Part 18- Saka Mafsu Muda-Layanan Batin Sari

13.1K 137 6
                                    

Sehari dua selepas kejadian yang  berlaku di rumah sewa aku  tempohari, Halim terus kena deman panas, mungkin dia hilang semangat dan terkejut dengan apa yang berlaku kot. Aku tolong  bawa dia ke klinik berdekatan rumah aku ini. Hampir seminggu juga dia terlantar lemah kat rumah dalam biliknya, sekali sekala aku tengok juga dia keluar dari biliknya untuk makan makanan yang di kirim padaku untuk alas perutnya bagi makan ubat selepas itu, kesian pulak aku tengok keadaan Halim yang macam lemah ini. Hanya aku sahaja yang pergi ke kelas seperti biasa.

Satu malam aku teringat sangat kepada Sari,aku pun tak tahu kenapa aku asyik pikirkanya, rasa rindu itu membuak-buak pula sehingga aku nak taip assignment oleh cik maria bagi aku kat kelas pun aku dah takda idea nak taip apa. Aku bangun dan mencari kemenyan merah yang aku simpan dari almari pakaianku. Aku ambil dan membakar kemenyan merah tersebut di atas bekas kaca, asap putih kemenyan  merah yang di bakar tadi kelihatan memenuhi ruang bilik aku sekarang. Kalau ada nyamuk dalam bilik aku ini confirm lemas sesak nafas dengan asap kemenyan aku bakar ini.  Aku sebenarnya dah lama juga tidak berjumpa dengan isteri bunian aku ini Sari semenjak Halim di ganggu oleh perempuan yang berambut panjang itu. Tiba-tiba sedang aku leka membakar kemenyan tadi, tiba-tiba aku berbau sesuatu yang amat wangi dalam bilik aku tadi selain asap kemenyan itu lah, di sudut hujung bilik itu aku lihat ada kelibat wanita yang memakai baju kebaya dan kain sarung batik lama yang aku kenali. Dia tersenyum manis kepada aku dan berjalan menuju kearah aku yang sedang duduk atas katil bujang aku itu.

Laila Sari : 'Assalamualaikum abang, abang teringat kat Sari ke malam ini?  Aku juga membalas senyumannya, aku seperti terpukau sekejap melihat Sari yang cantik sekali berdiri di hadapanku memakai pakaian baju kebaya lama berwarna biru air laut.  

Razali : 'Walaikumussalam, Yer sayang....abang teringat pada Sari sebenarnya, itu abang  bakar kemenyan merah yang Sari bagi ini tadi. Dah lama kan abang tak jumpa Sari, itu yang abang rasa rindu ini.  Aku perhati dengan tidak berkelip cara pandangan  matanya kepada aku dan layanannya yang mesra terhadap aku membuat aku lupa pada keadaan sekeliling ketika ini. 'Sayang duduklah tepi abang ni'. Aku mengajaknya duduk di tepi katil itu.

Sari kemudian duduk  sopan di tepi katil aku itu, aku memegang tangannya, tangan aku pula pantas memegang dan meramas lembut tangannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sari kemudian duduk  sopan di tepi katil aku itu, aku memegang tangannya, tangan aku pula pantas memegang dan meramas lembut tangannya. Dia hanya tersenyum melihat aku tanpa membantah tindakan yang aku buat tadi. Nafsu aku mula terangsang di sebabkan bau Sari yang harum dan juga baju kebaya lama yang di pakainya kebetulan agak jarang menampakkan biji putingnya yang timbul dari luar bajunya yang tidak memakai coli itu. Aku menarik lembut tubuhnya  merapati aku yang sedang terbaring di atas katil. Kedua tangannya kini di atas dada aku dan aku dapat rasakan sekarang nafas yang menghembus dari hidung aku dekat di bibirnya ketika ini, suasana di dalam bilik ini ketika ini sunyi seketika, mata aku kemudian bertentang dengan mata Sari dan kami berdua  tidak berkelip memandang antara satu sama lain. Dia memahami kehendak batin aku dan juga keinginan dia juga untuk bersamaku.

 Aku  merapati bibir aku pelahan-lahan dengan bibir basah Sari yang mengiurkan itu. Aku mengucup lembut bibirnya dan merasakan bibir Sari  panas, lembut dan basah terkena  dibibirku, mata Sari pula ketika ini kelihatan terpejam menikmati ciuman yang aku berikan. Kucupan kami mulanya biasa selepas itu menjadi semakin hangat, badan kami rapat berpelukan tertapi kami berdua masih berpakaian lengkap lagi. Sari membuka mulutnya dan ianya di sambut lembut oleh mulut aku dengan nikmat sekali, lidah kami bersatu, mulut kami bertaut rapat sekarang. Masing-masing meluahkan kerinduan untuk bersama ketika ini. Tiba-tiba Sari melepaskan kucupanku di bibirnya. Aku memandangnya sedikit kehairanan. Dia hanya tersenyum manis kepadaku dan menjawab.

Saka Nafsu Muda ( Completed November 2020)Where stories live. Discover now