episode 9

431 16 0
                                    

Jue memberhentikan kerete dihadapan pintu masuk Uitm untuk menurunkan Maya. "May nanti kau balik rumah naik grab boleh,hari ni aku busy sikit la dekat butik" kata Jue sambil mengira wang di dalam wallet nye. Kemudian menghulurkan 5 keping wang kertas Rm50 kepada Maya. "Nanti kau makan dekat luar eh,kau mkn la dengan kawan kau ke" kata Jue lagi. Maya memandang wang kertas di tangan Jue. Kemudian menggulingkan matanya. Wang itu disambut dan terus melangkah keluar dari kereta. Selepas memastikan Maya telah melepasi gate university barulah Jue meninggalkan kawasan itu.

Maya memasuki kelasnya dan duduk di tempat yang selalu didudukinya. Seat sebelah yang kosong di pandang, kemudian bermain dengan telephone nya. Orang yang hadir ke kelas semakin ramai, Maya mengjeling ke arah jam di screen telephone nya. 7:56. Kelas akan bermula pada pukul lapan. "Kau ade mase lagi 4 minit sebelum the class begin" kata Maya seorang diri. Kata kata nya itu sebenarnya ditujukan kepada Aliff Azreen kawan rapatnya sejak memasuki University itu pada 3 tahun lepas. Mereka memjadi kawan hanya kerana Azreen secara tidak sengaja terjatuh cinta pada penjaga Maya yang disangka kakak kepada Maya. Jue. Dalam usaha mengenali Jue,Azreen mendekatkan dirinya dengan Maya dengan harapan Maya dapat membantunya mengenali Jue dengan lebih mendalam,hari berganti minggu,minggu berganti bulan dan sehingga kini mereka masih berkawan malah hubungan mereka semakin rapat.

"Good morning everyone" kata lecturer. Melihat lecturer yang sudah muncul Maya terus menekan screen telephone nya,nama Azreen di cari di contact WhatsApp nya.

--------------------------------------------------------------
Reen

"Dude,where r u?"
"

Why aren't u here yet?"

"R u dumb? stupid or dumb huh?!🎶🎵"


"Yow,sorry"
"

Aku ingat nk datang,tapi mood aku hilang la"

"So aku lari heh😚"

"😑 Where the f r u now?"

"Where do u think?😁"

"Kalau aku tau aku x tanya dumbass"

"Hehe aku dekat butik Juena🤩😍"
"She seems so busy so i offer her some help😆😆❤️"

"😀🖕"
Seen.

--------------------------------------------------------------

"Okay,lets end the class here, jangan lupa siapkan assignment kamu dengan segera sebab hari rabu ni saya nak kutip" kata lecturer bg subject account.

Maya terus mengemas barang barangnya, fail assignment nya dipegang untuk di hantar pada lecturer tersebut, dia telah siapkan assignment itu hampir seminggu yang lepas kerana terlalu bosan duduk di rumah sendirian. Sejak dua menjak ini, selalu saja Jue meninggalkan Maya sendirian di rumah kerana sibuk dengan kerja. Hairan betul die dengan Jue yang terlalu sibuk dengan kerje,apa yang sibuk pon dia tak tau,sedangkan Jue ada ramai pekerje mengapa pulak Jue perlu menjadi orang yang paling busy. Maya menggelengkan kepalenye "haish masalah orang tue betul" kata Maya sendirian.

"Miss" panggil Maya. Lecturer itu menoleh ke arah Maya. Maya menghulurkan file assignment nya. "Wah cepat pulak u siapkan,biasenya nak i membebel baru u nak hantar" kata Lecturer itu. "Hehe, i dah berubah😅" kata Maya sambil menggaru kepala yang tidak gatal. "U dah double check? Make sure xde masalah?" Tanya lecturer itu meminta kepastian. "Over than twice" kata Maya. "Okay,i'll let u know if there's any mistake" kata Lecturer itu. "Okay thanks you miss,if xde apa apa lagi i balik dulu ye,bye" kata Maya lalu melangkah meninggalkan lecturer itu.

U Can Love MeTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon