C Y F M || 2

1.1K 90 103
                                    

---

Malam itu …

Fang terus-terusan menenung Boboiboy yang sedang mencuci pinggan mangkuk di sinki sambil menghirup air orennya. Tangannya menggenggam cawan yang dipegangnya dengan erat.

“Eiiii rasa nak tumbuk je budak ni …”monolog Fang geram.

Tok Abah yang menyedari riak wajah dan tingkah laku(?) Fang berjalan mendekati Fang.

“Aih Fang. Kau ni dah kenapa? Atuk tengok dari tadi kau asyik pandang si Boboiboy je. Kau berkenan kat dia ke??”soal Tok Abah dengan soalan yang membuatkan Fang tersembur air oren yang sedang di minumnya.

“Be-berkenan?!! Whaaattt?!! Asal tiba-tiba atuk fikir macam tu?!!”soal Fang balik, tidak berpuas hati dengan apa yang baru saja dikatakan Tok Abah.

“Dah kau pandang dia je dari tadi, atuk ingatkan kau berkenan dengan dia …”jawab Tok Abah dengan penuh selambanya. Fang semakin naik angin.

“Budak pendek macam tu bukan taste sayalah tok!! Dahlah tu, perempuan, tapi ganas. Tak serupa perempuan langsung--”

“Excuuuuuuusee mee?!! Kau ni dah tak reti nak bezakan jantina ke landak?!!”potong Tok Abah membuatkan Fang krikk krikk.

“Huhh?!!”

“Boboiboy tu lelaki tahu dok?? Bukannya perempuan!!”balas Tok Abah. Terlopong Fang mendengarnya.

“T-tapi--”

“Boboiboy!! Sini kejap!!”potong Tok Abah lagi. Boboiboy yang mendengar namanya dipanggil bergegas berjalan ke arah Tok Abah.

“Ya tok. Ada apa??”tanya Boboiboy hairan tetapi Tok Abah tidak menjawab. Sebaliknya Tok Abah terus menarik Boboiboy sehingga Boboiboy berdiri di hadapannya.

“Nak tahu dia ni lelaki ke perempuankan??”

Fang: … ??

“Ha!! Tengoklah sendiri!!”ucap Tok Abah sambil … Menyelak baju Boboiboy sehingga bahagian dadanya terlihat. Habis merah padam wajah Boboiboy apabila Tok Abah melakukan sedemikian kepadanya.

“E-ehh?!! At-atuuukkk!!”

(FIUUSHH~)

Fang cepat-cepat menekup hidung dan memusingkan badannya apabila merasakan ada cecair pelik keluar dari hidungnya.

“Nampak ni?? Boboiboy ni 100% lelaki tulen tau!!”ucap Tok Abah dengan bangganya tanpa memperdulikan Boboiboy yang hampir menangis akibat terlalu malu.

“Haa … Nampak-nampak …”balas Fang tanpa menoleh ke arah Tok Abah dan Boboiboy. Cecair pelik a.k.a darah yang mengalir dilap menggunakan tangannya.

“Kalau kau masih tak percaya, atuk boleh tunjukkan bahagian bawah hewhewhew~”ujar Tok Abah dengan tak malunya (Apa siaa 😂).

Cicak: Ish³ … Tak padan dengan tua!! (─.─||) *facepalm*

“Waarghh!! Jangan!!”teriak Boboiboy sambil menjauhkan dirinya dari Tok Abah. Pergh!! Bahaya orang tua ni!!

“Takpalah, terima kasih jelah. Tapi saya tak nak tengok. Saya tak nak mata saya tercemar sebab tengok benda bukan-bukan”balas Fang sambil perlahan-lahan berjalan menjauhi tempat Tok Abah dan Boboiboy.

“Laa … Ya ke??”

“Tapi kenapa tadi atuk tengok phone kau, lockscreen 'wallpaper'nya gambar karakter kat anime Sweet Punishment?? Anime tukan anime H … Pastu 'homescreen'nya pula gambar karakter kat manhwa Painter Of The Night …”ujar Tok Abah panjang lebar + tenang membuatkan Fang yang mendengarnya sehingga terpeleset(?) dan …

ᴄᴀɴ ʏᴏᴜ ғᴏʀɢɪᴠᴇ ᴍᴇ? (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ)Where stories live. Discover now