ꜰɪꜰᴛᴇᴇɴ.

208 30 18
                                    

metanoia you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

metanoia you.

"Tahniah Kim Taehyung, Cha Eunji. Kalian kumpulan ketiga yang berjaya menghantar kerja kursus. Bahagian lampiran pun cantik. Overall kemas, bukan macam group Yeora itu. Cincai saja janji siap !" ujar Jongsuk ssaem berselit perlian buat Yeora dan Bora.

Eunji dan Taehyung saling highfive dengan penuh bangga. Yeah man, hasil titik peluh kitorang!

"Mesti ssaem terpikat tengok sajat kan" tebak Eunji. Terkekeh-kekeh mereka berdua sebelum masing-masing duduk di tempat duduk mereka.

Namun di tempat duduk Yeora, ada seorang gadis yang berasa iri melihat kemesraan yang terpapar di depan matanya tadi. Ah! Balik rumah nak bilas dengan klorox !!!

•••

"Tae dah balik" tiada secalit senyuman diwajah dingin Taehyung. Entah kenapa dia terasa malas hendak bercakap dengan kedua-dua orang tuanya.

"Eo, kamu sudah pulang?" soal Tuan Kim ramah. Taehyung endahkan saja malah terus menaiki tangga untuk membersihkan diri.

"Jangan naik dulu, appa ada benda nak cakap" tegas suara sang ayah.

"Maaf, lain kali saja. Tae penat" balas Taehyung pula. "Taehyung, dengar cakap appa kamu tu. Ini tentang kamu dan Bora" tegur Puan Kim yang dari tadi mendiamkan diri di pintu rumah.

Sudahlah anak lelakinya itu senyap saja sepanjang perjalanan pulang tadi, Bora saja yang memecahkan sunyi dengan berborak bersama Puan Kim.

Nak tak nak, Taehyung tetap menurut lalu melabuhkan punggung di sofa berhadapan Tuan Kim.

"Kamu ada tak luangkan masa dengan Bora di sekolah?" soal Tuan Kim. "Nae, kami duduk bersebelahan" jawab sang anak.

"Appa dengar dari Tuan Yeon, anak dia mengadu kamu langsung tak berikan perhatian pada dia minggu ni.  Kamu dah gila?! Berani malukan appa?!" tempik Tuan Kim.

"jweseonghamnida, belakangan ni Tae sibuk buat kerja kursus. Tae lihat dia okay saja, lagipula dia lebih banyak luangkan masa bersama Yeora" jelas Taehyung dengan lagak tenang. Langsung tidak terkesan dengan tempikan ayahnya.

"Jadi?! Urusan kerja kursus itu sudah selesai atau belum?!" soalan Tuan Kim di jawab dengan anggukan daripada Taehyung.

"Bagus. Sekarang, pujuk si Bora itu sebelum Tuan Yeon batalkan kontrak projek dengan appa. Faham?"

"Algesseumnida"

•••

k n o c k k  k n o c k k

C•𝐌𝐄𝐓𝐀𝐍𝐎𝐈𝐀 𝐘𝐎𝐔.Where stories live. Discover now