SAYF MALEEQ ||©

By laurentjoon

577K 24.1K 1.5K

[my first mafia malay story, hehe] Jasmine Nazia Caden Gilbert One of the purest love story I've ever writt... More

Prolog- We First Met
1- Introducing
2- "Bring Her to Me"
3- Meeting Again
4- Jalan Kaki
5- Boots
6- Something Happened?
7- Laptop
8- Russian's Family
9- Family Lunch, Called Him
10- The Dinner
11- Aiskrim Coklat
12- Dare Has Been Done
13- "Jangan Pergi"
14- Aidan Thinking About Future
15- Wish and Question
16- Maggi
17- Encik Suami Beku
18- Brother-Sister Bonding
19- Laksa Penang Aidan Hakimi
20- Physical Touch
21- Weekend
22- Kasyaf Khalid
23- Kemunculan
24- Nice Target
25- Energy Charger
26- The Sudden Attack
27- Proud Husband
28- Burned
30- Kebenaran
31- Любовь (love)
32- "Please Do Not Get Hurt"
33- Risau
34- The Devil Inside
35- Sejarah Rumah Agam
36- Picture & Letter
37- Penjelasan
38- Deja Vu
39- Candlelight Lunch
40- New Heartbeat
41- Way To Love
42- Twin Ultrasound
43- Kisah Silam
44- The Love Pendant
45- "It Was Nice While It Last"
46- Kehilangan
47- "But I Love You So..."
48- The Truth Told
49- Short-Term Memory Loss
50- Cip Rahsia
51- Kian Terungkap
52- Scars
53- Nilai Sentimental
54- Backstabber
55- Breaking His Own Rule
56- Plan
57- Pagi Yang Indah
58- Rusia's Castle
59- Hedeon Helge
60- Mommy & Daddy
61- Heated Argument
62- Cinta Tiga Segi
63- Belle
64- Bad Thing Happened
65- Beasts
66- The War Has Begun
67- "Im Sorry"
68- Killed
69- The Very Last Kiss (finale)
70- Epilog
Special Part
Jasmina Nazira's Untold Letter
sneak peek
ALTERNATE ENDING

29- First Time For Both

8.6K 348 16
By laurentjoon

"WHAT the hell are you doing, Alisa?". Melvin naik runsing melihat Alisa yang sedari tadi mengaduk suatu adunan di dalam sebuah mangkuk di dapurnya itu.

Ya, sepanjang dua hari Alisa ada dekat sini, Melvin terpaksa tidur di rumahnya dan bukannya di rumah Caden kerana dia dipaksa oleh Caden untuk menemani Alisa. Ya sekali lagi, Alisa menumpang buat sementara waktu di rumah Melvin.

Mula-mula Alisa tolak bila Caden bagi cadangan tu sebab dia tahu yang Melvin pasti tak menyukai keberadaannya di situ. Nak duduk hotel, Caden tak bagi. Bini Caden pun tak bagi. Kata diorang, bahaya.

"Im making some cookies". Alisa mengangkat muka dan tersenyum manis.

Melvin mengeras di tempat berdirinya. Apa, dah dilamun cinta ke lepas tengok muka Alisa yang agak comot dengan tepung itu? Mustahil, mustahil.

"Listen here, Sofia. I don't like you being here and please don't touch my things including those ingredients and kitchen utensils that you're using". Jarinya ditunding ke arah tegang ke hadapan wajah Alisa.

Sungguh dia tak suka kehadiran wanita itu di rumahnya. Dia benci perasaan ini. Dia tak suka perasaan yang datang setiap kali dia dekat dengan gadis ini.

He is Melvin Hanchester.
He hated love so f*cking much.
Not even a word in the dictionary can describe how much he hated love.

"Saya minta maaf". Alisa menunduk dan menghentikan segala perbuatannya. Tiga perkataan Melayu pertama yang keluar daripada mulutnya buat pertama kali itu cukup memberi kejutan budaya kepada Melvin.

"How-".

"I learnt some basics Malay phrases on the internet. So that, I will understand what you are saying in Bahasa Melayu and you don't have to say the same things to me twice in two different languages". Jelas Alisa dengan riak wajah polosnya.

