18

103 12 2
                                    

"Pasangan yang bergaduh? Pelik betul diorang tu."

"Tulah. Aku dengan yang lain nak rancang untuk baikkan diorang. Kau boleh tolong."

"Anything Jin. Aku boleh jer tolong. Tapi kau tahukan aku dahlah single forever,tak tahu sangat."

"Takpe..aku yakin kau boleh buat yang lain." Kata Jin sambil meng wink kan matanya. Dia memandang ke arah Jungkook yang sedang membeli roti dengan Jimin. Dan beralih pada Taehyung yang curi-curi melihat Jungkook.

'Hati dia masih ada kata cinta.'

Namjoon melihat Taehyung yang hanya mendiamkan diri saja. Namjoon menyiku lembut siku Suga sebagai tanda memberi isyarat.

"Kau okay tak?"

"Hyung dah rancangkan semua ni?"

"Aniya! Kau ingat aku takde keje nak rancang semua ni? Dah kebetulah Jungkook dekat airport kan? Asal kau nak cemas?" Tanya Namjoon pulak naik angin. Dia memandang ke arah Jungkook yang tertawa riang dengan Jimin.

"Kau bencikan dia ker Tae?" Soaln itu muncul dengan tetiba. Di sendiri tidak tahu apa yang dia nak tanya,tapi soalan dia masuk akal kan?

Namjoon dan Suga tidak mendengar jawapan dari Taehyung sama sekali. Pasti ada benda yang tidak kena. Dan benar,Taehyung dan Jungkook saling menatap dari jauh. Dengan mata menyiratkan beribu kasih sayang.

Broken Promise

Mereka semua telah sampai di Hawai sebagai tempat percutian mereka. Yoonmin tentu satu bilik. Begitu juga Namjin. Tapi Hoseok berserta Taekook satu bilik. Itu pun sebab ada Hoseok.

Semuanya telah mengemas barangan mereka di almari. Mereka semua perlu berehat seketika sebelum mulakan percutian menerokan Hawai dengan rasa gembiranya. 

"Hyung,Joon nak mandi dulu."

"Hah okay." Kata Jin dengan senyumanya. Dia berjalan ke balkoni untuk menghirup udara segar. Saat dia sedang menikmati angin sepoi bahasa,dia mendengarkan deringan handphone.

Jin berjalan ke arah handphone Namjoon yang berbunyi. Nombor ini nombor yang Jin tidak kenal. Mungkin contac kenalan Namjoon yang Jin tidak kenal.

"Joonie! Handphone berbunyi ni!"

"Hyungie angkatkan!" Sahut Namjoon dari toilet. Jin pun mengangkat panggilan dari si pemanggil di handphone Namjoon. Dia melekatkan handphone ditelinganya.

"Yeob...."

"Namjoonie! Tak sangka you pick up my phone! Joonie I miss you sangat!"

Jin terkaku. Dia tidak tahu ini siapa.

"Nu...nuguseyo?"

"I lah! Wendy! You tak kenal ker? Ouh mestilah you tak kenal sebab I dengan you dah lama tak jumpa. I kenalkan diri semula. I kekasih you dekat LA dulu."

Jin terkaku. Kekasih? LA? Namjoon pernah ada kekasih dekat LA selama 2 tahun tu? Dan dia dibohongi sehingga harini bahawa Namjoon tidak mempunyai teman hidup selama di LA? Tanpa tunggu masa Jin terus mematikan handphone. Dia berlari keluar.

Broken Promise

"Macam mana kau boleh cakap kau tak tahu?"

"Masa tu aku mandi. Aku tak tahu dia keluar sebab dia memang tak bagitahu aku. Handphone dia tinggalkan." 

"Habis nak cari Jin dekat mana?"

"Kalau aku tahu takdenya aku nak cari kau hyung." Keluh Namjoon. Dia mengusak rambutnya kasar. Lepas dia mandi,dia mencari keberadaan Jin di bilik tapi tidak ada. Setahunya tadi dia ada jer dekat atas katil.

Kalau bawak phone boleh cerita. Tapi sekarang semua benda dia tinggalkan. Namjoon gelisah sendiri sebab negara luar bukannya boleh percaya sangat. Susah nak cam orang baik.

"Namjoon..." Namjoon menoleh saat Hoseok memanggil dirinya. Dia memandang Hoseok dengan muka yang tertanya.

"Wea?"

"Jin ada jumpa aku...dia ada cakap dia kecewa dengan kau."

"Hah? Kenapa? Dia pergi mana?"

"Wendy. Dia pergi dekat air terjun." Setahu Namjoon tempat itu jauh dari penginapan mereka. Tanpa buang masa dia terus berlari untuk menyewa texi.

Suga dan Hoseok saling berpandangan. Mereka berdua mengeluh. Pasti akan ada peperangan lagi. Bukan lagi,maksud mereka peperangan yang lama untuk kedua pasangan itu. Taehyung dan Jungkook datang bersamaan.

"Namjoon hyung kenapa?"

"Jin hyung lari."

"Hah! Kenapa?!"

"Tak tahu. Jin hyung cuma cerita pasal Wendy."

"Wendy? Wendy Jeon?! Mesti dia mengaku yang dia kekasih Namjoon hyung! Iesh tak guna!"

"Kook kenal?"

"Kenallah hyung! Dia diva paling gila dalam industri pemuzik. Dan dia selalu mengaku yang Namjoon kekasih dia." Mereka memandang satu sama lain. Tidak percaya pergaduhan ini berlaku kerana kesalah fahaman.

"Namjoon bukan orang yang tahan sabar." Kenyataan itu dikeluarkan oleh Taehyung.

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now