SAYF MALEEQ ||©

Door laurentjoon

576K 24.1K 1.5K

[my first mafia malay story, hehe] Jasmine Nazia Caden Gilbert One of the purest love story I've ever writt... Meer

Prolog- We First Met
1- Introducing
2- "Bring Her to Me"
3- Meeting Again
4- Jalan Kaki
5- Boots
6- Something Happened?
7- Laptop
8- Russian's Family
9- Family Lunch, Called Him
10- The Dinner
11- Aiskrim Coklat
12- Dare Has Been Done
13- "Jangan Pergi"
14- Aidan Thinking About Future
15- Wish and Question
16- Maggi
17- Encik Suami Beku
18- Brother-Sister Bonding
19- Laksa Penang Aidan Hakimi
20- Physical Touch
22- Kasyaf Khalid
23- Kemunculan
24- Nice Target
25- Energy Charger
26- The Sudden Attack
27- Proud Husband
28- Burned
29- First Time For Both
30- Kebenaran
31- Любовь (love)
32- "Please Do Not Get Hurt"
33- Risau
34- The Devil Inside
35- Sejarah Rumah Agam
36- Picture & Letter
37- Penjelasan
38- Deja Vu
39- Candlelight Lunch
40- New Heartbeat
41- Way To Love
42- Twin Ultrasound
43- Kisah Silam
44- The Love Pendant
45- "It Was Nice While It Last"
46- Kehilangan
47- "But I Love You So..."
48- The Truth Told
49- Short-Term Memory Loss
50- Cip Rahsia
51- Kian Terungkap
52- Scars
53- Nilai Sentimental
54- Backstabber
55- Breaking His Own Rule
56- Plan
57- Pagi Yang Indah
58- Rusia's Castle
59- Hedeon Helge
60- Mommy & Daddy
61- Heated Argument
62- Cinta Tiga Segi
63- Belle
64- Bad Thing Happened
65- Beasts
66- The War Has Begun
67- "Im Sorry"
68- Killed
69- The Very Last Kiss (finale)
70- Epilog
Special Part
Jasmina Nazira's Untold Letter
sneak peek
ALTERNATE ENDING

21- Weekend

8.5K 389 30
Door laurentjoon

"GOOD MORNING, everyone!". Ceria sahaja suara Jasmine nenyapa setiap ahli rumah itu yang sedang duduk termenung di meja makan. Kecuali Caden. Masih belum bangun agaknya.

Masing-masing dengan rambut yang berserabai dan berbaju tshirt hitam. Pelik kan? Semua pakai baju dengan warna yang sama. Diorang ni, tidur pun pakai uniform ke?

"Korang nak makan apa harini? Biar Jasmine yang masak". Tiada yang menjawab. Bahkan mata yang lain masih lagi tertutup. Aidan sampaikan meletakkan kepalanya ke atas meja. Betapa mengantuknya dia.

"Morning". Terlebih teruja pula Jasmine apabila mendengar suara serak-serak basah itu.

Figura itu kemudiannya mengambil tempat di kerusi paling tengah dan hujung di meja makan itu. Kerusi di mana bapak-bapak selalu duduk. Ha, kat situlah.

"Selamat pagi, Encik Suami Beku". Lantas Jasmine pergi ke arahnya dan memeluk leher Caden. Kepalanya dilentokkan ke atas bahu lelaki yang masih lagi tidak berbaju itu.

"How's your sleep?".

"Pretty good".

"Great! Sekarang, cakap dekat saya awak nak makan apa. Tadi saya tanya diorang tapi diorang diam je. Saya tak tahu diorang nak makan apa". Pipi Caden dicium sekilas oleh Jasmine. Keempat-empat pasang mata yang melihat, lantas segar sekejap. Terus tak jadi nak sambung tidur.

"Sejak bila kau suka orang sentuh kau ni, Gil?". Tanya Aidan, hampir sahaja matanya tertutup kembali.

Caden hanya mengangkat bahu. Tiada idea apa yang harus dijawab olehnya.

"Cepat la, korang nak makan apa? Nanti kan, terlepas pula waktu makan pagi".