"So, saya minta maaf for touching your things. But, can I finish baking this cookies. Nanti membazir kalau saya... saya-".

"Buang. Means throw it away". Melvin mendengus sebelum menyambung perkataan yang dia yakin ingin disebut oleh gadis Rusia itu.

"Yes, yes. Nanti membazir kalau saya buang". Dia tersenyum lebar. Buku kecil yang ada di dalam poket apronnya dikeluarkan membuatkan dahi Melvin sedikit berkerut.

"Buang means throw it away. Выбросить (buang)". Dia menulis beberapa perkataan di dalam buku nota kecilnya itu.

"You do you. After doing all of this, Im begging you to clean the kitchen. Kalau kau nak tahu, aku tak pernah jejak kaki pun dekat dapur ni. Jadi, dapur aku selalu bersih".

Alisa kelihatan keliru. Dia baru belajar sikit. Apa Melvin ni nak expect dia faham semua benda ke? Betul-betul bod-, kurang cerdik la Melvin ni. Nak marah pun agak-agak la.

🦋

"SAYF...". Jasmine berjalan ke arah Caden yang sedang duduk di dalam bilik baju itu. Puas dia cari suaminya itu di merata tempat, rupa-rupanya ada di bilik baju.

"Hm?".

"Nak peluk awak, boleh?". Jasmine bersandar pada salah satu almari tinggi yang ada di dalam bilik itu dan bertanya.

"Come here". Caden yang tadinya sibuk mengikat tali leher itu menghampiri isterinya. Dahi wanita itu dicium sekilas sebelum badannya dipeluk.

"Kau dah okay?".

"Uhm-mmh. Tapi, saya nak buat apa 2 bulan duduk rumah? Saya bosan la, Sayf. Saya nak pergi kerja". Jasmine merengek di dalam pelukan suaminya itu.

Sungguh dia langsung tak rancang aktiviti-aktiviti yang perlu dilakukan olehnya sepanjang 2 bulan dia harus duduk rumah. Takkan nak terperuk je dalam bilik 24/7. Gila lah dia nanti. Dia kena buat sesuatu.

"Ikut aku balik Rusia, nak?".

Pelukan dilepas dan dia memandang wajah Caden. Dahinya sedikit berkerut. Tak sangka pula yang Caden akan tiba-tiba mengajaknya untuk pergi ke negara tempat kelahiran lelaki itu.

"Bila?".

"Minggu depan. Kita balik sama-sama dengan diorang berempat".

"Aidan pun? Dia dah sihat ke?".

"He's a strong man. Dia ikut sebab dia ada kerja dia kat sana. Sama dengan Melvin, Alex dan Lee". Tangan Caden naik mengusap pipi kanan Jasmine. Dia suka menyentuh perempuan itu. Rasa macam tenaganya kembali terisi setiap kali dia tersentuh kulit Jasmine.

"Awak? Kenapa awak nak balik Rusia?".

"Aku kena jumpa atuk. Kau, kau kena jumpa atuk". He bopped Jasmine's nose.

"Oh, faham faham".

"Kalau faham...". Jarinya yang mengusap pipi Jasmine tadi naik ke atas permukaan bibir wanita itu kemudiannya ke atas bibirnya.

"Nak apa?". Jasmine saja buat-buat tak faham. Malas dia nak layan lelaki gatal ni. Dah la semalam cium orang tak minta izin dulu. Rasa malu pun belum hilang tau!

"A kiss. Yang macam semalam". Tersengih-sengih Caden di situ. Dah macam kerang busuk aku tengok.

"Ish, tak nak la. Malu".

"Apa nak malu pulak? Mana ada orang dekat sini?". Pintu bilik baju yang berdekatan dicapai dengan kakinya dan disepak perlahan hingga pintu itu tertutup dan terkunci dengan automatik daripada dalam.

"Tak payah la, Sayf. Bukan bilik ni ada CCTV ke?". Jasmine mendongakkan sedikit ke arah siling putih ruangan itu hanya untuk mendapati dua CCTV terarah pada dirinya dan Caden. Dalam bilik baju pun nak letak CCTV ke?

