SAYF MALEEQ ||©

laurentjoon द्वारा

575K 24K 1.5K

[my first mafia malay story, hehe] Jasmine Nazia Caden Gilbert One of the purest love story I've ever writt... अधिक

Prolog- We First Met
1- Introducing
2- "Bring Her to Me"
3- Meeting Again
4- Jalan Kaki
5- Boots
6- Something Happened?
7- Laptop
8- Russian's Family
9- Family Lunch, Called Him
10- The Dinner
11- Aiskrim Coklat
12- Dare Has Been Done
13- "Jangan Pergi"
14- Aidan Thinking About Future
15- Wish and Question
16- Maggi
17- Encik Suami Beku
18- Brother-Sister Bonding
19- Laksa Penang Aidan Hakimi
20- Physical Touch
21- Weekend
22- Kasyaf Khalid
23- Kemunculan
24- Nice Target
25- Energy Charger
26- The Sudden Attack
27- Proud Husband
28- Burned
29- First Time For Both
30- Kebenaran
31- Любовь (love)
32- "Please Do Not Get Hurt"
33- Risau
34- The Devil Inside
35- Sejarah Rumah Agam
36- Picture & Letter
37- Penjelasan
38- Deja Vu
39- Candlelight Lunch
40- New Heartbeat
41- Way To Love
42- Twin Ultrasound
43- Kisah Silam
44- The Love Pendant
45- "It Was Nice While It Last"
46- Kehilangan
47- "But I Love You So..."
48- The Truth Told
49- Short-Term Memory Loss
50- Cip Rahsia
51- Kian Terungkap
52- Scars
53- Nilai Sentimental
54- Backstabber
55- Breaking His Own Rule
56- Plan
57- Pagi Yang Indah
58- Rusia's Castle
59- Hedeon Helge
60- Mommy & Daddy
61- Heated Argument
62- Cinta Tiga Segi
63- Belle
64- Bad Thing Happened
65- Beasts
66- The War Has Begun
67- "Im Sorry"
68- Killed
70- Epilog
Special Part
Jasmina Nazira's Untold Letter
sneak peek
ALTERNATE ENDING

69- The Very Last Kiss (finale)

9.4K 295 62
laurentjoon द्वारा

DARIPADA tadi Caden lah yang paling terkesan dengan pemergian Jasmine. Ya, Jasmine di sahkan meninggal tepat pada jam 1700 petang akibat kehilangan begitu banyak darah setelah selesai melakukan pembedahan untuk menyelamatkan salah seorang daripada bayi mereka.

Seorang daripada kembar yang dikandung, allahamdulillah dengan izin Allah S.W.T sempat dilahirkan secara pembedahan. Tetapi, bayi itu merupakan bayi pramatang yang masih berumur tak sampai 7 bulan pun. Jadi, peluang untuk si bayi meneruskan hidup adalah sangat tipis dan sekarang dia sedang ditahan di wad untuk penjagaan rapi oleh setiap doktor pakar yang sudah ditempah khas oleh Caden sendiri.

He doesn't want his wife to stop loving him, therefore he fulfilled her last wish. Saving one of their children rather than the mother, herself.

Keputusan yang dibuat amat lah berat. Berkali-kali dia melakukan solat sunat istikharah. Namun, itu lah jawapannya. Jawapannya adalah sama sebagai mana dengan amanah isterinya. Jadi, dia akur. Dia akur dengan segalanya. Dia akur dengan takdir Allah.

Dia bukan lagi Caden Gilbert yang dulu. Di masa kematian seluruh ahli keluarganya, dia kejam. Dia berubah menjadi syaitan tak berperasaan.

Kini, dia Sayf Maleeq. Lelaki yang akan mencuba menerima takdir yang bidadarinya sudah tiada lagi di dunia. Bidadarinya sedang menunggunya di syurga.

Dia duduk terluku tepat di samping jenazah Jasmine yang sudah berbalut kapan itu. Matanya merenung wajah jenazah yang dilitupi kain kapan yang masih sedikit terbuka itu. Mukanya tiada berperasaan. Air matanya masih lagi tidak berhenti mengalir.

Dia mungkiri janji dia dengan Jasmine yang satu ini.

"Nanti kalau saya dah pergi, saya tak nak tengok setitik pun air mata jatuh daripada mata hijau awak yang cantik ni. Janji tau dengan saya?".

"Nonsense. You will never leave me, Nazia".

"Janji la...".

"Okay, okay. I promise".

