SAYF MALEEQ ||©

By laurentjoon

582K 24.1K 1.6K

[my first mafia malay story, hehe] Jasmine Nazia Caden Gilbert One of the purest love story I've ever writt... More

Prolog- We First Met
1- Introducing
2- "Bring Her to Me"
3- Meeting Again
4- Jalan Kaki
5- Boots
6- Something Happened?
7- Laptop
8- Russian's Family
9- Family Lunch, Called Him
10- The Dinner
11- Aiskrim Coklat
12- Dare Has Been Done
13- "Jangan Pergi"
14- Aidan Thinking About Future
15- Wish and Question
16- Maggi
17- Encik Suami Beku
18- Brother-Sister Bonding
19- Laksa Penang Aidan Hakimi
20- Physical Touch
21- Weekend
22- Kasyaf Khalid
23- Kemunculan
24- Nice Target
25- Energy Charger
26- The Sudden Attack
27- Proud Husband
28- Burned
29- First Time For Both
30- Kebenaran
31- Любовь (love)
32- "Please Do Not Get Hurt"
34- The Devil Inside
35- Sejarah Rumah Agam
36- Picture & Letter
37- Penjelasan
38- Deja Vu
39- Candlelight Lunch
40- New Heartbeat
41- Way To Love
42- Twin Ultrasound
43- Kisah Silam
44- The Love Pendant
45- "It Was Nice While It Last"
46- Kehilangan
47- "But I Love You So..."
48- The Truth Told
49- Short-Term Memory Loss
50- Cip Rahsia
51- Kian Terungkap
52- Scars
53- Nilai Sentimental
54- Backstabber
55- Breaking His Own Rule
56- Plan
57- Pagi Yang Indah
58- Rusia's Castle
59- Hedeon Helge
60- Mommy & Daddy
61- Heated Argument
62- Cinta Tiga Segi
63- Belle
64- Bad Thing Happened
65- Beasts
66- The War Has Begun
67- "Im Sorry"
68- Killed
69- The Very Last Kiss (finale)
70- Epilog
Special Part
Jasmina Nazira's Untold Letter
sneak peek
ALTERNATE ENDING

33- Risau

7.8K 316 6
By laurentjoon

"KAN saya dah cakap. Awak tak dengar ke? Kenapa suka buat saya risau? Awak ingat luka kena tembak ni sikit-sikit ke sakit dia? Kena jahit tau. Awak dengar tak saya cakap ni?". Jasmine rasa nak tarik-tarik je telinga suaminya ni. Degil!

"Mana la aku tahu. Dia nak tembak, aku tak sempat elak. Jangan lah marah, sweetheart". Caden tergelak kecil. Suka pula hatinya melihat wajah imut Jasmine dikala dia sedang marah.

Lima orang yang lain yang berada di ruang tamu termasuk Alisa pun terlihat sedang menahan tawa. Takut juga ya ketua Velkovace ni kepada isteri sendiri. Ingatkan tahu marah anak buahnya je kerjanya.

"Diam la. Sekarang ni, awak nak pergi hospital tak?".

Caden menggeleng beberapa kali sebelum tersenyum lemah.

"Kat mana luka awak?".

Jarinya lelaki itu lalu dihalakan ke arah tepi pinggangnya. Baju T bewarna putih yang dipakai di sebalik jaket hitam itu kelihatan basah dengan darah.

"Nasib baik kena dekat tepi je. Kalau dekat tengah, dekat dada, dengan kepala otak awak tu? Tak ke masuk 7 kaki ke dalam buatnya? Tak sempat nak taubat". Tanpa belok-belok kata-kata Jasmine itu. Sengaja nak buat suaminya terasa.

"Kau doakan aku untuk cepat mati ke?".

"Mana ada la! Buka la baju tu, pastu baring. Saya nak jahit. Ke awak nak saya jahit dalam bilik tetamu dekat dengan dapur tu?". Jasmine bersiap-siap dengan menyarungkan sarung tangan getah birunya.

"Uish, kat sini jela, Dr. Jauh-jauh nanti jadi benda lain pula". Giliran Lee untuk membuka mulut. Mengeluarkan lawak tak berapa nak lawaknya itu.

