My Lovely Crush❤

By Kyennss

196K 6.5K 222

"Aku suka kau! Tak tau kah?" "Mana aku tau kau tak cakap!" "Aku suka kau Daniya Nur Maizarah Binti Mohd Syaki... More

Bab 1:Daniya Nur Maizarah
Bab 2:Dancer
Bab 3:Sabarlah Niya
Bab 4:Denda
Bab 5:Kitaorang Masih Rapat
Bab 6:Mata Panda
Bab 7:Cemburu
Bab 8:Penipu!!
Bab 9:Salah Aku
Bab 10:Punca
Bab 11:Flashback
Bab 12:Maafkan Aku
Bab 13:Luka
Bab 15:Hijrah
Bab 16: Tanda Tanya
Bab 17:Why?!
Bab 18:Curiga
Bab 19: Kenangan Kita
Bab 20:Terima Atau Tidak?
Bab 21:Back To School :)
Bab 22:Rumah Baru
Bab 23:Hero Aku!
Bab 24:Dia Terlalu Baik.
Bab 25:Wanita Yang Dirindui
Bab 26:Abang Sayang
Bab 27:Hadirnya Dia
Bab 28:Surat
Bab 29:Gaduh
Bab 30:Lukisan
Bab 31:Boyfriend
Bab 32:Sweet Apa?
Bab 33:Kejutan
Bab 34:Hanya Kerana Video
Bab 35:Komplot
Bab 36:Perasaan Yang Tak Mampu Diungkap
Bab 37:Khianat Atas Khianat
Bab 38:Si Dancer Itu...
Bab 39:Cinta Terlarang
Bab 40:Love Story
Bab 41:Satu Kebenaran
Bab 42:Nombor Misteri (Slowly Update)
Bab 43:Kehilangan
Bab 44:Azhar
Cerita Baru
Happy New Year 2016
New Story!
My Lovely Crush Raya! #1
My Lovely Crush Raya! #2
My Lovely Crush Raya! #3
My Lovely Crush Raya! #4
My Lovely Crush Raya! #Final
Isteri Istimewa
Siapa Pemilik Hati?
ATTENTION!!
PROMOTE
Promote
Idea Muncul Lagi!

Bab 14:Isi Hati

3K 118 4
By Kyennss

Siapa sangka pertemuan Niya dan Riyan pada hari itu, membuat Niya terbayang-bayang akan Riyan. Luka di tapak tangannya itu sering ditatap, pakaian yang dipakai pada hari itu sering digantungkan pada dinding dan ditenung. Perasaan resah dan gelisah pastinya hadir di saat ingin melelapkan mata.

" Dapatkah aku jumpa dia lagi? " soalan ini sering bermain di fikiran Niya, setiap malam sejak hari itu. Selalu sahaja dia ingin bermimpi tentang kejadian itu, namun kenapa? Niya telah jatuh cinta kepada Riyan kah?

" Niya. " panggil Emma, Niya tersentak. Dia menoleh ke arah Emma yang berada di belakang nya, " Ya.. Ya Ka? " kata Niya. " Kenapa termenung ni? Ada problem? " soal Emma, Emma membuka peti sejuk lalu memgambil sebotol vitegen. " Tak adalah! " jawab Niya, dia memandang hand phone nya. " Ke, tunggu Mikhail chat? " usik Emma sambil menyedut airnya, Niya ketawa.

" Kenapa pula nak tunggu chat dia? Buang masa lah! " kata Niya, Emma duduk di sisinya. " Habis tu? " soal Emma, Niya terdiam. " Tak tahu lah. " kata Niya, " Niya, Niya tak teringin nak bercintakah? " soal Emma. " Bercinta? Dengan siapa juga? Niya tak suka lelakilah! " jawab Niya. " Mikhail? Dia Ok apa. " cadang Emma, " Mikha tu kawan Niya saja lah! " kata Niya. " Cinta bermula dari kawan lah. " kata Emma, Niya tersentak.

" Takkanlah Mikha tu suka Niya! " kata Niya, " Dalam hati ada taman Niya! " kata Emma. " No, Mikha bukan macam tu! Dia dah janji takkan suka Niya! " kata Niya, " Kita ni manusia Niya. Janji boleh di mungkiri, tapi hati tak boleh di bohongi. " kata Emma. Bertambah-tambah tersentak Niya, dia mengimbas kembali hubungannya dengan Mikhail. Memang rapat, sangat rapat. " Mungkin Niya tak jatuh cinta dengan Mikhail. Tapi Mikhail? Mungkin dia sudah pun jatuh cinta pada Niya! " tambah Emma.

