7

126 11 8
                                    

"Hyung bila balik?"

"Dah dua hari hyung dekat Korea. Semalam sempat juga jumpa Jin dekat cafe dia." Namjoon menganggukan kepalanya. Dia berbual dengan Minseok di ruangan tengan keluarga Kim. Jin berada di dapur bersama eomma nya.

"Appa mana hyung?"

"Eomma suruh pergi belikan kuih dengan suami Minseok hyung kamu." Sahut Puan Kim sambil membawa dulang cawan manakala Jin membawa mug berlainan. 

"Ni mint tea." Kata Jin memberikan mug hitam pada Namjoon. Dia kata badanya sakit jadi Jin membuatkan mint tea agar badan Namjoon lebih bertenaga dan segar.

Mereka ber3 berbual sambil menunggu Tuan Kim dan menantu kesayanganya balik. Setelah lama barulah menantu kesayangan mereka balik.

"Yeobo~ Kenapa lama sangat?"

"Jongdea nak belikan ice cream moon cake untuk si adik ipar kesayangan mereka." Kata Tuan Kim dan mendapat tawaan kecil dari Kim Jong Dea. Suami Minseok.

Jin dan Minseok menyediakan semua kuih yang dibeli oleh Tuan Kim dan Jongdea. Sementara di ruangan tengah ada Puan Tuan Kim,Namjoon dan Jongdea. Mereka berbual kosong.

"Macam mana dengan Jin? Dia okay?"

"Okay jer appa. Happy jer."

"Baguslah. Hope korang akan happy."

Broken Promise

"Namjoon? It's it I m right?"

"Yeah Jongdea hyung." Namjoon dan Jongdea saling membalas senyuman. Mereka berdua duduk di halaman depan rumah keluarga Kim itu. Mereka berdua berkenalan sedikit.

"Hyung...kalau Joon cerita sedikit boleh tak?"

"Kita dah jadi keluarga,ceritalah." Kata Jongdea dengan senyumanya. Namjoon menarik nafas dalam lalu memandang Jongdea yang turut memandangnya.

"Kalau ada seseorang yang datang ganggu hubungan hyung dengan Minseok hyung....apa yang hyung buat?" Akhirnya terluah juga soalan Namjoon yang selama ni dia pendam sendirian. 

Jongdea memegang bahu Namjoon. Seakan faham apa yang adik iparnya inginkan. Kekuatan. Minseok sudah menceritakan segalanya pada dirinya. Dia sudah faham apa masalah yang kedua adiknya ini alami.

"Kalau hyung? Hyung akan berjuang dan takkan mengalah. Lagipula kalau hyung di uji macam tu,lebih baik kita berjuang dari mengalahkan?" Namjoon mengangguk setuju.

"Masalah sebesar apapun biarlah kita yang merasai Joon. Kalau satu hari nanti Jin akan bencikan kau,percayalah. Benci dia takkan sebesar rasa sayang dia."

"Hyung...kamsahamida."

"Untung tolong adik sendiri. Takde hal lah!" Dan keduanya tertawa.

Broken Promise

Namjoon duduk di atas sofa ruang tamu. Untungnya takde sape kat rumah selain dia dan Jin. Semuanya ada hal memasing. Tuan dan Puan Kim berada di Paris urusan kerja. Minseok dan Jongdea sedang bercuti di Pulau Jeju

"Joon? Malam ni nak makan apa?" Tanya Jin yang baru turun dari atas. Namjoon menyuruh Jin duduk di sebelahnya.

"Papepunlah. Hyung...."

"Urm?"

"Nak holiday tak?" Jin memandang Namjoon lalu beralih melihat tv semula. Jin mengangguk acuh.

"Kenapa?"

"Jom holiday. Dah lama tak holiday."

"Urm? Boleh juga. Tapi nak kemana?" Tanya Jin. Namjoon seakan memikirkan. Dia terus mencapai handphone lalu mencari tempat yang best.

"Paris?"

"Ada Chanyeol hyung."

"China?"

"Ada Sehun."

"Iesh! Kawan kau ni memang satu dunia ada erh?" Namjoon tertawa kecil mendengar rungutan Jin. Bukan salah dia kalau kawan dia semua ada serata dunia.

Jin juga turut mencari tempat hang sesuai untuk cuti. Bibirnya ikut sekali muncung.

"Malaysia?"

"Dah pernah pergi Kota Kinabalu."

"Indonesia?"

"Dah dekat Jakarta." Jin membebel lagi. Kenapa dia tak ingat?! Namjoon pergi dengan sape?!

"Hyung dah jumpa!"

"Mana?!"

"Malta."

Tbc









Dekat Johor-Malaysia hujan...so citer untuk kehujanan korang. Yang dari luar tu tk tahulahh....

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now