#20#

135 60 23
                                    

Perlanggaran antara dua manusia itu anat mengejutkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Perlanggaran antara dua manusia itu anat mengejutkan. Mata bertembung dan Haerin amatlah terkejut sekali melihat wajah lelaki itu.

"Yoongi?" Mata terbuntang besar melihat figura di hadapannya itu.

"Bila oppa dah keluar?" Tanya Haerin dengan pantas.

"Oh baru seminggu lepas. Rin sihat tak?" Balas Yoongi persoalan yang ditanya oleh Haerin sebentar tadi.

Dia mula membuka kata dengan menanya perkhabaran Haerin yang terkini.

"Rin? Oh Rin sihat saja. Oppa, makin nampak sihat sekarang." Haerin sempat memberi sebuah pujian pada Yoongi. Satu senyuman juga sempat terukir.

"Mestilah. Kalau Rin dengan Namjoon tak jumpa dengan oppa pasti oppa masih dalam dunia dadah lagi." Ujar Yoongi terlepas kata. Dia terlupa yang Namjoon sudah tiada.

Haerin mula tidak tersenyum. Hatinya agak sedih mendengar nama Namjoon disebut. Dia terlalu merindukan lelaki itu.

"Baguslah. Rin balik dulu ya." Haerin terus meminta diri untuk pulang. Moodnya terus berubah sebaik saja kataan Yoongi.

"Rin." Yoongi terus menarik tangan Haerin. Haerin menoleh memandang Yoongi semula.

"Huhh?"

"Oppa tahu Namjoon sudah tiada betul kan?" Yoongi hanya berjujur saja.

"Macam... Macam mana oppa ta...tahu?" Tergagap-gagap ingin berkata. Tidak sangka lelaki itu tahu apa yang terjadi padanya.

"Ada lah. Maafkan oppa sebab tersebut nama dia. Oppa sendiri terkejut bila dapat tahu dia sudah tiada. Oppa baru nak peluk dia. Dia banyak sedarkan oppa selama ni." Agak sebak Yoongi ingin berkata.

Dia terkenang semula waktu pertama kali dia ketemu dengan Namjoon. Namjoon yang selamatkannya dari duduk di bawah jambatan tersebut.

"Oppa jangan sedih. Namjoon mesti gembira sebab oppa Yoongi dah berubah. Oppa, kena ingat tahu satu benda. Rin ada di samping oppa jika oppa dalam kesusahan." Ujar Haerin dengan seikhlasnya. Dia tahu Yoongi agak sedih dan cuba memujuk jejaka itu.

"Terima kasih, Park Haerin." Satu pelukkan diberi.

"Sama-sama. Rin pergi dulu ya. Annyeong."

Haerin terus meleraikan pelukkannya lalu terus meninggalkan Yoongi dengan satu ucapan. Senyuman manis juga sempat terukir.

"Annyeong. Dia masih tidak berubah. Namjoon, kau beruntung dapat dia. Siapa lah suami Rin sekarang? Untunglah dia dapat perempuan macam Rin." Yoongi bermonolog sendirian.

Cukuplah melihat Haerin tersenyum sudah buatnya rasa lega. Dia tidak kesah wanita itu sudah berpunya atau tidak. Dia akan membalas budi dengan lindungi wanita itu.

☁️☁️

Jungkook yang berada di ruang tamu rumah usang sedang diulit dengan mimpi yang tidaklah indah mana.

ʙɪᴅᴀᴅᴀʀᴀ ᴋɪʀɪᴍᴀɴ ᴅᴀʀɪ sʏᴀɪᴛᴀɴ ᴷˢᴶ ᶠᵉᵃᵗ ᴶᴶᴷ.ᴹʸᴳ.ᴷᵀᴴWhere stories live. Discover now