SAYF MALEEQ ||©

By laurentjoon

577K 24.1K 1.5K

[my first mafia malay story, hehe] Jasmine Nazia Caden Gilbert One of the purest love story I've ever writt... More

Prolog- We First Met
1- Introducing
2- "Bring Her to Me"
3- Meeting Again
4- Jalan Kaki
5- Boots
6- Something Happened?
7- Laptop
8- Russian's Family
9- Family Lunch, Called Him
10- The Dinner
11- Aiskrim Coklat
12- Dare Has Been Done
13- "Jangan Pergi"
14- Aidan Thinking About Future
15- Wish and Question
16- Maggi
17- Encik Suami Beku
18- Brother-Sister Bonding
19- Laksa Penang Aidan Hakimi
20- Physical Touch
21- Weekend
22- Kasyaf Khalid
23- Kemunculan
24- Nice Target
25- Energy Charger
26- The Sudden Attack
27- Proud Husband
28- Burned
29- First Time For Both
30- Kebenaran
31- Любовь (love)
32- "Please Do Not Get Hurt"
33- Risau
34- The Devil Inside
35- Sejarah Rumah Agam
36- Picture & Letter
37- Penjelasan
38- Deja Vu
39- Candlelight Lunch
40- New Heartbeat
41- Way To Love
42- Twin Ultrasound
43- Kisah Silam
44- The Love Pendant
45- "It Was Nice While It Last"
46- Kehilangan
47- "But I Love You So..."
48- The Truth Told
49- Short-Term Memory Loss
51- Kian Terungkap
52- Scars
53- Nilai Sentimental
54- Backstabber
55- Breaking His Own Rule
56- Plan
57- Pagi Yang Indah
58- Rusia's Castle
59- Hedeon Helge
60- Mommy & Daddy
61- Heated Argument
62- Cinta Tiga Segi
63- Belle
64- Bad Thing Happened
65- Beasts
66- The War Has Begun
67- "Im Sorry"
68- Killed
69- The Very Last Kiss (finale)
70- Epilog
Special Part
Jasmina Nazira's Untold Letter
sneak peek
ALTERNATE ENDING

50- Cip Rahsia

6K 270 7
By laurentjoon

"NAZIA, kau nak pergi mana pagi-pagi buta ni?". Caden yang masih mamai bertanya. Tangannya naik menyapu matanya yang masih terpisat-pisat itu. Sempat juga dia mencapai jam loceng yang ada di meja lampu di sebelah tempat tidurnya.

Jam digital itu jelas menunjukkan angka 5:15 A.M.

Bukannya nak jawab soalan si suami, malahan dia sempat menjeling lelaki itu sekilas sebelum berjalan ke arah pintu. Sebelah tangannya mencibik sebuah beg kecil bewarna putih. Manakala tangan kirinya pula digunakan untuk mengusap perutnya.

Baru sahaja di nak pulas daun pintu bilik itu, terasa sebuah tangan kekar yang menahannya daripada berbuat demikian. Entah bila masa Caden boleh muncul di situ pun, tak tahu. Apa dia guna kuasa teleportasi ke?

"Sweetheart, im asking you. Where are you going? Dengan bawa beg bagai ni. Nak lari rumah ke, hm?". Tangan wanita itu ditarik lembut agar badannya dapat melekap ke badan si suami.

"Banyak tanya la awak ni. Suka hati la saya nak pergi mana pun". Kedua-dua tangan Jasmine dibentangkan ke dada bidang tidak berlapik milik Caden. Tak mahu lagi lelaki itu terus mendekat. Rasa serabut, tahu?

"Marah kan aku lagi?". Kedua pipi gebu Jasmine disentuh. Kepalanya didongakkan sedikit oleh Caden.

"Saya tak marah, cuma saya kesal sebab awak rahsiakan semua ni daripada saya. Awak rahsiakan yang penyebab kematian Jasmina ialah saya dan awak".

