SAYF MALEEQ ||©

By laurentjoon

576K 24.1K 1.5K

[my first mafia malay story, hehe] Jasmine Nazia Caden Gilbert One of the purest love story I've ever writt... More

Prolog- We First Met
1- Introducing
2- "Bring Her to Me"
3- Meeting Again
4- Jalan Kaki
5- Boots
6- Something Happened?
7- Laptop
8- Russian's Family
9- Family Lunch, Called Him
10- The Dinner
11- Aiskrim Coklat
12- Dare Has Been Done
13- "Jangan Pergi"
14- Aidan Thinking About Future
15- Wish and Question
16- Maggi
17- Encik Suami Beku
18- Brother-Sister Bonding
19- Laksa Penang Aidan Hakimi
20- Physical Touch
21- Weekend
22- Kasyaf Khalid
23- Kemunculan
24- Nice Target
25- Energy Charger
26- The Sudden Attack
27- Proud Husband
28- Burned
29- First Time For Both
31- Любовь (love)
32- "Please Do Not Get Hurt"
33- Risau
34- The Devil Inside
35- Sejarah Rumah Agam
36- Picture & Letter
37- Penjelasan
38- Deja Vu
39- Candlelight Lunch
40- New Heartbeat
41- Way To Love
42- Twin Ultrasound
43- Kisah Silam
44- The Love Pendant
45- "It Was Nice While It Last"
46- Kehilangan
47- "But I Love You So..."
48- The Truth Told
49- Short-Term Memory Loss
50- Cip Rahsia
51- Kian Terungkap
52- Scars
53- Nilai Sentimental
54- Backstabber
55- Breaking His Own Rule
56- Plan
57- Pagi Yang Indah
58- Rusia's Castle
59- Hedeon Helge
60- Mommy & Daddy
61- Heated Argument
62- Cinta Tiga Segi
63- Belle
64- Bad Thing Happened
65- Beasts
66- The War Has Begun
67- "Im Sorry"
68- Killed
69- The Very Last Kiss (finale)
70- Epilog
Special Part
Jasmina Nazira's Untold Letter
sneak peek
ALTERNATE ENDING

30- Kebenaran

8.5K 332 30
By laurentjoon

"KENAPA tengok aku macam tu?". Caden menopang kepalanya menggunakan telapak tangan kanannya. Nak saja dia gelak apabila melihat wajah isterinya yang seakan mahu melepaskan amarah itu.

"Eeeeee!". Jasmine tidak menjawab persoalannya, sebaliknya dia menarik gebar untuk menutupi seluruh wajahnya. Kedua kakinya dihentak-hentakkan ke atas katil. Sumpah, dia masih malu dengan apa yang berlaku.

"Kenapa ni, Nazia? Kau-".

Gebar dibuka kasar oleh tangan sendiri. Matanya tajam menjeling Caden. Jeling punya jeling, akhirnya matanya berair. Mulutnya membentuk huruf 'U' terbalik. Ha, sudah. Kenapa pula?

"Hey, whats wrong? Did it hurt?". Caden mulai risau. Dia risau pula yang dia telah menyakiti fizikal Jasmine.

"Aaaaa, Im not a virgin anymore". Gebar ditarik lagi. Kakinya langsung digerakkan dengan penuh agresif atas bawah, atas bawah.

Maka, terhamburlah gelak tawa Caden. Dia ingat kan apa lah tadi. Benda tu je rupanya. Itu pun nak kecoh. Dah kenapa dia ni?

Dia punya gelak tu, sampai terkeluar air mata. Ini sorang lagi, lawak sangat ke kata-kata isterinya itu? Lawak ke mendengar seorang wanita menyatakan yang dia sudah tidak perawan lagi?

"Kenapa? Kau rasa terpaksa ke, Nazia? Kalau kau rasa macam tu, aku minta maaf". Caden mula serius semula setelah dia melihat semakin lebat air mata yang mengalir di kedua pipi isterinya. Apa yang dia dah buat?

"Tak, saya tak rasa terpaksa. Tapi...". Mukanya diangkat untuk menilik muka lelaki itu. Lelaki yang telah berjaya buat dia jatuh cinta buat kali kedua. Her second love. Lelaki yang dah berjaya buat dia terasa ingin mencintai seseorang lagi. Ya, dia sudah mulai mencintai Caden Gilbert.

Tapi, Caden? Bagaimana perasaan lelaki dingin itu kepadanya? Berkemungkinan besar yang Caden masih tidak boleh melupakan kekasih lamanya. Memandangkan wanita itu diceritakan baru sahaja meninggal 2 atau 3 tahun lepas.

Ya, perkara ini tiba-tiba sahaja menganggu pemikirannya.

