Curang

8.7K 36 28
                                    

Sering kali kita mendengar kisah curang! Curang dengan pasangan dan juga kekasih. Tetapi adakah curang itu satu pilihan atau ianya kesalahan? Adakah ia perbuatan yang baik atau buruk?

"Ada banyak situasi yang boleh menyebabkan terjadinya kes curang. Selalunya, ia disebabkan pasangan menghabiskan masa dengan orang lain yang bukan suami atau isterinya. Lebih banyak peluang situasi ini terjadi, lebih besar kemungkinan curang terjadi."

(Dr. Marriane Dainton, La Salle Universiti.)

Hasil kajian mendapati, kaum wanita lebih cenderung curang dalam tempoh 6 ke 10 tahun perkahwinan. Manakala, kaum lelaki pula cenderung berlaku curang selepas usia perkahwinan mencecah 11 tahun.

Mungkin kita jarang mendengar kisah seorang wanita berlaku curang pada pasangannya. Bukan tiada langsung tetapi amat jarang.

Ini kerana hati wanita ini lain, apabila mereka sudah jatuh cinta dengan seseorang, datanglah badai apa sekalipun, hati ini tetap milik lelaki itu.

Tapi, lumrah manusia tak menjanjikan seorang wanita untuk takkan berlaku curang. Wanita juga boleh berlaku curang dan menipu pasangan, kenapa?

SEKS, ia adalah satu keperluan tak kira lelaki atau wanita.

Bagi yang dah berkahwin, cuba tanya diri masing-masing, adakah keperluan seks mencukupi? Adakah pasangan kita berasa puas?

Lelaki biasanya akan curang kerana rasa diri tak dihargai sepenuhnya. Manakala, wanita pula berlaku curang kerana keperluan seks mereka tak dipenuhi secukupnya. Betul tak?

Hubungan intim yang "kurang" antara pasangan boleh jadi satu racun yang berbisa hokey! Take note wahai lelaki.

Hubungan seks adalah salah satu cara untuk menunjukkan yang kita menyayangi dan mengingini pasangan. Tapi jika suami tidak mementingkan hubungan seks, ia akan menyebabkan pasangan rasa tidak dihargai, lalu berlakunya kes curang.

Jadi, jangan mudah menyalahkan si isteri bila ada lelaki lain yang dapat memuaskan nafsu batin mereka lebih baik dari suaminya sendiri. Siapa suruh kedekut, kan?

Seorang wanita yang bergelar isteri, sering mendambakan belaian seorang suami kerana mereka juga mempunyai nafsu. Pada siapa lagi ingin di lepaskan kalau bukan pada suami.

Jika suami sendiri tidak menunjukkan minat untuk seks bersama isteri, maka jangan hairanlah jika si isteri mencari lelaki lain untuk melunaskan nafsu batin mereka.

Jadi, curang itu satu pilihan atau kesalahan?

Bagaimana pula dengan lelaki?

"Husband dengan handphone tak pernah lekang dari tangan, sampai mandi pun nak bawa sekali."
(Si Isteri)

Alat telekomunikasi yang paling havoc di abad ini adalah handphone. Percaya tak, seseorang itu boleh mati atau gila tanpa handphone. Mengapa begitu?

Handphone adalah alat komunikasi yang praktikal dan mudah di bawak kemana-mana, memudahkan penggunanya untuk menyelesaikan sesuatu masalah dengan hanya berkomunikasi, mencari berita dan lain-lain. Senang cerita, segalanya mudah dihujung jari.

Media sosial adalah tempat pertama yang boleh dan akan menimbulkan niat untuk curang! Contoh yang paling senang adalah "Wattpad."

Di Wattpad ada segalanya. Cerita seks, cerita hikayat, cerita romantik, cerita sedih dan sebagainya. Bagi lelaki yang kebosanan atau kesepian, mereka akan mula mencari sesuatu hiburan untuk mengisi masa lapang mereka sendiri dengan membaca cerita yang menarik minat iaitu SEKS!