" Dup.. Dap.. Dup.. Dap.. " Laju jantung Niya mengepam darahnya, semuanya ter-flashback dan ter-throwback kenangannya bersama Mikhail. " Emma! " mama Izah memanggil Emma, Emma bingkas bangun lalu keluar ke ruang tamu. Niya meletakkan kepalanya pada meja makan itu, air mata mengalir perlahan-lahan. " Ya Allah, aku tidak mahu perasaan ini menjadi perosak hubungan antara aku dan dia ya Allah. " kata Niya.

Dia mengangkat wajah nya, lalu memgesat air matanya. " Mikha, aku harap semua tu salah. " bisik hati Niya, dia bingkas bangun. Dia menuju ke arah anak tangga, Emma, mama Izah dan Encik Syakir hanya memandang Niya. " Kenapa tu? Lemah je. " kata mama Izah, " Pasal Mikhail lah tu. " kata Emma. Muka tanda tanya terukir di wajah mama Izah dan Encik Syakir.

Niya berjalan menuju ke biliknya, Hafizah dan Lina berada di ruang tamu atas. " Hoi, hoi! " panggil Hafizah, Niya menoleh. " Kau mari sini. " katanya, dengan langkah yang malas Niya menuju ke arahnya. And.. " Bush! " satu simbahan air daripada Hafizah singgah ke wajahnya. Lina dan Hafizah ketawa terbahak-bahak, Niya meraup wajahnya dengan tangan kanan.

" Cuma mau buat bahan lawak dah shuh! Shuh! " kata Hafizah, Niya berpusing ke belakang. Kaki kanan diangkat dan.. " Kedebuk! " Niya terjatuh di atas lantai kerana di sangga oleh kaki Lina. Hafizah dan Lina ketawa terbahak-bahak lagi, " Sabar Niya! Sabar. " bisik hati Niya. Dia bangun perlahan-lahan, " Kesian dia Ka kena buli " kata Lina. " Peduli, sebab memang itulah anak pungut. Kalau tidak dibuli bukan anak pungutlah namanya! " sindir Hafizah.

Niya menahan geram, dia mempercepatkan lagi langkah untuk ke bilik. " Hahaha!! " ketawa Lina dan Hafizah meresap ke telinganya, dia terus menutup dan mengunci pintu biliknya. Dia duduk di katil, wajah nya itu diraup beberapa kali. " Get your crayon~ Get your crayon~ " hand phone Niya menerima mesej. Niya memeriksa mesej itu. Nama ' Fira' terpapar pada skrin.

" Assalamualaikum Niya, petang Ahad ni jom pergi makan pizza hut di 1B jom.. Aku belanja..tu kan birthday aku so.. Biarlah aku belanja. Datang tau jangan risau gegirls je tak ada boys-boys tu... Malam nya baru aku celebrate di rumah dengan Naim Mikhail, Achai, tu semua... Kalau kau nak join malam tu boleh juga Hafsirah Jura dan yang lain nak join kecuali Umi kau faham-faham lah kenapakan.. Tapi kalau kau dapat lah... Ok sekian dan terima kasih :)
-your bestie: Afirah Alyana ✌ "

•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

Hafsirah, Rina, Umi dan Fira duduk di dalam Pizza Hut, muka mereka seriously tengah bengang. " Mana Niya ni? Janji pukul 2:30 ni dah pukul 3:30! " omel Hafsirah, " Entah, ni lah budak ni cakap lain buat lain! " kata Fira pula. " Haihh.. Memang nak kena ceramah si Niya ni! " sampuk Umi, " Siap dia nanti! " kata Rina pula. Oh.. Ni mesti kes si Niya ni lambat datang, iyalah hari ni birthday Fira. So dia nak belanja makan pizza.

Tapi, Niya kat mane? Niya kat mane? Niya, Niya kat mane?

Niya bergegas turun dari kereta Emma, cuaca pada hari itu agak mendung. Niya berlari-lari anak memasuki bangunan One Borneo itu. " Aduhai, confirm diorang bising ni. " kata Niya, dia berlari, berlari dan lari lagi. Tiba-tiba sekelompok manusia berkumpul di hadapannya, " Adoi, apa pulak ni? " kata Niya. Kemudian dia ternampak dancers yang dia nampak di taman rekreasi pada tempoh hari kali ini mereka di atas pentas. Seperti ada magnet menariknya ke sana.

Kali ini mereka memakai kot dan topi mafia, sapu tangan diikat pada bahagian bawah mata hingga menutup separuh muka, dan memakai kaca mata hitam. Wajah mereka benar-benar tidak dapat di lihat. Orang ramai bersorak apabila melihat persembahan mereka, Niya benar-benar terpukau.

Kali ini mereka menari mengikut rentak muzik, nampak kemas dan memukau. Persembahan hanya selama 3 minit, setelah tamat dua orang penari itu membuka sehelai kain. Kain tersebut panjang dan lebar, mereka melilit diri mereka semua dengan kain tersebut dan lesap. Perkataan "DaNceRTeaM" terpapar pada baju yang sengaja di tinggalkan. Semua mencari-cari ke mana hilangnya Dancer Team ini.

Niya berjalan mendekati baju yang terletak di atas pentas itu, kemudian dia ternampak papan tanda Pizza Hut. " Alamak! " kata Niya, dia bergegas menuju ke Pizza Hut. Tiba sahaja di sana, dia melihat sahabat-sahabatnya itu sedang bermasam muka dan seperti hendak menelan orang. Masing-masing belum perasan akan kehadiran Niya, Niya berjalan perlahan-lahan menuju ke arah mereka.

Niya berdehem beberapa kali, mereka semua menoleh. " Niya! " jerit mereka, teruk juga Niya kena. Merah juga pipi Niya kerana menjadi bahan perhatian pelanggan di Pizza Hut itu. Apa boleh buat Niya, sendiri buat sendiri tanggung~

" Oi, oi! Sabarlah! " kata Niya cuba menenangkan keadaan, " Suka hati ja kau lambatkan! Kau tahukah berapa lama sudah kami tunggu? Janji pukul berapa? Kau datang pukul berapa? Eeee! " leter Fira. Niya tersenyum, " Sorry lah aku sebok tadi. " kata Niya. " Ok, sebagai denda nanti kau mesti belanja kami masa shopping! " kata Fira, " Ok bah sayang " kata Niya sambil mengenyit matanya. " Ish, geli lah! Bluerrkk!! " kata Fira, Niya ketawa kecil. Mereka duduk di tempat mereka masing-masing dan menikmati makanan mereka yang sudah semakin sejuk.

Throwback~

Niya melilit selendang warna hitam di kepalanya, dia memakai baju kemeja petak-petak warna purple muda. Seluar jeans warna hitam di sarungkan pada kaki, " Ok, dah siap! " kata Niya di hadapan cermin. Jam menunjukkan pukul 1:30 petang, Niya duduk di ruang tamu tingkap bawah. " Get you crayon~ Get your crayon~ " hand phone Niya berbunyi, Niya memeriksa mesej yang masuk.

" Niya kaka ambil Niya pukul 1:45 tau.. Kaka sibuk sikit ni.. " -Emma.
" Ok Ka.. " -Niya.

Niya menyimpan hand phone nya semula ke dalam beg tangannya. Dia memerhati keadaan sekeliling rumah nya itu, " Senyap pula. Mana pergi diorang yang lain? " bisik hati Niya. " Hoi anak pungut! " suara Lina dari arah dapur, " Panjang umur! " bisik Niya. Dia menoleh ke belakang, Lina menunjukkan kasut sekolah nya. " Cucikan ni, cepat! " arah Lina, dia menghumban kasut itu ke bawah. " Eh, Lina cuci lah! Kaka mau jalan ni. " kata Niya, " Oh, kau melawan! Cuci cepat! " tengking Lina.

Niya acuh tak acuh, dia membetulkan posisi duduk nya semula. " Ish! " kata Lina, dia masuk ke dalam dapur semula. " Pak! " ada sesuatu yang di hempasnya, Adam yang baru turun dari biliknya terkejut. " Uish, gila ganas! " kata Adam, dia mengurut-urut dadanya. Kemudian dia mendekati Niya, " Apasal tu Kak ngah? " soal Adam lalu duduk di sebelahnya. " Entahlah. " jawab Niya, Adam bersandar pada sofa yang empuk itu.

" Mana mama dengan papa? " soal Adam apabila melihat keadaan rumah yang senyap itu. " Mama ada hal di pejabat, papa, Mira, abang Zack, abang Zai keluar jalan-jalan. Kenapa Adam tak ikut papa? " jelas Niya, " Malas arh, Adam ada banyak homework! " kata Adam. Dia mencebik dan mengeluh, mesti kes banyak homework lah tu.