"Tapi apa, Nazia? Jangan buat aku risau". Tangannya naik, menyelit beberapa helai rambut Jasmine yang agak serabai itu ke belakang telinganya.

"Awak cintakan saya? Saya hanya nak kepastian, saya minta maaf".

Sungguh terpana Caden mendengar soalan yang terkeluar daripada mulut isterinya itu. Bukannya dia tiada jawapan, dia ada jawapan. Malahan disertakan dengan alasannya sekali. Tapi, ini bukan masa yang sesuai.

Melihat Caden yang terpaku itu, terus Jasmine menjauhkan diri daripada figura tinggi itu.

Gebar yang membaluti tubuhnya itu ditarik sekali. Dia turun daripada katil dan berdiri di situ. Mukanya ditundukkan.

"Macam bodoh je kan soalan saya tu? Mana mungkin semudah itu lelaki setia macam awak untuk cintai saya". Lelaki setia? Apa maksud dia?

"I don't understand even a bit of your words, Nazia? Apa yang kau cuba cakap? Lelaki setia?".

"Lupakan jela. Saya nak balik bilik saya". Belum sempat Caden bangun untuk menghalang Jasmine daripada melarikan diri, isterinya itu terlebih dahulu keluar daripada bilik utama dan masuk ke bilik sebelah.

Pintu dihempas dengan agak kuat. Lalu, dia rebahkan badannya ke atas katil bujang itu.

Selepas sahaja saat dia bersama dengan Caden tadi, dia mulai berfikirkan benda yang tak patut difikir. Dia fikir, betapa bodohnya dia meniduri lelaki yang belum tentu mencintainya. Lelaki dingin yang jauh daripada kemungkinan untuk mencintai wanita baru.

Ya, mungkin dia akan terlihat overreacting tapi, ini lah yang bermain di fikirannya sejak pertama kali dia mendengar Caden menyebut perkataan 'past lover' pada tempoh hari.

Semua ini buat dia terfikir yang layakkah dia mencintai lelaki itu? Berbaloikah cintanya? Berbaloikah separuh hati yang telah diberikan kepada lelaki itu? Atau sia-sia.

"Nazia, open the door. We need to talk, sweetheart. We need to talk about what has been bothering your mind. Please, open the door for me, Nazia". Terdengar suara Caden si sebalik pintu yang telah dikunci itu.

Diam. Tanpa jawapan. Membuatkan Caden mengeluh kecil. Mungkin sudah tiba masanya untuk menjelaskan semuanya. Tapi, Jasmine perlukan masa untuk bertenang dahulu.

🦋

"AKU rasa dah sampai masa untuk kau jelaskan semua benda dekat isteri kau, Gil. Kerja kau, kekasih lama kau. Jangan sampai dia dengar daripada orang lain, Gil. Makin teruk nanti". Lee yang duduk di sebelah Caden itu menepuk bahu lelaki yang kelihatan seperti sedang berserabut itu.

"Tak boleh, Lee. Dia tak akan terima semuanya. Dia akan tinggalkan aku bila dia tahu betapa teruknya aku". Caden meraup mukanya kasar.

"Aku pun setuju dengan Lee, Gil. Yang paling penting sekali, kau kena jelaskan perasaan kau dekat dia". Aidan pula bersuara. Tangannya giat menekan-nekan butang yang ada di alat kawalan Xbox miliknya itu.

Bahu baru je nak baik, dah sibuk nak main game balik.

"Terima kasih, Dan. Kerana menyokong kata-kata aku". Lee dengan selambanya menepuk bahu Aidan. Apa lagi, nenjerit nyaring la budak tu.

"Sakit lah bodoh!".

"Eh, cakap baik-baik sikit. Aku ni tua 3 tahun daripada kau okay? Ingat sikit". Lee mengangkat sikunya, buat-buat nak pukul kepala Aidan.

"Dah la. Gil tengah serabut tu". Melvin sudah mulai bersuara.

"Aku minta maaf daripada pihak dua ekor beruk ni". Alex menyatukan kedua telapak tangannya dan menundukkan sedikit kepalanya. Ala-ala orang Thailand gitu. Ni mesti pengaruh F4 ni.

"Ha, aku ada cadangan!". Aidan meletakkan konsol permainannya ke tepi dan mula mengangkat jari telunjuknya ke udara. Matanya bercahaya, penuh dengan idea.

"Cadangan apa?". Caden bertanya.

Literally, few minutes later...

"Kenapa kau telefon aku ni? Nak bagitahu yang kau kena buang kerja ke?". Suara ibu kepada Aidan itu bergema di corong telefon. Lagi lah, butang pembesar suara ditekan. Memang satu ruang tamu lah dengar suara makcik comel tu.

"Apa pulak? Aidan nak minta tolong ni".

"Tolong apa?". Ibunya menyoal.