"English Breakfast". Mendengar kesunyian yang menyelubungi ruang makan itu, Melvin mengambil kesempatan untuk menjawab. Kan tunggu lama-lama, lapar pula.

"Okay! Yang lain?".

"Make the same breakfast for everyone, sweetheart". Rasa nak tergolek-golek aje badan Jasmine apabila suaminya memanggilnya dengan nama panggilan manis itu menggunakan suara garau baru bangun tidurnya.

"Baik... Tunggu kejap tau. It will be quick". Jasmine mengenyitkan sebelah matanya dan berlari-lari kecil untuk ke dapur.

"Cute". Terkeluar sepatah perkataan itu daripada mulut Caden. Ceria sahaja paginya melihat si isteri yang pagi-pagi dah suka senyum. Dah banyak cakap. Nasib dia la dapat isteri extrovert.

"Kau ni, Vin. Daripada haritu lagi aku tengok kau pegang reben tu. Siapa punya?".

Cepat-cepat Melvin menyorokkan reben putih susu yang dipegang ke dalam poket seluar tidurnya. Tak mahu lah dia kantoi, melihat-lihat reben milik Alisa itu.

"Entahnya, Vin. Siapa punya tu?". Sambung Aidan pula.

"Alisa. Dia tertinggal reben ni dalam kereta aku masa balik daripada majlis malam tu. Dia balik dengan aku". Jawab Melvin, malas. Kalau tak jawab, makin dipaksa.

Flashback...

"Thank you for sending me home". Alisa tersenyum ke arah Melvin. Berdebar-debar rasa hatinya duduk sekereta dengan lelaki pujaan hati.

Sememangnya, dia telah menyukai Melvin sejak daripada bangku tadika lagi. Tapi, Melvin tak pernah pun pandang dia. Melvin daripada dulu lagi, asyik dingin saja dengannya. Tapi itu bukanlah pemutus semangatnya untuk berhenti menyukai seorang Melvin Hanchester.

"Hm".

"You really wanna give me this handkerchief?". Alisa menyoal soalan itu kepada Melvin sambil matanya tertancap pada sapu tangan yang terikat lembut di pergelangan tangannya.

"No, its a gift for you and please stop asking me the same question again. It pisses me off".

"A gift? Then I have a gift too, for you. But you have to came to Rusia again and I will give you the gift". Alisa tersenyum manis. Sesekali dia merenung mata biru air laut milik Melvin itu. Sungguh indah. Rasa macam nak tenung lama-lama pun takpe.

"Why are you looking at me like that?".

"Can I maybe... kiss you?". Tanya Alisa tiba-tiba membuatkan ekspresi wajah lelaki itu berubah.

"Sorry". Terus dia meminta maaf. Tangannya lantas mahu membuka pintu kereta itu. Perasaan malu sudah membuak-buak naik ke kepala. Apa la yang dia fikir sampai boleh ada keberanian nak tanya macam tu?

Tapi, dia mengeras di kedudukannya apabila terasa tangan Melvin memegangnya.

"Huh?".

"Yes, you can". Agak terkejut Alisa mendengar jawapan yang keluar daripada mulut Melvin itu.

Matanya yang bulat seperti mata rusa itu merenung ke dalam mata biru milik Melvin. Sebelah tangannya naik memegang pipi Melvin. Wajahnya didekatkan dengan wajah lelaki itu lalu dia merehatkan bibirnya di pipi Melvin, sekali.

"Thank you, Vinvin. I shall get going". Oleh kerana terlalu malu, dia keluar begitu sahaja daripada kereta Melvin tanpa menoleh sedikitpun ke arah lelaki itu.

Dan tanpa gadis itu sedar, reben yang dipakai dikepalanya terjatuh ke atas tempat duduk penumpang kereta itu.

Perlahan-lahan Melvin mengambilnya. Reben itu dilihat seketika sebelum dia masukkan ke dalam poket seluarnya.

'Esok la aku bagi'. Fikirnya.

End flashback...

"Dan aku terbawa balik ke Malaysia". Dia menceritakan segala-galanya kepada mereka semua. Kecuali, bahagian di mana dia membenarkan Alisa mencium pipinya. Mati hidup balik pun dia tak akan ceritakan peristiwa tu kepada yang lain. Mampus dia kena ejek nanti.

