you, my favourite husband."

"Love you more, my universe."

Aslan menatap wajah jelita Ersana. Wajah ini tidak akan dia bosan untuk melihatnya. Wajah ini juga akan dia cintai sampailah dia hembus nafasnya yang terakhir.

"She is beautiful and more than beautiful; she is surprising. Darkness in her abounds, and all that she inspires is nocturnal and profound. Her eyes are two caverns where mystery dimly glistens, and like a lightning flash, her glance illuminates: it is an explosion in the dark."

- Charles Baudelaire, The Desire to Paint.

He loves his woman very much. No matter how big Ersana's mistakes are, He Zeeq Hael Aslan will accept all Ersana's shortcomings and advantages.

Maka, berakhirlah kisah ringkas diantara Ersana Tanisha dan Zeeq Hael Aslan. Begitu banyak rintangan dan cabaran yang mereka hadapi sewaktu di alam perkahwinan, kepercayaan dimungkiri, nyawa orang tersayang di tarik.

Kadang-kadang tanda cinta Allah terhadap seseorang, Allah akan biarkan hatinya hancur berkali-kali sampai dia rasa tak ada lagi harapan di dunia ini. Dan itu buat dia punya harapan pada Allah sahaja. Itulah yang Ersana alami. Apabila harapannya hanya pada Allah, Allah kembalikan ciptaan-Nya yang paling dia sayang iaitu suaminya.



















































KEDUA mataku dibuka apabila terasa ada tangan kecil yang menyentuh wajah aku saat ini. Alis kening aku berkerut melihat ada bayi perempuan bersama dengan ayahnya yang sedang memandang aku bersama dengan senyuman. Sepertinya mereka menunggu aku bangun dari tidur.

Kantuk aku masih tersisa akibat semalam. Semalam anak perempuan aku ini, Eshaal Ashfi merengek pukul dua pagi. Nasib baiklah ada Aslan yang pelawakan dirinya untuk membantu.

"Morning Umi," rambut aku yang serabai itu dapat aku rasa tangan kasar Aslan memyelit rambut aku di belakang telinga.

"Morning," dengan suara yang masih serak itu aku membalas. Aku dekatkan jarak aku dengan mereka kemudian aku peluk Eshaal. Aku mengambil tangan pendek Eshaal untuk memeluk kepala aku.

"Mengantuk lagi ke?" Aslan menyoal.

"Sikit," mana taknya kalau semalam dia tidur pukul satu kerana Eshaal tidak lelap. Akhir-akhir ni Eshaal memang susah nak tidur awal sebab tengah hari tadi dia sudah banyak tidur.

"Tak pergi kerja ke?" Aku menyoal. Selalunya waktu-waktu ni Aslan sedang bersiap sedia mahu pergi berkerja. Tetapi bila melihat ke pakaiannya harini, masih pakaian santai.

"Tak. Cuti harini. Aku nak bawa kau dengan girl pergi makan angin," mendengar rancangannya harini, aku mengangguk. Boleh juga tu. Lagipun kami sudah lama tidak keluar bertiga. Kami masing-masing sibuk.

"Okey, boleh-boleh."

"Girl, nak pergi makan angin tak?" Aku menyoal dia yang sedang bermain mainan. Apabila dengar aku menyoal, dia angkat kepala kemudian mengangguk kecil. Aku melepaskan tawa kecil melihat sikapnya itu. "Comelnyaa." Aku cium pipi bulatnya geram.

Aku mendekati Aslan yang jadi pemerhati perbualan Aku dengan Eshaal sebentar tadi. Dekati saja dia, aku peluk lehernya. Aku juga rindukan Aslan. Dia agak sibuk akhir-akhir ni dengan kerja.

"Hael, awak ada berkenan dekat mana-mana perempuan dekat cyrux ke?" Aku menyoal. Bukan mahu cari gaduh cuma mahu tahu. Kerana sejak melahirkan, dia sibuk menjaga Eshaal. Kadang-kadang dia tak sempat pun nak melayani Aslan seperti dulu.

Mendengar soalan aku, Hael menggeleng.

"Ye ke? Awak janganlah ragu-ragu nak bagitahu. Lagipun akhir-akhir ni saya dah kurang layan awak macam dulu. Saya pun dah tak cantik macam dulu."

"Cakap betul-betul. Awak masih cintakan saya Hael?" Dalam aku menyoal, dadaku berdegup kencang menunggu jawapannya. Aku takut jawapan apa yang akan dia beri.

"Darling, I think we both already know that I can't stop loving you. Because in my every life, I am yours." Aslan mengambil tangan aku dan mencium telapak tangan aku. Dia tahu yang aku sedang overthink tentang hubungan kami.

"In every lifetime, I will look for you, darling. I only have one life and I wanna live it with you ni matter what." pinggang aku pula dia tarik merapat ke arahnya. Dia tahu cara untuk tenangkan aku yang sedang memikirkan hubungan kami. Bukan apa, aku sendiri pun perasan yang aku kini tidak cantik macam dulu.

"Saya tak cantik kan?"

"Tell me if I don't give you enough love and let me love you as much as possible." Aslan, dia memeluk aku kemas. Aku sandarkan kepalaku di dadanya.

"Then hug me. Until I smell like your soulmate."

"You already my soulmate, darling."

Bfr orang tanya, i bagitahu awal-awal ya.

Aslan dan Ersana hilang ingatan.

Arzene, kembar Aslan.

Ayaz, cousin Aslan.

Ashira dan Alcazar, mak sedara dan bapa sedara Aslan. Tapi diaorang anggap Aslan as anak mereka.

Dr. Ris, perempuan.

thankyou.
















































Hi loves.

pada awal i decide untuk sambung chap broken trust, i hanya fikir nak completed kan secepat-cepatnya cause i know my readers dah tunggu lama untuk story ni complete.

but rn, i rasa sedih pula.

after this, i will miss u guys a lot and ofcourse i will definietly miss my ersanaaslan. i akui story ni tak adalah best mana pun. biasa-biasa je. tiada yang istimewa. tapi i really love them :((

jangan lupakan Arsene tau. Aslan and Ersana juga. Sebagai balasan, i pun takkan lupakan korang.

thank you for staying from the prologue to the epilogue and finally this column. i love you guys, my loves a lot.

I appreciate all of you who vote and comment on each chapter. I also appreciate the silent readers who read my story.

I'm sorry if it doesn't meet your expectations.

I am still a new writer. I still have a lot to learn. all grammar and word mistakes I use, you can correct. I will accept the remark.

Segala kritikan atau pujian tentang karya ini, boleh datang dm di instagram saya, atau mana-mana platform yang anda mahu.

instagram; starlenenyx
tiktok; s.starlenenyx

thank you, loves.

with loves, starlenenyx.

Continuer la Lecture

Vous Aimerez Aussi

396K 14K 80
1๐“ผ๐“ฝ ๐“ผ๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ๐“ซ๐”‚ ๐“ฏ๐“ต๐“ธ๐“ต๐“ฎ๐“ผ๐”‚๐“ช ๐€๐‹๐„๐„๐’๐€ ๐™๐”๐‹๐€๐ˆ๐Š๐‡๐€ Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
934K 30.3K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
158K 10.2K 32
Adam Hirdy | Azalea
5.6M 302K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...