14

105 14 0
                                    

Namjoon membeli membawa dua coffee ke kereta. Dia memandang sekeliling dan tersenyum melihat keretanya. Di sana ada namja yang sangat dia cintakan

Brug

"Ouh mian saya tak sengaja." Namjoon mengibas bajunya kerana air kopi panas itu. Jari yeoja yang melanggarnya terlihat turut membantu.

"Fuh fuh panas..." Tiup Namjoon. Yeoja itu sedikit tersenyum melihat Namjoom begitu.

"You comel Namjoon."

Deg!

Namjoon mengangkat mukanya. Heamin. Yeoja yang melanggarnya sehingga air tertumpah di bajunya. Parahnya dia memegang dada Namjoon dengan sengaja.

"I really sorry Namjoonie..."

"Joonie?" Suara Jin kedengaran. Dia menolehkan kepalanya ke belakang. Jin nampak kebingungan.

"Hyungie..urm..."

"Wea?"

"Baju Namjoon. I tertumpahkan coffee."

"Ouh. Namjoonie kenapa tak berhati-hati?"

"Heheh mian. Hyungie...appo..."

"Fuh fuh...jom balik,hyung ubatkan untuk Joonie." Kata Jin membawa Namjoon ke kereta. Dia yang akam drive.

Heamin mencebik tidak suka. Dia mengeluh perlahan. Dari luar sudah nampak Jin membuka butang teratas Namjoon. Mungkin ingin menyejukkan dada Namjoon.

"Kalau Jin aku tak dapat,Namjoon pon boleh. Aku akan pastikan korang hancur bersama."

Broken Promise

"Merah dah."

"Hehehe...tak sakit pon..."

"Tipu je keje.."

"Dah siap! Pergi pakai baju sana!" Marah Jin. Dia baru saja selesai mengubati dada Namjoon. Namjoon tersenyun bajak memandang Jin yang sedang mengemas ubatan itu. Dia terus memeluk Jin.

"Namjoon! Pakai baju! Nanti masuk angin susah dah!"

"Hyung saranghea...."

"Urmmm Joonie...esok Jinie ada meeting dengan pekerja lain dekat cafe dengan restoran." Puppy eyes milik Jin dikeluarkan. Tolonglah! Jin faham apa yang Namjoon maksudkan sekarang.

Namjoon tersenyum. Tapi kalini dimple yang mambuatkan Jin sayang tidak kelihatan. Lagilah membuatkan Jin yakin apa yang Namjoon mintakan. Jin memandang Namjoon yang still memandang dia.

Bibir Jin melengkung ke bawah. Dia memeluk leher Namjoon. Sekali lagi Jin menggunakan puppy eyesnya. Namjoon sudah menahan gelak dalam hati.

"Wea hyung?"

"Hiks hiks. Joonie jahat." Namjoon terkejut. Dia terus memeluk Jin menenangkan Jin.

"Joonie gurau jer hyungie....mian..." Dalam pelukan Namjoon Jin tersenyum kemenangan. Dia memang sengaja menangis agar Namjoon melepaskanya.  Namjoon memang kalah dengan air mata Jin.

Broken Promise

Namjoon menghantar Jin depan cafenya sendiri. Dia juga perlu ke studionya. Sebelum pergi,Namjoon disuruh makan pagi dulu. Tentunya atas paksaan Jin.

"Hoseokie!"

"Jinie! Kau lama tak datang cafe! Honeymoon tak ingat aku."

"Kalau aku ingat kau,kesianlah Namjoon hard sensorang." Dan keduanya tergelak. Namjoon tersenyum mendengar interaksi keduanya. Lebih lagi Jin. Erghh dia nak gila!

Namjoon menunggu Jin selesaikan kerjanya di dapur. Dia dah rindukan Jin sebenarnya,manalah si pemuja hati Namjoon ni? Kenapalah dia tidak muncul dari tadi? Namjoon membaringkan kepalanya mengiring beralaskan tanganya.

Dia baru memejamkan matanya tetiba...

Chup!

"Khajja kita pergi studio pulak! Nak jumpa Kookie." Jin terus mencapai coatnya dan berjalan keluar dari cafe meninggalkan Namjoon yang terkejut sendirian. Dia tersenyum lalu mengejar Jin.

Kedua sampai ke studio milik Namjoon dan Suga. Mereka memang berkongsi studio. Jin melihat sekeliling. Sudah lama tak datang studio suaminya ini.

"Hyung masuk dulu,Joonie amikkan coffee. Rasanya Suga hyung dah balik." 

"Joonie..."

"Urm?"

"Charanghea!" Sekali lagi Namjoon melting sendiri. Jin memang nak kena!

Broken Promise

"Jungkook. Kenapa kamu makin kurus ni?" Tanya Jieun saat merapikan coat milik Jungkook. Dia akan menampilkan lagu Euphoria buat kali pertamanya. Jungkook mengeluh. Dia mengeluarkan handphonenya.

"Lagi 14 minit. Nanti tunggu dekat lift tu okay?" Jungkook menganggukan kepalanya.

Taetae💜

Hyungie...
Kookie kena nyanyi lagu euphoria
Hyungie dah makan? Kookie dah makan.
Semua sandwich dekat sini sedap gila!
Hyungie jangan lupa makan tau!
Kookie sayangkan hyungie sesangat!
Annyeong
💜💜💜
Read

You offline

"Jungkook! Jom!" Jungkook terus menyimpan phonenya. Dia berjalan ke lift yang akan membawa di ke stage besar. Jungkook cuba tersenyum dengan ikhlas.

Jungkook menampilkan senyumanya saat menyanyikan lagu itu. Dia memandang ke arah semua fans nya! Jungkook siap melambaikan tangan lagi.

Sedang dia bernyanyi,tetiba mata dia berakhir. Pada akhirnya dia menangis.

 Pada akhirnya dia menangis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hiks hiks...hyungie...bogoshipo!" Rintih Jungkook dalam tangisannya. Untung dia pegang mic tangan. Jungkook ternampak sosok seakan Taehyung. Tapi dia yakin itu bukan Taehyung nya.

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now