🦋

"BEST nya mandi kolam. Jasmine nak join, boleh?". Jasmine yang duduknya di kerusi rehat di tepi kolam itu bertanya. Sebenarnya bukan nak sangat mandi kolam dengan lelaki-lelaki bujang lagikan hot tu. Takkan lah dia nak buat macam tu dekat depan suami sendiri.

Dia sebenarnya saja je mahu mengusik Caden. Yela, daripada tadi tak bergerak duduk dekat kerusi tu sambil baca apa entah dekat tabletnya. Pasal kerja la tu!

"Meh la, sini. Kita main simbah-simbah air". Lee mengajak. Sengaja nak tambah minyak petrol dekat api yang dah hampir menyala itu. Dia nampak aje Caden yang sudah seperti nak makan orang menjeling daripada sebalik tabletnya itu. Tapi, melihatkan lelaki itu yang masih tak bergerak nak halang Jasmine yang sudah mahu berjalan menghampiri kolam itu, maka dia pun berkata lah begitu.

"Okay, saya lompat tau. Korang sambut".

Baru sahaja dia mahu berlari anak ke arah kolam kecil itu, Caden yang sudah tidak dapat menahan cemburu itu pergi ke arahnya dan mencempung badan kecil itu menuju ke suatu tempat.

"Caden, turunkan lah! Malu orang nampak nanti". Mulut sahaja yang memintakan untuk diturunkan, hati rasa nak pecah bila kena dukung dengan suami hot sendiri.

Caden diam. Malas melayan Jasmine yang meronta-ronta minta dilepaskan itu.

"Ish, manja kali dia. Jangan manja-manja sayang. Malu dilihat teman-teman". Jasmine ketawa besar dengan lawaknya sendiri. If you know then you know.

Tapi, tawanya makin menjadi hambar apabila dia merasa yang Caden semakin lama, semakin tenggelam ke dalam air. Sebahagian bajunya juga sudah mulai basah.

"Nak mandi kolam sangat kan? Jom mandi sama-sama". Dan akhirnya Caden meletakkan badan Jasmine ke dalam kolam yang agak jauh daripada kolam kecil tadi. Agak tersembunyi. Bak kata orang putih, private pool. Caden's private pool.

Kolam besar ini betul-betul bertentangan dengan tingkap besar bilik Caden.

"Ni kolam siapa pula?".

"This is mine". Caden menundingkan jarinya ke arah air kolam itu. Kemudian, beralih ke hadapan wajah Jasmine.

"And this is also mine. Noone, no a single soul will have my permission to touch you. An exception for me". Garang betul abang singa ni. Lek arh bang, tadi tu Jasmine gurau je.

"Im yours?". Jasmine menyoal dengan suara menggodanya. Saja nak menggatal dengan Caden sementara yang lain masih berada jauh daripada mereka.

Kedua tangannya melilit di leher Caden. Namun, lelaki itu tetap mengekalkan wajah tidak beriaknya. Macam tak terkesan pun dengan godaan wanita itu.

"Kenapa awak ni? Tak tergoda ke dengan saya? Saya tak cukup cantik ke?". Jasmine melepaskan tangannya daripada leher Caden dan mula melihat-lihat badannya sendiri. Apa yang tak kena pun tak tahu. Semua kelihatan sempurna sahaja baginya.

"You are perfect, sweetheart but the trick isn't working. Let me teach you how to seduce. But with physical touch because I love it when you do that to me. Just like... last night". Dia membisikkan kata-kata itu ke telinga Jasmine.

🦋

Republish again :(

Haih, penat betul.

Ga verder met lezen

Dit interesseert je vast

85.7K 3.1K 47
Arrangements married? Seawal umur 17 tahun? Hani sofeya seorang gadis yang tidak pernah bercinta,dan mempunyai angan-angan untuk berkahwin dan bercin...
604K 24K 81
[COMPLETE] Kehilangan kedua ibu bapanya buatkan Razia rasa hidupnya sudah pun seperti di ambang neraka. Tapi siapa yang menyangka, tiga hari setelah...
83.7K 8.2K 44
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
1.1M 48.1K 67
Syafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan...