ᴇɪɢʜᴛ.

225 40 6
                                    

*kalau tiber rasa pelik,boleh cek chap lepas, sebelum sambung chapter lapan sebab noti wattpad dog sikit. HSHSHS






metanoia you

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

metanoia you.

Terkedek-kedek Eunji ke meja solek untuk di dandan Jiyeon. "Daebak- jap aku cari earrings yang sesuai untuk kau" kotak sederhana berwarna merah, Jiyeon buka. Banyak aksesori seperti rantai, cincin dan anting-anting di dalam.

Sepasang anting-anting dangle silver chandelier dikeluarkan, lalu dipasangkan pada kedua belah telinga Eunji. "Kyahhh yeppeuda"

Make up natural membuatkan wajah Eunji kelihatan lebih cantik. Rambut keperangan yang beralun miliknya pula di bentuk bridal chignon.

Orait, dah siap. Ajumm !

Ting tong !

Jiyeon berlari kecil ke pintu rumah, daun pintu di tolak ke bawah. Terserlah dua orang jejaka menanti di luar rumah. Lengkap berpakaian persis pangeran raja.

"W-woah..hensem siut kau" Jiyeon tergamam seketika melihat Seokjin sesegak ini.

"Annyeong..hehe..kau pun cantik" corsage berbunga rose putih Seokjin ikatkan pada lengan Jiyeon. Tersengih-sengih gadis itu.

"Uh..Boleh ketepi sikit? Permaisuri aku mana?" Jungkook menjengah masuk ke dalam rumah Jiyeon.

"Eoh? Kook!" Jungkook mendekati Eunji yang masih menyarungkan sepasang strap heels berwarna cream. EH EHHH-

Pantas Jungkook menahan kedua belah pinggang Eunji manakala gadis itu memegang bahu Jungkook agar tidak jatuh terpeleot.

"Yah..hati-hatilah" berkelip kelip mata Eunji melihat wajah Jungkook sedekat itu. Cepat-cepat dia melepaskan pegangan.

"Eoh- mian. Kau- hm hensem!" pujian Eunji membuatkan Jungkook tersengih sinis. "Cih, kau baru perasan? Aku memang hensem! Sini tangan" Eunji menghulurkan tangan kanan.

Corsage yang Jungkook tunjukkan di kakaotalk tempoh hari, diikat kemas pada pergelangan tangan Eunji. "Cantik"

•••

Sampai saja di perkarangan sekolah, ramai pelajar gred 2, 3 dan 4 berjalan beriringan dengan pasangan mereka menuju ke dewan.

Fairy lights tergantung elok di pokok-pokok sepanjang parking lot menerangi malam yang gelap. Cantiknya ! Pandai Danoh dan Rowoon hias hehe. Aku hias dalam dewan je dengan beruk-beruk aku.

"Eunji ? Ajumla, takkan nak abang dukung ?" dengan penuh gelabah aku buka seatbelt untuk keluar. Jungkook pulak tu yang tolong bukakan pintu dan seatbelt dia yang sempat tersekat tadi.

C•𝐌𝐄𝐓𝐀𝐍𝐎𝐈𝐀 𝐘𝐎𝐔.Where stories live. Discover now