Broken Trust

By starlenenyx

147K 7.7K 335

๐–ค BROKEN SERIES BOOK 1 โŠนโ™ก start : 02072023 end : 07022024 โš ๏ธclichรจ More

๐–ค Broken Series โŠนโ™ก
PROLOGUE
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
EPILOGUE

Bab 36

1.3K 80 5
By starlenenyx







































hi. betul ke dah tamat?
























































tak tahu.
















































































































































EIRAN menghembus nafas dalam. Saat melihat seorang jejaka yang sudah koma berbulan-bulan dan sekarang, lelaki itu sudah pun bangun dari koma. Pandangan mata lelaki itu dingin. Tiada perasaan yang ditunjukkan.

Hanya wajah mendatar yang ditayangkan.

"Who are you?"  Suasana yang sudah sedia dingin itu bertambah dingin apabila Ayaz dan Eiran mendapat soalan tersebut dari Aslan. Badan mereka langsung mengeras. Terkedu.

Ris yang turut ada di situ, mula melakukan kerjanya sebagai doktor. "Hi sir, ingat tak nama penuh?" Ris menyoal. Matanya melihat Aslan. Mahu melihat jawapan Aslan dan mahu memastikan apa sebenarnya yang terjadi pada keadaan Aslan sekarang ni.

Mendengar soalan dari doktor perempuan itu, kepalanya terasa sakit saat dia memaksa untuk ingat namanya. "Apa nama aku?"

"Okay sir, next question. Tell me, apa yang sir ingat."

Aslan mencuba sekali lagi. Dan sakit di kepalanya makin berkali ganda rasanya. Aslan pegang kepalanya. Dahinya berpeluh.

"It's okay sir. Jangan paksa diri." Ris pantas menghalang apabila melihat pesakitnya mula merasakan sakit. Dia tidak mahu memaksa pesakit untuk ingat semula ingatan lama.

Ris pusing badannya menghadap Eiran dan Ayaz. Matanya mula memberi isyarat untuk ikut keluar bersamanya. Ada sesuatu yang mereka perlu bincangkan.

"Macam mana?"

"Macam yang you sendiri tengok. He lost his memory," maklum Ris. Melihat sikap Aslan tadi, sudah jelas yang Aslan kehilangan semua ingatannya termasuk ingatan zaman kanak-kanak.

"Untuk sekarang, jangan paksa dia untuk ingat semua ingatan sekali gus. Cerita kat dia sikit-sikit," pesan Ris tegas. Eiran dan Ayaz mengangguk faham dengan ucapan Ris.

"Bila dia boleh keluar?" Eiran menyoal. Sudah lama Aslan berada di hospital. Lelaki itu pasti muak dengan bau hospital.

"Esok atau lusa dah boleh. Tengok dulu. Nanti kalau dah boleh, I bagitahu."

Mereka berdua mengangguk serentak. Tak lama selepas itu, Ris meninggalkan mereka di dalam wad tersebut bersama Aslan. "I ask you. Who are you?" Sekali lagi Aslan menyoal mereka dengan soalan yang sama.

"Kawan kau. Aku, Ayaz." Ayaz mula perkenalkan dirinya. Kemudian, jari telunjuknya beralih tunjuk ke arah Eiran. "Ni pula, Eiran."

Aslan memandang mereka atas bawah. Raut wajah Aslan masih lagi mendatar. Langsung tidak memberi reaksi apa-apa saat Ayaz memperkenalkan dirinya.

"Nama kau, Zeeq Hael Aslan."

Masih diam. Dan itu mengundang suasana canggung di antara mereka. Ayaz mengeluh perlahan. Aslan tetap Aslan. Hilang ingatan atau tak, dingin tetap ada.

Eiran sudah pun berbaring di atas sofa setelah melihat reaksi Aslan. Lelaki itu sudah pun menutup kedua matanya. Ayaz menggeleng perlahan. Itu pun sama je. Dua kali lima je perangai.

"Kau nak air?" Ayaz menyoal. Dah lama dia koma, selalunya pesakit yang baru bangun dari koma minta air.

Langsung tidak menjawab, Aslan kembali berbaring. Aslan berbaring membelakangi Ayaz yang berdiri di sebelahnya. Ayaz melepaskan nafasnya kesal. Cuba menahan sabar. Memang sama je perangai sebelum hilang ingatan.

Tidak hiraukan Aslan lagi, Ayaz duduk dan sandarkan badannya di kerusi. Dia mula pejam mata. Mengantuk. Semalam dia dipaksa oleh Eiran supaya berkerja untuk mencari Ersana.

ASLAN tersedar dari tidurnya saat terasa ada usapan di bahagian rahang tajamnya. Dahinya berkerut hebat saat melihat ada seorang wanita asing di hadapannya. Pipi gebu wanita itu basah dengan air mata yang makin lama, makin lebat.

Bibirnya seolah-olah terkunci dengan sendiri tanpa dipinta. Dia tidak tahu mahu bereaksi macam mana. Raut wajah dan gerak geri wanita itu tidak asing di matanya.

Seperti mereka sudah kenal sebelum ini. Tapi siapa? Apa hubungan mereka? Dia sendiri pun tidak tahu.

"Hael," suara anggunnya menyebut sebaris nama.