Terus dijeling tajam oleh Jasmine. Tiada masa untuk bergurau, dia sedang merisaukan Caden separuh mati ni. Ada masa pula Lee nak buat lawak kurang cerdik macam tu?

"Maaf, maaf". Terus terkebil-kebil Lee meminta maaf. Takut la tu!

"Tulah kau, jangan menyampuk lagi cakap orang dengan lawak bodoh kau tu. Kan dah kena!". Kuat Alex mengetawakan Lee yang masih lagi dicerlung tajam oleh Jasmine itu.

"Lepas aku, kau tolong Melvin pula. Kaki dia teruk tu". Caden mengarah dan Jasmine sekadar mengangguk. Tangannya perlahan-lahan cuba untuk memapah Caden untuk ke bilik tetamu. Senang sikit kerjanya nak menjahit luka jantan tu nanti.

🦋

"KAU risaukan aku?". Caden bertanya lemah. Sempat juga dia berdesis kesakitan tatkala kulitnya ditusuk oleh jarum jahitan Jasmine itu.

"Diam la. Tak sakit ke banyak cakap? Orang nak bagi ubat tidur tak nak". Fokus Jasmine masih sahaja pada luka suaminya yang sederhana besar itu.

"Tak nak sebab aku nak tengok muka kau yang risaukan aku ni. You look cute dho". Dia tergelak lagi. Muka pucat pun, masih lagi buat lawak kedai RM2 dia tu. Ingat lawak lah tu? Dia dan Lee sama sahaja. Tapi lawak dia, versi yang lebih hambar daripada Lee.

"Awak ingat lawak ke, Sayf? Saya separuh mati risau, tunggu awak balik rumah tadi. Balik-balik je, tengok awak luka teruk macam ni. Lepastu, awak sempat buat lawak bodoh macam tu? Saya-". Tak sempat dia meneruskan katanya, air matanya mengalir dulu. Dia TERLALU risaukan suaminya. Dia takut. Dia takut suaminya pergi tinggalkan dia.

" Nazia... ".

" Dah la, baik awak diam. Sikit lagi nak siap ni".

Tangan Caden naik menyapu air mata isterinya lalu kata maaf dituturkan menggunakan bahasa ibundanya itu.

"Извините, пожалуйста (aku minta maaf)".

"Saya tak faham la".

"I know. Kau tak faham, tak tahu, tak sedar banyak benda. Ты даже не понимаешь, как сильно я тебя люблю (kau bahkan tak sedar  betapa aku cinta kan kau). If you only you know".

Beberapa minit kemudian, tangan Jasmine yang baru sahaja siap menjahit lukanya itu diambil dan bibirnya direhatkan sebentar di situ.

He needed his energy charger.

"Kenapa tengok aku macam tu? I need my energy charger". Lama dia mencium kekura isterinya itu. Entah kenapa dia selalu berasa ingin berada di dalam sentuhan Jasmine semenjak dia menikahi wanita itu.

"Tak boleh ke awak berhenti buat semua ni? Saya takut. Saya takut awak pergi". Jasmine tiba-tiba sahaja meminta.

"I can't, sweetheart but I will. One day".

"Tapi tak pasti bila kan? Dan tak pasti juga bila Tuhan akan tarik nyawa awak".

"As long as you're here with me, it is my compulsory job to stay alive, to protect you with Allah's will. I will never ever leave you, sweetheart. I don't wanna make promises because promises are made to be broken. Tapi aku nak kau percayakan aku. Yang aku takkan sesekali pergi, aku takkan sesekali tinggalkan kau".

Caden bangun daripada pembaringannya untuk duduk. Tangannya naik mengusap kedua belah pipi Jasmine. Dia tak nak Jasmine berasa gelisah. Dia berharap yang sentuhannya mampu menenangkan Jasmine sebagaimana sentuhan Jasmine menenangkannya.

"Dah la, jangan nangis lagi. Aku pergi panggil Melvin kejap, nak mati dah member tu tahan sakit". Sempat dia ketawa kecil sebelum melabuhkan satu ciuman lembut ke ubun-ubun isterinya yang terlapik dengan tudung sarung itu. Sebelum dia perlahan-lahan berjalan ke luar untuk memanggil Melvin.

