8

119 12 2
                                    

"Malta? Jauh nye Malta?"

"Ieh awak ni! Biarlah dia pergi Malta sekali pon. Awak sibuk kenapa?"

"Takdelah. Saya nak suruh Namjoonie tempahkan beg untuk saya. Jauh-jauh nanti saya kena bayar COD dah duit awak juga melayang."

"Eomma!" Tuan Kim dengan Jin memandangan Puan Kim datar. Namjoon dan Chen sudah tertawa kerana muka tidak bersalah mentua mereka. Sporting saja keluarga mereka.

"Boleh tak belikan eomma beg?"

"Apapun boleh eomma. Free lagi Joon bagi." Kata Namjoon dengan senyuman dia.

"Menantu eomma sangat baik! Tak macam anak-anak eomma. Jahat semuanya!"

"Eomma!" Minseok dan Jin menjerit serentak. Sakit pula hati ni kalau difikirkan semula. Menangkan menantu jer kerja. Chen dengan Namjoon di peluk oleh Puan Kim erat.

"Nasib baik anak jer. Kalau saya hilang black card awak nanti." Ugut Tuan Kim pulak. Puan Kim hanya menyengih.

Namjoon suka dengan keluarga Jin. Sporting dan sangat bahagia. Semuanya sangat bahagia bila bersama. Tapi kenapa dulu Jin sombong?

Nasib baik sekarang dah manja. Namjoon memandang Jin yang tertawa dengan appanya dan juga hyungnya. Suka melihat senyuman itu terukir di bibir manis Jin.

Broken Promise

Jin dan Namjoon sedang menunggu masa penerbangan mereka. Mereka akan ke balai pelepasan bila waktunya telah tiba. Keduanya menikmati angin pagi di Korea buat kali terakhir. 6 hari tempoh Jin dan Namjoon akan holiday.

Jin tetiba menadah tanganya. Namjoon tentunya palik. Dah kenapa tetiba hulur tangan. So Namjoon memegang tangan Jin sebagai balasan.

"Iesh! Bukanlah!"

"Habis nak apa?!"'

"Passport! Kang hilang sesia pulak nanti."

"Hilang? Hilang apa?"

"Passport! Ingat masa pergi Malaysia? Joonie hilangkan passport! Dah hyung kena cuti sensorang."

"Ouh haah. Nahlah." Namjoon memberikan passport yang dio cover pink tentunya atas paksaan Jin. Kalau tak sayang dah lama Namjoon buang passportnya buat passport baru.

Mereka berdua telah masuk kedalam flight. Jin duduk disebelah Namjoon dengan senyuman manisnya. Namjoon mengusak rambut Jin. Dah jadi kebiasaan. Entah siapa yang tertua pun tidak tahu.

"Joonie tidolah dulu. Semalam Joonie balik lambat dengan Jongdea."

"Jinie tak tido?"

"Kita tido sesama." Namjoon mengangguk dan menukar kerusi menjadi katil. Lepas Namjoon baring Jin terus baring di atas Namjoon. Mendengar degupan jantung Namjoon buat dia tenang.

"Jalja." Mereka berdua tertido dengan nyenyak.

Broken Promise

Lepas 15 jam 35 minit dengan 1 perhentian akhirnya kedua pasangan itu sampai ke Malta dengan selamat. Selepas makan sedikit,Jin dan Namjoon berjalan untuk check in hotel untuk berehat.

"Sini hyung tolong angkatkan."

"Takpe...Joonie boleh buat."

"Sinilah. Nanti badan Joonie sakit."

"Kalau sakitkan ada hyung. Confirm sihat." Jin memandang Namjoon dengan pandangan tajam tapi Namjoon tak peduli. Dia hanya tersenyum dengan dimplenya.

"Kim Namjoon! Jangan memain boleh!?"

"Ye Kim Namjoon wife...kenapa?"

"Iesh! Angkat lah sendiri beg tu!" Jin berjalan sambil menghentakkan kakinya. Dia membuka pintu bilik 9194 dengan kasar.

Namjoon hanya tertawa kecil. Dia memandang Jin dengan kecomelan. Dia terus melihat segala dalam biliknya. Dia memeriksa keselurh arah.

Saat dia kembali ke ruang tengah,Jin sudah terlelap di sofa. Dengan wajah yang innocent itu. Namjoon melutut di depanya.

 Namjoon melutut di depanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Giyowo." Puji Namjoon. Dia memandang wajah tenang Jin. Lama memandang akhirnya Namjoon bangun dan mengangkat Jin untuk ke katil.

"Gomawo hyung. Saranghea..." Kata Jin lalu berjalan ke toilet untuk membersihkan dirinya. Dia memandang ke cermin lalu tersenyum.

"Untung kau Namjoon."

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now