20

119 13 0
                                    

Pukul 3 pagi Jin bangun dari tidonya. Entah macam mana dia boleh tertido di depan pintu. Saat itu dia baru tersedar apa yang terjadi semalam. Jin perlahan membuka pintu untuk melihat keadaan Namjoon.

Saat dia membuka pintu,dia ternampak Namjoon tertido ti dinding depan biliknya. Dan paling mengejutkan Jin,tangan Namjoon berdarah dan terluka dengan teruk.

Jin takut untuk menghampiri,tapi dia tidak sanggup melihat Namjoon terluka juga. Perlahan Jin menghampiri Namjoon yang sedang tertido pulas di depan bilik. Jin duduk di depan Namjoon. Tanganya ingin mencapai tangan Namjoon,tapi....

Namjoon lebih pantas mengenggam tangan Jin. Jin tentunya takut dan terkaku. Mengigil badanya melihat Namjoon yang memandangnya. Jin mengalihkan matanya.

"Jebal...hajima....hajima jebal..." Jin memandang Namjoon. Mata Namjoon berair. Jin sedikit tertanya. Genggaman Namjoon semakin erat. Kerana itu juga darah dia beralih pada Jin.

"Namjoon...sak....sakit..."

"Jangan per...pergi..." Namjoon berucap lirih. Jin memandang Namjoon dengan pandangan tidak percaya. Namjoon terluka dengan...

"Lepas! Kita pergi hospital..."

"Jangan pergi...jebal..."

"Ya! Hyung tak pergi. Sekarang bangun dan perg..."

Brug!

Namjoon rebah di lantai. Jin tergamam. Di dinding,ada cap darah Namjoon. Maksudnya kepala belakang Namjoon berdarah. Apa yang dia buat?!

Broken Promise

Suga dan Jimin berjalan menghampiri Jin yang sedang gelisah di depan ward rawatan kecemasan. Mereka menenangkan Jin yang nampak sangat risau dengan keadaan Namjoon.

"Dia dah keluar?"

"Belum...Suga...aku....aku salah. Kalau aku tak..."

"Hey hyung. Namjoon memang macam tu. Dia suka sakitkan dirinya sendiri. Sekarang hyung ikut dengan Jimin pergi kantin. Makan sikit."

"Aku nak tunggu Namjoon."

"Aku tahu hyung belum makan lagi. Pergi makan dulu." Nak atau tak Jin tetap mengikuti Jimin untuk ke kantin. Memenuhkan perutnya dengan makanan.

Suga di depan pintu mengeluarkan handphonenya. Dia membuka group chat dan memberikan informasi keadaan sekarang.

6 manusia

Guys!
Online sekarang setan!

TiangChanhyung
Nak apa setan!

BinBinBin
Nakpe hyung!

Namjoon masuk hospital
Kepala dia luka.
Dia hentak dekat diniding

BinBinBin
The fuck! Kenapa?!

AlbinoHun
Apa yang jadi?

Dia gaduh dengan Jin hyung.
Aku just inform jer.
Bye

You offline/mute this group

Broken Promise

Chanyeol menggelengkan kepalanya. Dia mengeluh perlahan membaca pesanan Suga. Chanyeol membuka kenalan seseorang dan menghubunginya.

"Yeobseyo? Chanyeol?"

"Hyung...Chan nak bagitahu ni."

"Apa? Penting sangat?"

"Namjoon masuk hospital. Dia hentak kepala dia sebab gaduh dengan Jin hyung."

"Budak ni! Lusa hyung balik Korea."

"Okay. Nanti Chan suruh kawan Chan pick up hyung."

"Okay. Thanks Chan."

Chanyeol menghela nafas. Tugas dia perlu menjaga sebua adik-adiknya. Lagipula Namjoon memang perlukan perhatian tinggi. Sebab tu Kris mengamanahkan dia untuk jaga Namjoon.

Baekhyun yang berada di meja kerja memandangnya. Dia juga sudah dapat berita dari Jin sendiri. Tentu Chanyeol risau keselamatan mereka disana. Untungnya masih ada Suga.

Baekhyun menghampiri Chanyeol yang termenung di balkoni. Dia memeluk belakang Chanyeol.

"Gwenchana. Namjoon mesti okay." Kata Beakhyun.

Broken Promise

Jungkook memandang ke arah depan. Dia memandang Taehyung yang bermain dengan handphone. Jungkook mendekati Taehyung dengan perlahan.

"Hyungie...nak roti?"

...

"Hyungie nak makan tak? Ke nak terus ke hospit..." Jungkook terdiam saat Taehyung tanpa kata meninggalkanya. Matanya sudah berair.

"Kookie rindu...tapi takpelah..." Jungkook berjalan semula ke tempat duduknya. Sedang dia berjalan air matanya jatuh. Sebab dah tidak tahan lagi.

Bugh!

Bahunya di langgar. Hampir saja dia terjatuh,tapi untungnya ada yang menahan agar tidak terjatuh.

"Mian...saya terburu.."

"Takpe."

"Eh! Awak nangis ker? Nah tisu."

"Eh takpe. Namchin saya dah belikan tisu..."

"N...namchin?" Namja itu nampak kekok. Dia menggaru belakang tengkuknya. Senyuman kekok diberikan.

"Sorry. Saya pergi dulu." Kata namja itu dan berjalan pergi. Jungkook juga pergi.

"Hey Taehyun! Amacam? Dapat tak?"

"Dah berpunya lah Kai. Dah ahh jom blah." Mereka berdua pergi dari situ. Sebenarnya Taehyung nampak semuanya. Senyuman bangga terukir.

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now