🦋

"MELVIN, pergi la. Jasmine dah tunggu". Caden mengambil tempat duduknya di atas sofa bersebelahan dengan Lee yang sedang merawat luka kecil di dahi Aidan dek kerana terkena kaca pecahan tingkap kereta tadi.

"Alright".

"Awak nak pergi mana? Saya nak ikut". Nak terkeluar biji mata semua orang tatkala mendengar kata-kata Bahasa Melayu bercampur dengan accent Rusia itu terkeluar daripada mulut Alisa.

"Sejak bila?". Alex bertanya.

"She learnt some of them on the internet". Melvin berkata sambil mukanya berkerut-kerut menahan sakit di kakinya itu. Nak berjalan pun tak boleh woi!

And everybody went like, "Oh...".

"Awak nak pergi mana?". Tanya Alisa sekali lagi apabila terasa yang tiada jawapan yang diberikan oleh Melvin kepada soalannya tadi.

Jari telunjuk Melvin ditujukan ke arah sebuah pintu bilik yang bersebelahan dengan dapur.

"Let me help you".

"No, thanks Alisa. Mind your own business". Sempat dia mengerling ke arah kaki Alisa yang masih membengkak dan memerah itu.

"Oh, right". Dan gadis itu pun duduk semula di kerusi yang memang dikhaskan untuk Melvin itu. Diam-diam je dia duduk di situ. Setia menunggu Melvin.

"Alex, dah selesaikan hal dengan polis?". Tanya Caden tiba-tiba.

"Dah. Mereka cuma minta pampasan untuk menutup mulut pasal hal ni". Jelas Alex.

"Sampah. Kau bagi ke?". Lee bertanya. Geram dengan pihak berkuasa yang dah nyata-nyata pentingkan duit. Memang ini akan memudahkan kerja mereka, tapi nowadays society is messed up for sure.

"Apa lagi aku boleh buat? Kalau hal ini masuk sosmed, mampus kita, Lee. Ini bukan Rusia. Kau tahu kan rakyat Malaysia macam mana? So yes, I signed them a million cheque". Garu-garu kepala Alex nak sebut ayatnya yang terakhir itu.

"F*cking hell, a million?! Kau gila ke Alex?". Aidan sampaikan menepis tangan Lee yang masih lagi merawat lukanya itu.

"Aku takde pilihan. Mereka yang minta amaun tu. Kalau aku tak bagi, kau sendiri yang tahu apa akan jadi kan?". Wajah Alex mulai kerisauan. Sempat dia bertatap mata dengan Caden.

Lelaki itu kelihatan lemah sekali. Tangannya tetap diletakkan di sisi pinggangnya. Seperti menahan sakit yang teramat sangat.

" Gil? Kau okay tak? Nak aku panggilkan Anggun ke?". Tanya Aidan, kerisauan.

"No need. She will no longer be working with us".

"Kenapa?". Semua orang terkejut. Kecuali Alisa. Dia hanya duduk di kerusi itu, berdiam diri. Tak faham apa yang dibualkan oleh mereka. Kesian...

"I sensed something weird about her-".

"Atau Jasmine sebab Jasmine cemburu?". Sambung Lee.

"Both, actually".

"Understandable". Lee mengangguk-anggukkan kepalanya. Tangan tekun menampal luka Aidan dengan sepotong kain anduh (?).

Perhatian mereka teralih lagi kepada Caden apabila mukanya kelihatan pucat yang luar biasa. Dia turut semacam menarik nafas yang berat.

"Kau okay tak ni, Gil?". Giliran Alex bertanya.

"Aku-".

BAM!

Lelaki itu jatuh pengsan ke lantai apabila dia cuba untuk berdiri.

"Gil!".

🦋

Hellowww!

Berbuka tadi makan apa?

Continue Reading

You'll Also Like

26.7K 807 46
Dhia Elvina Seorang perempuan yang cantik dan juga mempunyai identiti tersembunyi. Tibalah suatu hari, ada seorang lelaki datang membelinya untuk dij...
108K 10.1K 50
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
494K 19.9K 55
Naura Melyssa | Haris Zufran Naura Melyssa seorang wanita yang kaya dan agak sombong. Di kala umurnya mencecah 24 tahun dia dipaksa berkahwin dengan...
895K 36.4K 101
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...