"Erm...macam mana kita nak cakap dengan seorang perempuan tu yang kita cintakan dia?".

"Kau dah ada makwe ke, Dan?!". Soal adik perempuannya. Ni mesti tengah duduk tepi mak sebab nak dengar apa yang dibualkan antara abangnya dengan ibunya itu.

"Bukan aku la! Kawan aku".

"Perempuan tu isteri dia ke, Aidan?". Ibunya semakin berminat. Kalau bab cinta, ibu Aidan lah penasihat utama. Sebab tu, Aidan mencadangkan Caden untuk meminta nasihat daripada ibunya.

"Haah. Isteri dia tak yakin yang dia ni ada perasaan dekat isteri dia tu sebab dia pernah sebut pasal kekasih lama dia depan isteri dia". Habis je kata-kata itu, tak semena-mena kepalanya berharga Aidan diketuk oleh tangan Alex.

"Yang tu, tak payah lah bagitahu. Kau ni!". Marah Alex.

"Mak ada caranya. Nak tahu tak?".

"Nak la, mak". Aidan menjawab.

Caden pula sudah siap sedia untuk mendengar dengan fokus apa yang bakal dikatakan oleh ibu Aidan itu.

🦋

MATANYA bagai helang yang nak cari mangsanya, memerhatikan Jasmine yang berjalan bersama kunci kereta di tangan itu.

"Kau nak pergi mana ni, Nazia? Seharian tak keluar bilik, lepastu sekarang nak keluar rumah macam tu je?".

"Saya nak keluar makan dengan Nisha. Lepastu nak balik rumah babah". Jasmine berkata sambil menundukkan mukanya. Tak mahu melihat wajah suaminya itu. Takut, kepala otaknya memikirkan benda yang tak patut difikirkan lagi.

"Kenapa sampai nak balik rumah babah ni? Kau nak tinggalkan aku ke?".

"Saya nak melawat je. Nanti saya balik la sini balik". Jasmine menepis tangan suaminya yang cuba untuk memegang lengannya itu.

"Aku ikut".

"Tak payah la".

"Aku ikut la, Nazia. Bahaya kau dekat luar sana sorang-sorang". Dia mulai serius. Teringat pula ancaman Darren beberapa hari lepas. Dia cuma takut Darren akan apa-apa Jasmine.

"Kenapa pula bahaya? Selama ni saya dah biasa balik ke apartmen saya pagi-pagi buta dan takde orang pernah kisah. Kenapa bila saya dah kahwin dengan awak, tiba-tiba bahaya pula? Sayf, tolong jawab soalan saya ni dengan jujur. Saya tak nak awak tipu saya lagi. Saya tak nak awak sembunyikan apa-apa lagi daripada saya".

Caden mulai meneguk air liurnya yang terasa seakan berpasir itu. Habis keringatnya mulai meleleh di sekitar tepi dahinya.

"What is it, sweetheart?".

"Apa pekerjaan awak yang sebenarnya? Kenapa saya jumpa gambar ni dalam bilik kuning tu?". Jasmine mengangkat sekeping gambar yang dijumpainya di dalam almari di bilik berdinding kuning itu.

Gambar itu jelas menunjukkan dia, atuknya dan keempat-empat rakan baiknya itu yang bergambar dengan sekumpulan orang berbaju semua hitam. Di atasnya, tergantung sebuah banner yang tertulis 'Velkovace' dengan font yang sama yang pernah dia lihat di tepi jari dan di atas pemetik api milik Caden.

Caden menarik nafas panjang.

"Sebelum aku bagitahu kau semuanya, kau kena berjanji dengan aku yang kau tak akan tinggalkan aku. Kau kena janji dengan aku yang kau akan sentiasa ada dengan aku. Kau kena janji, Nazia. Aku tak nak kehilangan kau". Dia memegang kedua tangan isterinya.

"Aku sebenarnya...".

🦋

Saje je nak cakap, saya pakai baju matching warna dengan crush saya tadi :D

Dia pakai baju melayu hitam, saya pakai baju kurung hitam.
Sweet tak? Huehuehueheu

Continue Reading

You'll Also Like

85.7K 3.1K 47
Arrangements married? Seawal umur 17 tahun? Hani sofeya seorang gadis yang tidak pernah bercinta,dan mempunyai angan-angan untuk berkahwin dan bercin...
84.6K 8.3K 44
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
1.3M 62.5K 57
SYED ZARIF IZZHAN jatuh cinta pandang pertama kepada NUHA QISRINA, adik kembar NURA QISTINA. Dia sanggup merendahkan egonya untuk meminta bantuan dar...
670K 44.3K 62
-"I don't need a perfect one, I just need who can treat me like I'm the only one"- ---- DAYHANI Dyanah. Kata orang dia seperti...