"We will be just kissing. What are you thinking we will be doing then, sweetheart?". Tangannya mula melingkari pinggang Jasmine.

Penyesalan tak terhingga apabila Jasmine membuat keputusan untuk masuk ke dalam bilik ni tadi. Kalau dia tahu la yang suaminya akan jadi segatal ini, tak payah masuk pun lagi baik.

" Saya ingat...".

"So, you want it huh? You wanna do that... with me... here?". Dengan suara yang penuh menggoda, Caden menyoal. Nakal juga pemikiran isterinya ini, ya? It is always the most innoncent looking one.

"T-tak, bukan tu la maksud saya. Kenapa awak asyik nak fikir ke situ aje ni?".

"Because I want you. Besides, aku tahu kau pun fikir benda tu juga kan? Apa kata...". Ibu jarinya naik mengusap bibir bawah Jasmine.

Hampir sahaja jantung Jasmine tercabut apabila diperlakukan sebegitu oleh suaminya sendiri. Aaaa takut la!

"Apa kata apa? Apa kata, awak pergi kerja?". Jasmine gelak janggal.

"Apa kata... aku cuti je harini. Kau setuju tak?".

"Cuti buat apa? Setuju? Kenapa pula saya kena setuju?".

Sumpah, dia menyesal tanya soalan-soalan itu apabila seketika kemudian Caden mulai mencempungnya untuk masuk semula ke dalam bilik tidur.

'Tidakkkk! Inikah masanya?'.

🦋

"HAVE a taste". Melvin yang sibuk membalas mesej Caden yang memberitahu dia yang dia tak dapat nak teman Melvin untuk pergi berjumpa dengan client daripada Itali itu, disuakan sekeping biskut coklat cip oleh Alisa.

Biskut itu, surprisingly, diambil oleh Melvin dan dia mulai menggigit sedikit daripada hujungnya. Terus cair biskut itu di mulutnya.

'Sedapnya?'. Keliru sekejap dia dengan kata hatinya itu. Kata sedap, kenapa ada tanda soal?

"How is it? Too sweet? Or burned?". Tanya Alisa, risau jika biskut yang baru pertama kali dia cuba buat itu tak sedap.

"Hm". Punya lah malas Melvin nak buka mulut.

"Hm?".

"Hm, sedap. I mean, not bad". Tipu Melvin. Padahal biskut yang dibuat oleh Alisa ini antara biskut yang paling enak Melvin pernah makan. Selain daripada biskut buatan ibunya.

"Thank you! Now, I wanna pack some of them for your friends". Baru sahaja ingin berlalu ke dapur, Melvin menarik  tali apronnya yang diikat reben itu sehingga tali itu terlerai ikatannya. Niatnya nak pegang tangan Alisa, nak bertanya sesuatu, tapi terpegang tali apron pula.

"Hm?".

"С кем ты идешь (dengan siapa kau akan pergi)?". Maksud dia, pergi ke rumah Caden untuk menghantar biskut-biskut yang telah dipacking nanti.

"Taxi. I will catch a taxi. Moreover, I wanna go to the event tonight".

"I will send you".

"Really?". Tanya Alisa tidak percaya.

"Yes. Now go and clean the kitchen". Dia seakan menghalau Alisa. Lagi dia tengok wajah gadis itu, lagi laju detak jentungnya.

Aik, dah jatuh cinta ke, Melvin?

🦋

And the third/last one for today!

Macam mana? Happy tak?

Komen sikit!

Continue Reading

You'll Also Like

85.8K 3.1K 47
Arrangements married? Seawal umur 17 tahun? Hani sofeya seorang gadis yang tidak pernah bercinta,dan mempunyai angan-angan untuk berkahwin dan bercin...
86.4K 8.4K 44
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
27K 2.4K 35
꧁ second book ꧂ COMPLETED ✓ "When you're beside me , you make my heart abnormal" - AR ♧︎︎︎♧︎︎︎♧︎︎︎ "Aku kenal perempuan . Dia kalau dah start sayang...
18.7K 790 68
Siapa je yang tak kenal dengan roses,empat orang gadis yang cantik,kaya dan sempurna. Tetapi mereka juga terkenal dalam dunia gelap dengan gelaran 't...