Dahi Aslan bertambah berkerut dan bahagian tepi kepalanya berganda sakitnya.

"Hael, kenapa awak tinggal saya?"  Wanita asing itu menyoal Aslan. Dia mula menyentuh rahang Aslan sekali lagi. Mahu saja dia menepis tangan halus itu tetapi, lain pula reaksi tubuhnya.

Dia tidak mampu mengangkat tangannya dan menepis tangan tersebut. Walaupun dia mahu menepis tangan halus itu, dia tidak pula membenci sentuhan wanita itu.

Aslan membiarkan tangan halus itu menyentuh wajahnya sampailah dia tersedar saat dikejut oleh lelaki yang mengakui dirinya sebagai 'kawan'

Rupanya itu semua mimpi. Malah wanita itu juga sebahagian dari mimpinya. Tapi mengapa dia terasa kesal apabila wanita itu hanya mimpinya. Separuh hatinya mahu wanita itu bukanlah mimpi. Tetapi realiti.

Aslan kembali ke realiti apabila Ayaz menepuk bahunya. Badannya agak tersentak menerima tepukan bahu dari Ayaz.

"Kau okey tak ni?" Ayaz menyoal risau. Mana tak risaunya dia dari tadi dahi Aslan berkerut dan berpeluh tadi.

"Pening." Aslan bersuara sekali dengan membalas pertanyaan Ayaz.

STETHOSCOPE  disimpan dalam beg selepas memeriksa keadaan Aslan.

"Tak ada yang serius pun. Dia mengalami gangguan ingatan. Benda ni, I tak boleh buat apa-apa. Benda ni perkara biasa untuk pesakit yang hilang ingatan," terangnya. Ris memandang Aslan.

"Banyakkan berehat, jangan buat kerja berat and jangan paksa kepala tu untuk ingat. Slow-slow." Ris memesan tegas. Hilang ingatan atau tidak, jika namanya Aslan keras kepala itu memang ada.

Aslan tidak mengangguk atau menggeleng hanya senyap. Fikirannya masih bercampur aduk dengan mimpinya yang tadi. Pening di kepala sudah pun hilang dari tadi.

Persoalannya,

Siapa wanita itu sebenarnya?

Munculnya Eiran yang entah dari mana mengurangkan rasa sepi di dalam wad tersebut. Wajah tampan Eiran saat itu, agak cemas. Eiran mengajak Ayaz bercakap sesuatu agak jauh darinya.

Dia juga tidak tahu apa yang mereka bincangkan. Raut wajahnya serius selama perbincangan itu bermula.

"Asal?"

"Arzene. Polis dah jumpa. Tapi dia dah tak ada. Mengikut siasatan polis, punca kematian bunuh diri," terkedu Ayaz mendengar ucapan Eiran. Bunuh diri? Dia sendiri pun tidak sangka sampai begitu sekali tindakan Arzene.

"Kau bagitahu apa je dekat dia?" Eiran menyoal. Pandangan mata Aslan yang tertumpu pada mereka, diabaikan.

"Nama dia, and sikit-sikit pasal family." Eiran mengangguk faham. Hanya itu usaha yang mereka boleh buat saat ini. Seperti yang Ris cakap tadi, tidak boleh terlalu memaksa ingatan Aslan untuk terus ingat sekali gus.

"Kau okey tak ni?" Ayaz menyoal. Dari tadi dia melihat raut wajah Eiran lain.

"Ada masalah sikit. Tapi tak apa, aku handle sendiri nanti."

Ayaz mengangguk. Kalau Eiran tidak mahu apa 'masalah' seperti yang dia katakan, tidak mengapa. Dia juga tidak akan memaksa. "Any help, just tell me."  Eiran mengangguk.

tak lah, gurau je. kisah kita masih panjang.

Continue Reading

You'll Also Like

609K 23.6K 56
UNEDITED VERSION | NEW VERSION WILL BE COMING SOON [ส€.ษช sแด‡ส€ษชแด‡s แด แดสŸ 1] โ˜พ๏ธŽ๐“๐ž๐ง๐ ๐ค๐ฎ ๐‘๐š๐ฒ๐ฒ๐š๐ง ๐ˆ๐ฌ๐ค๐š๐ง๐๐š๐ซ <> ๐‡๐ฎ๐ฆ๐š๐ข๐ซ๐š ๐€๐ซ๐ž๐ž๐ง๐šโ˜ฝ๏ธŽ H...
549K 19.5K 41
2 0 2 0 [KARYA 2] Adrian Alexnder ร— Haura Raissa T A M A T Know as 'Dark World' *Abaikan typo/grammar #Ditulis ketika newbie TUAN ADRIAN ALEXNDER seb...
301K 11.8K 65
[The E's Family vol.2] Bodoh? Memang itu yang Clarissa gelar dirinya sehingga hari ini. Lima tahun lalu.. "Ok! Saya bayar.." -Clarissa Haura- Tatka...
361K 22.9K 64
๐๐ฎ๐ซ๐ž๐ž๐ง ๐‘๐š๐ฎ๐๐ก๐š๐ก | ๐Œ๐ฎ๐ก๐š๐ฆ๐ฆ๐š๐ ๐™๐š๐ฒ๐ซ๐š๐ง Percaya? Percayakah dia pada namanya cinta. Setelah cinta yang bertahun-tahun lamanya dip...