"Kau cakap apa ni, Nazia? Im not trying to be rude right now but she took her own life. Bukan salah kau. Bukan kau yang bunuh dia". Makin lama, makin tegas suaranya. Dia tak marah, cuma dia nak fahamkan Jasmine. Dia nak Jasmine berhenti salah kan diri dia sendiri.

"Tapi sebab apa dia bu*uh diri? Sebab kita kan? Kita terlalu sibuk dengan perasaan sendiri sampaikan kita lupa pada perasaan dia. Dia terluka, Caden. She had depression because of the rejection. Kita yang bunuh dia!". Suaranya betul-betul naik seoktaf di ayat terakhir itu.

" Sampai bila-bila pun, saya tak kan maafkan diri saya. Saya kakak yang teruk". Jasmine menundukkan kepalanya ke lantai. Jari jemarinya menarik lembut hujung fabrik tudungnya itu.

"If you don't forgive yourself, then you think I would forgive myself? I lost my family, my first love totally forgot about me and I made a girl k*ll herself. And I put all of the blame on me. I was being selfish. But you're not. Tolong jangan salahkan diri kau lagi. Aku yakin, arwah Jasmina tahu yang kau ialah kakak yang paling baik pernah dia jumpa. Dia selalu bercerita dekat aku yang dia sayangkan kau. She once said, "I don't wanna die first". Lepastu aku tanya dia kenapa. Dan dia cakap, "Cuz I will leave my twin sister all alone in this world, I don't want it". Kalau kau nak tahu, itu yang dia cerita dekat aku. Betapa dia sayangkan kau".

Panjang lebar dia menjelaskan, cuba menyakinkan Jasmine.

"Saya rindu dia... Rindu sangat-sangat. Kalau babah dan Abang Nazrien tahu, mesti dia akan salahkan saya kan?". Mata berair Jasmine memandang mata Caden. Meminta lelaki itu untuk bercakap benar.

"Then, you don't have to tell them". Tipu Caden. Sebenarnya, ada satu lagi rahsia yang tidak patut diungkapkan sekarang. Ini bukan lah masa yang sesuai. Dia tak mahu serabut kan lagi kepala otak Jasmine dengan fakta yang satu ini.

Nanti, bila dah selesai semuanya. Baru lah dia bercadang nak bagitahu.

"Dah la, jangan nangis lagi. Daripada haritu lagi nangis. Nanti nak pergi jenguk Aidan. Kau sendiri tahu yang bodyguard kau tu tak suka tengok kau menangis kan?".

Bukan arwah Aidan sahaja. Bahkan dia sendiri pun tak suka melihat Jasmine mengalirkan air mata. Lagi-lagi disebabkan oleh perkara ini. Dia, sebagai suami, rasa tak berguna kerana tak dapat nak jaga perasaan isteri sendiri.

" Lap air mata tu".

Jasmine menuruti sahaja kata Caden. Dia mennggunakan lengan sweatshirt milik Caden yang 'dicuri' daripada bilik baju seawal jam 5 pagi tadi untuk mengelap air matanya.

"Ni bukan aku punya ke?". Caden menundingkan jarinya ke arah baju bewarna coklat itu.

"Awak marah ke kalau saya pakai? Saya tengok dalam kdrama, movies english, okay je girlfriend diorang pakai baju si lelaki tu. Awak ni kenapa? Tak suka ke kalau saya sentuh baju awak? Awak tak suka kan sebab nanti bau saya melekat kat baju mahal awak ni. Yela, bau badan ibu mengandung kan, tak sedap. Bukan macam badan orang lain. Orang muda lain. Bukan macam bau perfume Dr. Anggun awak tu. Wangi je. Mesti awak tak suka se-".

Penat mendengar bebelan Jasmine yang karut itu, kedua tangan kekarnya memaut pinggang Jasmine untuk menghapuskan jarak antara bibir mereka.

Their third kiss together.

"Bising lah kau ni. Nak kena cium dulu, baru nak diam".

"Tapi betul lah kan? Sebab bau badan saya kan?".

Caden mendekatkan hidungnya ke leher berlapik tudung Jasmine. Tudung itu ditarik menggunakan tangan kanannya dan dia menggesel-gesel hidungnya di sekitar leher isterinya itu.

