H | ππŽπ“πˆπ‚π„

By leimonadd

205K 27K 5.4K

ALPHABET SERIES: N for NOTICE 4# Perlu ke aku dapatkan perhatian si dia? hiatus | December20 More

N1
N2
N3
N4
N5
N6
N7
N8
N9
N10
N11
N12
N13
N14
N15
N16
N17
N18
N19
N20
N21
N22
N23
N24
N25
N26
N27
N28
N29
N30
N31
N32
N33
N34
N35
N36
N37
N38
N39
N40
N41
N42
N43
N44
N45
N46
N47
N48
N49
N50
N51
N52
N53
N54
N55
N56
N57
N58
N59
N60
N61
N62
N63
N64
N65
N66
N67
N68
N69
N70
N71
N72
N73
N74
N75
N76
N77
N78
N79
N80
N81
N82
N83
N84
N85
N86
N87
N88
N89
N90
N91
N92
N93
N94
N96
N97

N95

779 113 12
By leimonadd

BARANG-BARANG yang sedikit berselerak di atas meja, Wareesa kutip dan masukkan satu per satu ke dalam beg sandangnya. Sesekali mata mengerling jam di pergelangan tangan. Takut terlepas waktu.

Oh! Hari ini dia punya temu janji makan tengah hari bersama Waseem. Sejak Waseem dah berada di tahun akhir pengajian, jarang mereka dapat luangkan masa bersama. Lelaki itu acap kali sibuk dengan kerja-kerjanya dan kadang, dengan program-program yang diajurkan pihak universiti. Tak campur lagi dengan part-time job lelaki itu.

Mengingatkan masa-masa yang akan diluangkan bersama nanti, bibir Wareesa auto mengukir senyuman manis sendiri. Teruja! Gembira!

Laju tangan bergerak, jadikan cepat sahaja meja kembali bersih dan kosong tanpa sebarang barang.

Beg disangkut pada bahu. Fail dan buku-buku lebihan dipeluk rapat ke dada. Botol air diambil dan kerusi ditolak. Baru nak melangkah pergi, laluannya terhalang dengan kehadiran Emir tiba-tiba. Hilang langsung senyuman Wareesa. Dahi pun dah berkerut.

"Hai, Reesa." Ramah Emir menyapa dalam bentuk bisikan. Di perpustakaan tak boleh tinggikan suara walaupun keterujaannya dapat  jumpa Wareesa ingin lakukan itu.

Rasa tidak selesa mula datang menyapa. Dan ia jelas terpancar di wajah Wareesa. Memang langsung berubah air mukanya. Emir perasan itu, tapi dia lebih memilih untuk abaikan sahaja, Asalkan dia dapat jumpa dan berbual panjang dengan gadis yang diminatinya.

Tak mahu melayan, Wareesa langsung angkat kaki mahu beredar dari situ. Namun langkahnya mati sekali lagi dihalang oleh Emir. Tegak lelaki itu berdiri di hadapan Wareesa bersama senyum menempel di bibir. Tiada langsung riak bersalah di wajah.

Menyampah Wareesa jadinya! Pelipis diurut perlahan. Tiba-tiba pening kepala nak kena menghadap lelaki yang seorang ini. Kenapa lah hari ini nak muncul tiba-tiba begini.

Wareesa ambil langkah sekali lagi, namun dihalang sekali lagi. Mula lah mata mencerlung tajam memandang Emir. Makin tajam bila nampak senyum lelaki itu makin melebar. Gila ke dia ni? Tak nampak ke orang tengah geram? Boleh pula senyum makin lebar!

"Boleh pergi sana tak? Dan jangan ganggu aku lagi!" Tertahan-tahan suara Wareesa. Kira baik juga cara dia bercakap sekarang ini. Kalau tak sopan, mungkin jeritan yang keluar daripada mulut. Tak mustahil bila dah geram sangat.

Emir peluk tubuh sebelum dia berganjak sedikit ke tepi, memberi laluan untuk Wareesa pergi. Mudah dia lakukan bila keinginan mahu dengar suara Wareesa tercapai.

Menjeling Emir, Wareesa mula atur langkah. Sedikit laju kerana ingin buru-buru lari daripada Emir. Namun, lain pula yang jadi bila Emir rapat mengekorinya. Sampai Wareesa rasa bahu mereka sedikit bersentuhan. 

Geram! Wareesa langsung tolak Emir jauh. Kemudian, langkah besar diambil untuk melarikan diri. Sesekali menoleh ke belakang dan sumpah Wareesa terkejut bila lihat Emir masih mengekori.

"Ish! Apa masalah dia ni?" Bentak Wareesa, geram. Langkah makin laju bila dia keluar daripada perpustakaan.

Sedang dia berlari anak, lengannya direntap kasar. Habis berterabur buku-buku dan fail yang dipegang. Botol juga dah bergolek jauh dari tempatnya. 

"Ish! Kenapa ni?!" Naik terus oktaf suara Wareesa memarahi Emir. 

Terima marah Wareesa, Emir laju angkat dua tangan ke atas, isyarat mengalah. Senyum sedikit bila nampak Wareesa menjelingnya tajam.

"Menyusahkan!" Meluncur laju perkataan itu seraya badan tunduk mahu kutip barang-barangnya yang dah berselerakan di atas lantai. Jam tangan dikerling! Sah dia akan terlewat. Dan semua itu kerana lelaki kurang siuman di hadapan ini.

"Mari abang tolong." Emir ikut menunduk, ingin membantu namun cepat dihalang oleh Wareesa.

"Tak payah! Kalau kau tak ganggu aku, tak jadi lah semua ni!" Geram Wareesa masih belum habis. 

Laju tangan mengutip barang-barang. Tak lut langsung larangannya kepada Emir. Lelaki itu tanpa kata ikut sama membantu. Bila selesai, elok barang-barang Wareesa diserahkan semula. Tak mahu bersikap baik terhadap Emir, diambil barang-barag itu kasar.

"Jangan ganggu aku boleh tak? Kita takde apa-apa urusan pun!" 

Emir senyum sahaja. Wareesa yang ingin melangkah pergi kembali ditahan. Beg Wareesa ditarik namun pegangannya terlepas bila Wareesa merentap kuat. Sekali lagi, tangan diangkat tanda mengalah.

Garang sungguh! Tapi comel!

"Siapa kata Reesa takde apa-apa urusan dengan abang?" Emir bertanya. Masih dengan senyuman menempel di bibir. Tidak terkesan sama sekali dengan marah yang ditunjukkan Wareesa tanpa henti.

Atas bawah, atas bawah bola mata Wareesa bergerak. Menghakimi Emir tanpa seindung.

"Aku tak kenal kau dan kau pun tak kenal aku." Tempelak Wareesa laju.

"Sebab tu kita ada urusan. Abang nak kenal dengan Reesa boleh?" Pinta Emir baik-baik.

"Aku tak nak kenal kau. Titik!" Jelas penolakan daripada Wareesa.

Emir dah mula rasa jelek dengan penolakan Wareesa. Senyum masih ada, namun tidak manis lag seperti tadi. Jelas sinis sambil tangan meraup rambutnya ke belakang. Cuba cari titik sabar dalam diam.

Wareesa jeling Emir bila lelaki itu hanya diam tanpa kata. Kaki terus diankat. Mahu beredar daripada situ namun sekali lagi lengannya direntap. Mujur kali ini barang-barangnaya tidak jatuh bertaburan seperti tadi lagi.

"Ish!" Wareesa cuba merentap pegangan Emir tapi gagal. Erat tangan kekar itu memegang lengannya. Sampai Wareesa berdesis kesakitan sendiri.

"Lepas lah!" 

"Kenapa Reesa sombong sangat dengan abang ni? Hmm?" Emir bertnya. Geram tapi cuba untuk terlihat tenang di luaran. Tanpa sedar, air wajahnya dah berubah. Sedikit menggerunkan.

"Ish! Lepas lah!" Wareesa dah mula dihambat rasa takut dan risau. Gugup rasa hati lihat wajah Emir. Jelas urat-urat muncul di dahi lelaki itu.

Dia ni dah kenapa? Gila ke?

"Abang tak faham. Abang cakap elok-elok dengan Reesa. Dari tadi lagi. Kenapa Reesa kasar sangat dengan abang ni?" Emir buat tak endah dengan kata-kata Wareesa. Rontaan Wareesa ditepis dengan mudah. Dieratkan lagi pegangannya di lengan kecil Wareesa.

Wareesa betul-betul takut sekarang ini. Mana orang ramai? Kenapa tiada seorang pun yang lalu di kawasan ini sekarang?

"Kau ni kenapa? Lepaskan aku lah!" Wareesa masih meronta. Suara dah naik seoktaf, berharap suaranya sampai ke dalam perpustakaan. Sungguh dia ketakutan sekarang ini. 

Emir senyum. Kepala menggeleng. Kedua-dua lengan Wareesa kini dicengkam, sekali gus menghentikan Wareesa yang bergerak mahu melepaskan diri. Wajah yang merah padam itu ditilik tanpa lepas.