Tatkala semua orang sedang mengalunkan bacaan Yasin, Caden hanya duduk berdiam diri di samping jenazah isterinya. Ya, dia terlalu terkesan. Sebanyak mana pun dia mencuba untuk menerima takdir, tidak semudah dan secepat itu.

Di sisi lain pula, terlihat jelas Melvin dan Alex yang sedang berdiri agak jauh dengan kawasan orang-orang yang membaca Yasin itu. Namun, masih jelas penglihatan mereka terhadap Caden yang kepalanya berbalut secara keseluruhan itu. Tampak tidak bermaya sahaja.

"Aku tak pernah tengok dia menangis sampai macam tu sekali, Vin". Alex mulai bersuara. Air matanya juga dilap.

"She was and will always be his first love. His lover. His angel. His sweetheart. Aku kenal dia. Dia sangat sayangkan Jasmine. Hence, it will take a little more time for him to recover". Jelas Melvin yang faham sangat dengan perangai 'kembarnya' itu.

"Aku sedih la, wey. Ingat lagi waktu-waktu first time kita jumpa Jasmine. Kita 'culik' dia. Korang ingat tak lagi?". Muncul Lee pula di sisi mereka.

"Ingat la. Lepastu, kau pergi ketuk kepala dia. Then, kena marah dengan Gil lepastu kau kena jemur tengah panas". Alex cuba untuk bercerita kembali kisah pertama kali mereka berinteraksi bersama Jasmine. Dia cuba untuk menahan sebak.

Baru sahaja beberapa jam arwah pergi meninggalkan mereka, rasa rindu sudah mulai menerawang di hati.

Pemergian arwah sama seperti pemergian Aidan. Pemergian yang bakal dirindui oleh semua orang yang mengenali mereka.

Perkenalan mereka tak sepanjang perkenalan seperti orang lain. Hanya beberapa bulan sahaja. Tetapi, peritnya kehilangan itu tetap terasa.

"Lepasni dah takde orang nak gaduh dengan aku. Suruh tukar warna dinding rumah tu". Lee tersenyum pahit sebelum menyambung lagi.

"Alisa lost her one and only girl bestfriend". Ujar Melvin.

"Alisa dah tahu ke?". Tanya mereka berdua.

"Belum. Aku tak nak bagitahu lagi sebab nanti dia akan datang terus ke Malaysia. Dia tengah demam sekarang ni". Ternyata, dia merisaui wanita itu.

"Oh...".

"Dah la, jom balik. We need to settle few more things with the hospital. Kena pergi melawat baby Caden juga". Ajak Alex.

"Jom".

"Alright, come on".

Dan mereka pun melangkah pergi menjauhi perkarangan rumah banglo milik Encik Nazman itu.

🦋

"ASSALAMUALAIKUM, bidadari saya. Saya minta maaf sebab dah gagal untuk lindungi awak". For the first time, he spoke using different pronouns. 'Saya-Awak'.

"Saya minta maaf sebab gagal jadi suami yang baik. Saya minta maaf sebab gagal selamatkan anak kita yang satu lagi. Saya minta maaf atas segalanya. Saya cintakan awak, Nazia. Sampai bila-bila pun, tempat awak sebagai bidadari di hati saya takkan terganti. Saya harap awak dapat dengar segala bait bicara saya ni. Terima kasih untuk kasih sayang yang sempat awak pinjam kan walau sekejap, Nazia. Terima kasih". Titik. Dia mengakhiri kata-katanya.

Dan buat terakhir kalinya, dia bersama-sama air mata yang masih bercucuran, dia melabuhkan bibirnya dengan penuh kelembutan ke dahi Jasmine. Dahi jenazah itu dicium dengan penuh kasih buat terakhir kalinya.

The very last kiss.

"Я люблю тебя всем сердцем (i love you with all of my heart".

Ciuman akhirnya dilepaskan dan dengan rela hati, dia menutup semula wajah jenazah di hadapannya itu dengan kain kapan. Dibantu oleh beberapa lagi orang makcik yang ada di sekitar situ.

"Sayf, mari balik. Biar babah yang hantar". Encik Nazman menepuk bahu Caden sekali. Mengajaknya untuk pulang.

Risau juga dia apabila melihat keadaan Caden yang masih lagi tidak bermaya itu. Sana-sini berbalut. Sana-sini terlihat kesan tompokan darah dan ubat luka bewarna kuning cair.

"Tak, Sayf nak bawa jenazah ke kubur". Caden enggan. Dia tetap berkeras ingin membawa jenazah ke tanah perkuburan Islam yang sudah ditetapkan.

"Sayf, kau balik lah dulu. Kau masih belum sihat lagi ni". Nazrien pula cuba untuk memujuk lelaki berusia 30 tahun itu. Payah juga ya nak makan dipujuk si lelaki ini.

"Tapi Nazia...".

"Kau balik dulu, okay? Esok kau datang melawat lagi. Aku teman kau". Tawar Nazrien. Berharap agar adik iparnya itu bersetuju. Tidak la adik sangat sebenarnya sebab mereka ini sama umur.

"Hm".

🦋

"COMEL giler anak kau, Gil. Geram pula aku tengok". Lee menggosok-gosok halus kaca yang memisahkan pelawat dan kawasan dalaman wad bayi pramatang itu.

Caden hanya tersenyum nipis memandang satu-satunya bayi nya yang kulitnya masih bewarna merah jambu itu.

Seminggu berlalu semenjak kejadian yang begitu menyayat hatinya itu. Dan sudah semestinya dia masih lagi sedang bersedih.

Minggu lepas lagi teruk. Tak nak makan. Tak nak minum. Tak nak mandi. Tak nak keluar rumah. Tak nak bercakap dengan sesiapa pun. Senang cerita, semua la tak nak.

Minggu ni pun nasib baik lah Melvin mendapat idea bernas untuk mengajak Caden melawat anaknya. Biasanya, mereka bertiga sahaja yang pergi. Alex, Lee dan Melvin. Tetapi harini, mereka berempat.

"Haah kan? Geram je aku tengok. Bila boleh keluar ni, Gil?". Alex menyoal.

"Lagi seminggu, kalau takde apa-apa komplikasi yang lain. Boleh lah korang main puas-puas dengan Mecca nanti". Dia tersenyum lagi apabila nama anaknya itu meniti di bibirnya sendiri. Matanya tidak lepas memandang ke arah si bayi.

"Mecca?". Soal mereka bertiga, keliru.

"Sayf Ayden Mecca bin Sayf Muhammad Maleeq. Itu nama panjang anak aku".

"Woaw, bapak cool! Sama macam bapak dia!". Lee menyiku-nyiku bahu Caden. Terlampau teruja setelah buat pertama kalinya mendengar nama bayi comel itu.

"Nazia yang pilih. 'Ayden' tu katanya dia pilih sebab ada bunyi yang sama dengan nama arwah Aidan. Dia pilih nama yang dekat bunyinya dengan nama arwah Aidan untuk dia sentiasa ingat yang Aidan lah yang berkorban nyawa untuk menjaga dia dahulu". Caden menerangkan.

"Kau tak kisah?". Lee bertanya. Mendapat ketukan kepala daripada Melvin.

"Aduh!".

"Apa kau tanya macam tu!?". Marah Melvin. Isu sensitif kut.

"Mana la aku tahu".

"Encik, boleh tolong diam sikit tak? Banyak bayi sedang tidur tu. Kalau rasa mulut tu tak boleh nak tutup, boleh berambus". Seorang jururawat muda bertudung tiba-tiba sahaja mendekati Lee dan menyemburnya, pedas.

"Kau ni siapa nak sound-sound aku? Ingat hospital ni bapak kau punya ke?".

"Haah, memang bapak saya punya. Kenalkan, nama saya Cik Intan Az Zahra bin Tan Sri Zahid. Tan Sri Zahid, pemilik hospital ini". Dia mengangkat tinggi-tinggi ID pekerjanya ke hadapan muka Lee.

"Kau--".

"Lee, nak gaduh, gaduh dekat luar". Pesan Melvin.

"Entah, dah la gaduh dengan perempuan. Nurse pula tu". Alex cuba menahan tawa.

"Diam ah kau!".

Caden hanya tersenyum senipis yang boleh. Cuba untuk menutup kesedihannya dengan menatap wajah si bayi.

THE END

पढ़ना जारी रखें

आपको ये भी पसंदे आएँगी

ROSES [COMPLETED] Luminous_F द्वारा

किशोर उपन्यास

18.7K 782 68
Siapa je yang tak kenal dengan roses,empat orang gadis yang cantik,kaya dan sempurna. Tetapi mereka juga terkenal dalam dunia gelap dengan gelaran 't...
670K 44.3K 62
-"I don't need a perfect one, I just need who can treat me like I'm the only one"- ---- DAYHANI Dyanah. Kata orang dia seperti...
590K 37K 48
-Jangan menganggu hartanya kalau kau tak mahu terkena racunnya- .... KAHWIN dengan kawan baik sendiri? Itu bukan jadi masalah. Tapi...
81.1K 8.1K 43
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...