"Hey! Awak buat apa ni!". Jasmine dengan serta-merta menolak keras figura tinggi itu daripada terus mendekatinya.

"Your scent is my favourite scent in the world. Bau pregnant wife best la. Macam bau baby. Kita kan nak dapat dua babies, makin kuat la bau tu. Makin aku suka hidu bau badan kau". Giliran Caden pula untuk mengarut. Mengarut dia tu bukan sikit-sikit.

"Seram la awak ni! Ada pengalaman jadi creep ke?".

"Creep?". Caden menjongketkan keningnya.

"Ala, lelaki yang obses dengan perempuan tu. Contohnya, ikut dia pergi mana-mana. Ingat bau badan dia. Kenal kat mana rumah dia".

"Oh... If that's the definition, then I am a creep. Your creep". Dia mengenyitkan sebelah matanya.

🦋

"VIN? Kau buat apa kat sini?". Alex yang kebetulan ingin mencari Melvin di tingkat 2 itu melalui kawasan bilik Aidan dan dia lihat pintu bilik itu terbuka.

Dan ya, ada Melvin di dalam. Sedang duduk di birai katil bujang bercadar biru gelap itu sambil tangannya memegang sebuah frame gambar.

"Entah. Aku cuma rindukan dia". Dia menterbalikkan gambar yang menunjukkan kelima-lima daripada mereka sedang menyambut parti hari jadi ke-20 Aidan.

Aidan kelihatan sangat ceria di dalam gambar itu. Dia memakai sebuah topi harijadi dengan mukanya yang dipenuhi dengan krim kek yang bewarna coklat itu. Sangat kontra dengan kulitnya yang agak pucat itu.

Alex meneliti gambar itu dengan mukanya yang berkerut. Membuatkan Melvin yang ada di situ terkerut sekali mukanya.

'Dah kenapa dengan Alex ni?'. Soal hatinya.

"Kenapa, Lex?".

"Cuba kau buka frame. Aku rasa macam ada sesuatu dekat belakang gambar ni". Tajam betul ya mata Alex ni?

Frame gambar berona putih itu lantas dicapai kembali oleh Melvin daripada tangan Alex dan dia mulai meleraikannya satu persatu.

Tak lama selepas itu, jari jemarinya mencapai sebuah cip bewarna persis seperti warna mother board.

"Cip apa ni, Alex? Kenapa aku tak pernah tahu pun Aidan ada simpan cip ni?". Melvin menyoal, penuh dengan kekeliruan.

"Aku pun tak tahu. Budak tu banyak berahsia. Apa kata kalau kita buka?". Cadang Alex, bernas.

"Panggil semua masuk black room, kita buka kat sana". Arah Melvin. Fikirnya, ini merupakan perkara penting. Mungkinkah cip itu menyimpan seribu satu rahsia yang selama ini Aidan sembunyikan?

"Tapi, Gil tengah teman Jasmine. Emosi isteri dia tu masih tak stabil. Kau sendiri tahu apa yang dah jadi kan?".

"Betul jugak tu. Takpe, kita bertiga je. Kau pergi panggil Lee. Nanti kalau dah periksa semua benda yang ada dalam ni, baru kau panggil Gil". Arah Melvin lagi.

"Copy".

🦋

Double update for today cuz why not?

Lagipun, tinggal lagi ±3 chapters + special chapter untuk ditulis sebelum cerita ni habis. Hehe. So yeah, enjoy!

By the way, korang rasa tu cip apa erk?

Continue Reading

You'll Also Like

85.8K 3.1K 47
Arrangements married? Seawal umur 17 tahun? Hani sofeya seorang gadis yang tidak pernah bercinta,dan mempunyai angan-angan untuk berkahwin dan bercin...
3.7M 142K 74
[COMPLETED] Luth Zariel dan Arluna Aisyah. Permulaan hidup Arluna membawa dia ke sebuah dunia yang penuh dengan kejutan. Hidup dia selama ini di...
86.6K 8.4K 44
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
875K 35.2K 96
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...