Tiba-tiba " Bush! " satu limpahan air sabun di simbah ke arah Niya, Niya dan Adam berdiri serentak. Mereka menoleh ke belakang, melopong mulut Adam. Niya pula meraup-raup wajah nya yang terkena sabun. " Rasa kau, anak pungut! " kata Lina, Niya memandang mereka. " Ka Fizah, kenapa siram Niya? " soal Niya, " Memang lah aku siram kau dengan air sabun ni, sebab kau tak nak cuci kasut Lina. Nah rasa kau air sabun! " kata Hafizah sambil menolak-nolak kepala Niya.

" Tapi Ka Niya nak keluar. " kata Niya, Hafizah menarik selendang Niya. Habis koyak rabak, Niya terduduk di atas kerusi. " Ya Allah Ka, janganlah buat macam tu! " marah Adam, dia duduk di sebelah Niya. " Kau diam arh! " sampuk Lina, dia menolak Adam sekuat-kuatnya hingga Adam tergolek dari sofa. Hafizah menghampiri Niya, " Kau anak pungut lain kali kalau orang bagi arahan mesti buat! Kau tu orang gaji ja faham! " katanya. Dia menghentak-hentak kepala Niya pada sofa, Lina turut menghentak sekali.

" Ka ngah! " Adam bingkas bangun, Lina segera menarik telinga Adam. " Aduh! Sakit Ka! Sakit! " teriak Adam, " Kau sini! Mari sini! " kata Lina. Dia membawa Adam ke bilik pakaian, kini cuma tinggal Niya dan Hafizah. Niya cuma kaku dalam posisi menyorokkan wajah nya, Hafizah mendongakkan kepala Niya. " Kenapa? Takut? Mentang-mentanglah si Lina tu baru 12 tahun kau berani lah lawan! Tapi aku? Berani? Kalau berani cubalah! " Hafizah menghentakkan lagi kepala Niya pada sofa.

Niya mula menangis, " Kenapa Ka Fizah buat Niya macam ni? Apa salah Niya? Apa dosa Niya? " kata Niya dalam nada suaranya yang tersedu-sedan. " Apa salah kau? Entahlah, tapi apa yang aku rasa adalah sebab kau, papa tak sayang aku! Sebab kau, papa tampar aku! Kalau kau tak ada dalam keluarga ni, aman hidup aku! Tak payah nak sakit hati setiap hari menghadap muka kau, anak pungut! " kata Hafizah. Dia menghentak kepala Niya lagi, sakit yang amat Niya rasakan. Namun sakit di dalam hati nya lagi mendalam.

" Hafizah! " suara itu seperti pernah di dengar oleh mereka berdua, susuk tubuh yang biasa di pandang menghampiri Hafizah. Dan.. " Pap! " satu tamparan hinggap di pipi Hafizah, Hafizah memandang orang itu. " Kau jangan nak jadikan Niya punca papa kurang kasih sayang pada kau! Papa sayang kau, cuma kau tu ego! " kata Emma, wajah penuh kebencian terselah di wajah Hafizah. Niya masih kekal dalam posisinya, Adam akhirnay berjaya lepas dari Lina.

Mereka terkaku apabila melihat Emma dan Hafizah, pandangan mata mereka bagaikan tidak mampu dipisahkan lagi. Seperti sebuah perang bakal meletus di dalam rumah itu.

" Kau tak faham apa yang aku rasa! Kau senang lah papa sayang kau, sebab dari keci sampai sekarang kau seorang yang berjaya. Aku ni? Adakah papa pandang? Aku bukan seorang yang cemerlang, tapi aku berusaha untuk menjadi yang cemerlang di mata papa. Tapi bila aku dah berjaya, adakah papa pandang? Ada papa puji? Papa cuma angguk dan diam tanpa sedikit pun bagi senyuman dekat aku, selama ni senyuman papa paling aku nantikan! Tapi tak pernah pun papa bagi! Ketara sangat lah papa tak suka aku! Arwah mama ja faham aku! Tapi kenapa dia pergi lebih awal? Kenapa? " luahan hati Hafizah, air mata menitis perlahan-lahan. Dia berlari keluar dari rumah itu, Emma cuma berdiri kaku dan diam membisu.

End throwback~

Geng gegirls itu menuju ke sebuah kedai pakaian, maklumlah tengah sale mana boleh tak pergikan? Rakan-rakan Niya begitu excited untuk shopping, Niya hanya sekadar berjalan biasa sebab dia tak berapa minat shopping. Kalau shopping pun, dia cuma akan pilih satu helai baju je, itu pun susah-susah nak pilih. Tapi, Niya sensetif kalau nampak keychain, rantai, gelang, topi, buku dan barang-barang yang bersinar dan berkaca di matanya. Pasti dia akan terasa sangat ingin membeli barang tersebut.