"Reesa cantik. Abang tahu ramai dah try Reesa. Kenapa abang tak boleh try juga? Reesa bagi abang peluang. Abang bagi yang lebih baik daripada dorang semua." 

Nak menangis Wareesa. Sungguh dia ketakutan dan kesakitan. Nak bergerak memang tak boleh langsung. Elok dikunci oleh Emir.

"Kau merepek apa ni? Lepas lah!" Wareesa tak mengalah. 

Emir gelak sinis. Geram dengan kepuraan Wareesa. Tak peduli akan apa yang dirasai Wareesa, terus Wareesa ditolak rapat ke dinding. Makin Wareesa bergelut, makin Emir menekan Wareesa rapat ke dinding. Cengkaman di lengan Wareesa pun makin kuat.

"Sakit lah! Lepaskan ak--- mmmph!" Mulut Wareesa ditekup Emir. Buat butir kata Wareesa langsung tidak jelas.

Memang tak boleh tahan. Air mata Wareesa dah merembes keluar. Pun mata tidak meminta belas, bahkan makin tajam mencerlung kepada Emir. 

Emir pandang dua mata cantik Wareesa. Entah kenapa rasa teruja merajai hati bila lihat mata cantik itu berair. Lepaskan tekupan, tangannya naik mahu menyeka air mata Wareesa. Tapi langsung gagal bila laju kepala Wareesa menoleh. Jelas menolak sekali lagi.

Melihatkan itu, Emir lepaskan tawa kecil. Sinis.

Tangan bertukar arah. Kali ini ke pipi Wareesa. Elok dia mengelus lembut pipi mulus Wareesa. Dan sungguh, getaran hebat dirasai pada hati. Menghantar rasa elektrk ke seluruh badan.

Mata Wareesa terpejam. Badan dah menggigil hebat. Dalam kepala, memang wajah Waseem sahaja yang berlegar. 

"Sayang, bagi abang peluang. Abang bagi yang terbaik." Bisikan Emir kedengaran jelas di telinga Wareesa. Nafas hangat Emir yang jelas terasa buat tubuh Wareesa makin bergetar ketakutan.

Tuhan! Wareesa rasa jijik dengan diri sendiri. Dia tak mahu terus berkeadaan begini. Maruahnya sebagai seorang isteri Waseem Ahda sedang dicalar hebat oleh Emir.

Kumpul kekuatan, lutut Wareesa angkat tinggi dan laju. Pejam mata dan terus dia menendang tepat di kelangkang Emir. 

"Ack!" Bersama erangan sakit itu, cengkaman Emir terlepas. Terduduk lelaki itu menahan perit bila kelangkangnya dilutut dan ditendang Wareesa.

Terlepas sahaja, Wareesa terus larikan diri. Lutut yang lembik dek ketakutan yang menguasai buat sesekali dia terjatuh sendiri. Tapi, Wareesa tak berhenti. Cepat dia bangun dan larian diteruskan lagi. Tak peduli dengan erangan Emir yang memanggilnya berkali-kali.

"Reesa!" Emir menjerit. Cuba dia mengejar Wareesa namun gagal! Pedih dan sakit belum lagi hilang.

Lihat Wareesa yang dah hilang daripada pandangan buat Emir menumbuk lantai. Geram!

"Sial punya perempuan!" Bentaknya geram. Dia perlu lakukan sesuatu! Wareesa perlu diajar!

*Okey jom! Mari lah bersama teruskan perjuangan habiskan cerita ni cepat² 🤣🤣🤣

Continue Reading

You'll Also Like

35K 2K 16
𝓐𝓻π“ͺ𝓡𝔂𝓷 𝓀𝓢π“ͺ𝓲𝓻π“ͺ ~ 𝓑𝓲𝔃𝓺𝓲 𝓕𝓲𝓻π“ͺ𝓼𝓱 A little sweet moment between them. ps:-maaf sekiranya ada banyak kesalahan tatabahasa <3
51.1K 3.5K 78
"Aku sayang Eshal sehingga hujung nyawa. Tapi, aku sayang kau buat selamanya" FAREL GIBRAN "The mark of a true crush... is that you fall in love firs...
3.7M 231K 62
[Highest Ranking #1 in Teen Fiction] " I do not belong to you, or to anyone else. I will talk to whomever I want, whenever I want." Bella menjeling...
1.8K 28 8
*blπŸ”ž* [sex18+] β€’Ziyan atau di panggil Zin adalah seorang pelajar baru di kolej Vokasional Twilight/VT. β€’Zin mempunyai kawan barunya iaitu Nazi dan M...