Cerita seks dengan cover book yang sangat sensual selalu akan menjadi 'private reading list' mereka. Lagi erotik cerita itu dengan gif dan gambar yang mengghairahkan sehingga konek mencanak tegang, lagi mereka teruja untuk membaca dan mengenali siapa si penulis yang maha hebat imaginasinya itu.

Kebanyakkan penulis erotikdi wattpad adalah dari kalangan wanita, hanya sesetengah saja dari kalangan lelaki. Mungkin kerana ego, lelaki kurang gemar menulis diwattpad. Lebih baik melayan porn di telegram, website yang sah-sah buat mereka senang melancap dan pancut!

Tetapi ada juga lelaki yang menggemari adegan seks yang ditulis biar pun ia hanyalah sebuah cerita fantasi. Ini kerana mungkin dengan membaca mereka lebih 'feel' sehingga membayangkan watak didalam cerita itu adalah mereka sendiri yang tengah rancak menghenjut lubang pantat mahupun lubang anal wanita cantik seksi yang jarang dijumpai di realiti. Indah bukan imaginasi seseorang itu!

Langkah seterusnya yang akan diambil, mereka akan mula DirectMessenger (DM) pada si penulis jika ianya seorang wanita. Bermula dengan hanyaingin berkenalan, bertanya tentang bagaimana mendapat idea mengolah cerita dansebagainya walaupun mereka bukan kisah pun tapi demi ingin menunjukkan yangmereka berminat untuk meneruskan perbualan maka semakin banyak soalan-soalanbangang yang keluar. Apa kisah, janji layan!

Chat menjadi semakin hangat dengan ayat-ayat buaya darat berbaur sensual. Lagi bertambah berahi, bila si penulis juga turut sama ber'kinky' naughty melayan kerenah si reader lelaki yang ber'DM' kerana ingin menguji tahap kenakalan masing-masing bagi intovert dan extrovert person.

Dari DM beralih ke telegram atau whatsapp bagi memudahkan jalinan cinta disemai, mungkin juga bertukar no telefon untuk berbual lebih mesra. Jangan terkejut jika perhubungan yang pada mulanya sekadar kenalan diwattpad, bertukar menjadi cinta dan berakhir di ranjang.

Ia semakin sukar untuk dihentikan apabila seseorang itu telah mula jatuh sayang dan cinta kepada wanita lain yang dirasakan lebih hebat beraksi diranjang, lebih caring, lebih cantik dan lebih segalanya dari isteri sendiri.

Benda 'sedap' memang mudah didapati dan sukar untuk dilupakan, maka jangan hairan kalau kita semakin ketagih. Ya, ketagih pada nafsu!

Tetapi ada juga yang gemar berlaku curang sering menganggap perlakuan tersebut tiada erti dan tidak mempunyai maksud tertentu kepada sesuatu yang rasmi dalam perhubungan. Erti kata lain 'just for fun'.

Ini yang selalu kita dengar, "tunang untuk kahwin bro, skandal untuk sedap-sedap" atau "yang itu tak boleh usik, stok laki/bini, yang lain tak apa." Huh, senangnya bercakap!

Bagi individu yang gemar mewujudkan skandal atau sedang melakukan kecurangan, tanya diri anda sendiri untuk apa perbuatan tersebut? Jika untuk seronok sahaja, hentikan segera perlakuan tersebut kerana anda sedang 'bermain' dengan perasaan manusia yang lain.

Lebihkan perhatian terhadap pasangan. Pasangan yang mencurangi anda merupakan individu yang tidak mendapat secukupnya layanan dari anda. Kaji semula apa kelemahan anda.

Hasil kajian dari Dr.Satoshi Kanazawa pakar Psikologi Evolusi dari Sekolah Ekonomi & Sains Politik London, mengatakan lelaki yang sudah berumahtangga apabila mereka curang, ia memiliki IQ yang rendah!

Jadi, curang itu satu pilihan atau kesalahan?

Jadi, curang itu satu pilihan atau kesalahan?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Curang Itu Satu Pilihan ( TAMAT )Where stories live. Discover now