Niya menuju ke station yang menjual keychain hand phone dan barang perhiasan wanita. Mesti dia akan menuju ke sini setiap kali memasuki mana-mana shopping mall. Niya meneliti setiap keychain yang tergantung kemas, " Banyak yang cantik. Mana aku nak pilih? " bisik hati Niya. Kemudian seseorang juga memasuki station itu, dia berdiri di sebelah Niya. Dia juga kelihatan sedang meneliti keychain yang tergantung itu, namun Niya tidak menghiraukan lelaki itu.

Tiba-tiba, mereka berdua tertarik pada keychain yang tergantung di barisan kedua. Kedua-dua mereka ingin menyentuh keychain itu tetapi terbatal niat mereka. Mereka saling berpandangan. " Riyan! " kata Niya, " Niya! ! " kata Riyan . Muka terkejut terselah di wajah mereka berdua. " Wei, kau buat apa di sini? " soal Riyan, " Tengah memasak. " jawab Niya berlakon slumber. Walhal, di hatinya sedang melompat gembira.

" Kuang ajo! Aku tanya betul-betullah! " kata Riyan, " Aku tengah pilih keychain lh! Di tanya-tanya lagi! " jawab Niya. " Eh, kau nak ambil keychain tu kah? " soal Riyan, dia menunjuk ke arah keychain yang ingin disentuh oleh mereka berdua tadi. " Yup! " jawab Niya sambil memandang keychain itu, Riyan terus mencapai keychain tersebut. " Hoi! " jerit Niya, " Aku nak keychain ni, aku tak kira! Aku nak juga! " kata Riyan.

Dia menyorokkan keychain itu di dada nya, " Eh, mana adil! Aku nampak dulu! " tegas Niya. " Aku yang nampak dulu! Bukan kau! " balas Riyan, makin disoroknya keychain itu. " Ish, aku sampai dulu. Jadi aku nampak dulu! Ni zon perempuan, kau lelaki shuh! Shuh! " tegas Niya, " Adakah dia tulis lelaki tak dibenarkan? " kata Riyan sambil tersenyum sinis. Berapi Niya dibuatnya, " Nasib baik kau handsome! " bisik hati Niya.

" Ok lah, kau ambil lah keychain tu! Rebus, goreng, panggang, kukus! Lepas tu telan! " tengking Niya, dia cuba berganjak dari tempat itu. Riyan tiba-tiba menarik handbag Niya, Niya terus tertoleh ke belakang. Muka innocent Riyan mencairkan hati wanita Niya, " Kau, marah akukah? " soal Riyan. Wajahnya benar-benar membuat Niya melebur. Niya memandang ke depan, perasaan resah gelisah tersemat di hatinya. " Tak aku rasa, aku dah suka kau. " bisik hati Niya.

Tanpa disedari, Riyan telah pun berada di hadapannya. Niya memandang wajah Riyan, " Kau ambil lah keychain ni, aku tak lah kejam sangat. Aku boleh pilih yang lain. " kata Riyan. Niya terkaku, Riyan menarik pergelangan tangan Niya lalu meletakkan keychain tersebut pada tapak tangan Niya. Riyan berjalan selangkah, dua langkah lalu menoleh, " Niya. " panggil Riyan. " Ya? " kata Niya, " Ada banyak lah! " kata Riyan sambil menunjukkan keychain yang serupa. Niya mengetap bibir nya, Riyan berlalu dari sana dengan satu gelakkan jahat.

" Geram pula aku! " kata Niya, dia meggenggam penumbuk.

Tamat Bab 14:Isi Hati

#IamSabahan

Continue Reading

You'll Also Like

27.6K 822 13
Aralyn Mikayla. Nama yang cukup untuk membuatkan dunia bergegar, termasuklah hati Tengku Rizhan Kassyaf. Perangai Aralyn? Tak boleh diungkap dek kata...
EVERISA By liz

Teen Fiction

115K 7.2K 81
Completed ✓ Hawa. Gadis biasa yang diterima masuk ke sebuah sekolah berprestij dan terkenal di seluruh negara. Apa yang diharapkan ialah sebuah kehid...
155K 7.4K 67
[Known as: Stuck With The Mafia] Akibat dendam, menemukan seorang gadis muda dengan sekumpulan lelaki dewasa. Lelaki asing yang langsung tidak pernah...
1.6K 223 38
Hutang darah perlu dibayar darah bukan? Itulah yang dia sedang lakukan saat ini. Mencari pembunuh yang telah membunuh ahli keluarganya. Sehinggakan d...